Enthousiaste reacties eerste cursisten Best Marketeer

De cursus Best Marketeer werd dinsdag 21 september door 12 deelnemers afgerond. Het zijn vier intensieve kennisdagen geweest waarin de marketing via internet intensief werd besproken; o.a. indeling en usability van je website, vindbaarheid in Google, affiliate marketing, social media en adverteren op internet. De belangrijkste vraag die open bleef: “Wanneer komt er een vervolgcursus?”

Nieuwe marketing in de recreatie
De cursus werd verzorgd door Martin van Kranendonk en Michel van Herwijnen. Het bleek een duo dat elkaar uitstekend aanvult. Martin richt zich vooral op de marketingaspecten, terwijl Michel, vanuit een meer technische invalshoek, aangeeft hoe je verschillende middelen kunt inzetten. Doordat de cursisten allemaal een achtergrond hebben in de recreatiesector, konden de deelnemers ook elkaar de nodige nuttige tips en adviezen geven.

Video

De deelnemers deelden na afloop hun meest nuttige lessen:
Rudi van der Voet van Euroticket organiseerde op zijn bedrijf een panel om de website te beoordelen. Van der Voet: “Van tevoren was ik bang voor negatieve reacties. Als iemand klachten over de website had dan deed ik dat vaak af met ‘Hou toch op, zeurzak’. Het bleek achteraf zeer waardevol te zijn. We hebben het boekingsproces echt beter gemaakt.”
www.euroticket.nl

Anton Maas van Skidome paste een paar kleine tips over ‘linkjes’ op de website toe, en zag direct resultaat in het statistiekenprogramma.
www.skidome.nl

Robert Ros van Indoor Skydive: “We hebben even de tijd genomen voor de strategie en gingen op zoek naar de doelstellingen. Dat heeft vooral geleid tot het weglaten van onderdelen op onze website in plaats van steeds meer te vermelden.”
www.indoorskydive.com

Walter Jonker, van Levend land communicatie: ”Voor mijn klussen als webredacteur is dit van grote meerwaarde. Ik hou nu veel meer rekening met google-vriendelijk schrijven.”
www.levendland.nl

Websites van de andere deelnemers, waar u binnenkort ongetwijfeld verandering ziet:
www.drouwenerzand.nl (kon al een aantal verbeteringen aanbrengen)
www.julianahoeve.nl
www.vakantie-in-drenthe.nl (werkt aan een compleet nieuwe strategie)
www.hermansblokhuizen.nl (is in gesprek met een webbouwer)
www.pleisureworld.nl (vernieuwde recent de website)
www.avontuurfabriek.nl (is bezig met een nieuwe website)
www.easypromotions.nl

Lees hier de reviews van de cursisten

De volgende leergang Best Marketeer start op 14 december..
Meld u nu aan!

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.