Wat is de return on investment op nieuwe attracties?

Het eind van het jaar is voor veel ondernemers de periode om na te denken over de vraag hoe zij ook volgend jaar gasten weer kunnen verleiden tot een bezoek. Zetten we in op kwaliteitsverbetering van het bestaande aanbod of kiezen we voor een nieuwe attractie? En wat zijn daarbij dan de succes- en faalfactoren? Deze vragen staan centraal tijdens het congres ‘Future Fitness voor attractieparken & musea’ op woensdag 10 december.

Investeren op uitbreiding of kwaliteit?
Veel bedrijven worstelen met de financiering rondom investeringen. Zomaar kiezen voor een nieuwe attracties is er dan ook niet meer bij. Trendwatcher Hans van Leeuwen: “Bedrijven zullen zich noodgedwongen de vraag moeten stellen of een toevoeging in speelwaarde nog wel voor meer bezoekers zorgt. Steeds vaker zie ik dat men juist kiest voor een diepte-investering op het bestaande aanbod, zowel in voorzieningen als in personeel.”

Tijdens het Future Fitness congres komt een aantal experts uit de praktijk aan het woord die verder in gaan op dit onderwerp.

Over de waarde van innovaties
Pieter Cornelis promoveerde op ‘attraction accountability’ en bracht als oud-strategisch directeur van Toverland zijn theorie in de praktijk onder meer bij de ontwikkeling van het themagebied de Magische Vallei. Tijdens het congres gaat hij in op succes- en faalfactoren bij de implementatie van innovaties.

Aandacht voor de doelgroep
Eén van de belangrijkste overwegingen bij een investering is dat het aansluit bij de beoogde doelgroep. Wat zijn de bezoekredenen van een gast en hoe kunnen we daar op inspelen? Attractiepark specialist Reinoud van Assendelft de Coningh en Wim Strijbosch gaan in op dit onderwerp.

Best practice – Madurodam
Twee jaar geleden werd een volledig vernieuwd en interactief Madurodam geopend voor het publiek. Resultaat: 36% meer bezoekers in het heropeningsjaar. Hoe verging het de jaren erna en wat doet directeur Joris van Dijk om het succes vast te houden?

Meer informatie en aanmelden: pleisureworld.nl/events

surveys & polls

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.