24
november
09:00 — 18:00
Strandpark de Zeeuwse Kust
Helleweg 8

Renesse, 4325 LB Nederland
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

2daagse Masterclass – Innovatie in Marketing

De consument zit steeds vaker online en via zijn smartphone ligt de wereld aan zijn voeten. Juist daarom wordt direct toepasbare marketing- en internetkennis steeds belangrijker. Maar hoe pakt u dit nu aan? Onze hands-on Masterclass Innovatie in Marketing staat garant voor inspiratie en vooral praktisch adviezen waar u direct mee aan de slag kunt.

Evenement 2daagse Masterclass Innovatie in Marketing – Ardoer
Datum dinsdag 11 oktober 2016 & donderdag 24 november 2016
Tijd 09.00 – 18.00 uur
Waar Strandpark De Zeeuwse Kust
Kosten 2daagse Masterclass: € 750,- (excl. BTW). Inclusief bijbehorend praktisch handboek om succesvol aan de slag te gaan.

Het internet, Google en de grote spelers op de markt zoals Booking.com en AirBnB weten de consument te bereiken en de opkomst van social media kanalen zoals Youtube, Snapchat, LinkedIn, Twitter en Instagram is niet meer te stuiten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de online influencers.

Wat leert u?

Na afloop van de Masterclass Innovatie in Marketing hebben de deelnemers de benodigde handvatten om de marketingstrategie van hun organisatie te vertalen naar een strategische en operationele invulling.

Masterclass Innovatie in MarketingDe vier thema’s: Hoe bereik je de gast?

1. Uw customer journey in beeld
Marketing door de ogen van uw gast. Wat is uw positionering (visie en missie)? Wie zijn uw persona’s (wie is uw gast)? Hoe gaan we om met campagnemanagement? Welke doelen gaan we stellen? Deze onderwerpen vormen de basis voor uw strategisch marketing jaarplan.

2. User generated content
Met welke boodschap kunt u uw gast (nog) verrassen? Hoe bereik je de Belg, de Duitser en wanneer komt de Chinees? We gaan in op arrangement ontwikkeling, schrijven voor zoekmachines en samenwerken met locals en influencers.

3. Distributiekanalen en inzet van middelen
Welke kanalen gaan we inzetten? Website en usability, responsiveness en eyetracking, layout, e-mailmarketing, social media, apps en beacons, guerrilla marketing, retargeting, of folders, dagbladen en radio of tv-reclame? Op zoek naar uw conversiestrategie.

4. Meten is weten
Hoe kunnen we onze marketingdoelen meten? Hoe gaan we om met reviews en webcare? Welke gastkenmerken gaan we vastleggen? Denk aan boekingsmodules, big data, CRM, yieldmanagement, dynamic pricing & commissie en provisie.

Voorkennis nodig?

De meeste deelnemers aan onze trainingen hebben een WO, HBO of MBO achtergrond. Onze cursussen en workshops zijn dan ook afgestemd op deze variatie in opleidingsniveaus. Verder is er geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan onze Masterclass.

Trainer(s) – experts uit de praktijk

Deze cursus wordt verzorgd door een aantal specialisten in samenwerking met Hans van Leeuwen, trendwatcher en adviseur en Susanne Giesbers, adviseur en marketing expert. De Masterclass Innovatie in Marketing is meer dan een internetcursus is tot stand gekomen in samenwerking met diverse internet en marketing experts uit de toeristenindustrie. Afhankelijk van het onderwerp kunnen externe experts optreden als gastdocent.

Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg – Onlinebeinvloeden.nl

Martin van Kranenburg is een internetspecialist met meer dan 17 jaar ervaring in online marketing, innovatie en concept ontwikkeling in de reisbranche. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D-reizen (1995–2006) en het vakantiehuizen verhuurplatform Micazu.nl (2008– 2013). Micazu is de periode van 2011 t/m 2014 bekroond tot beste reissite van Nederland door de Thuiswinkel awards.

Na zijn vertrek bij D-reizen (2006) heeft hij zich als docent aangesloten bij Lectric internet opleidingen. Hij is docent voor de leergang usability, de opleiding online marketing en de twee-daagse masterclass online verleiden. Sinds 2014 is hij hoofddocent voor de NIMA opleiding Customer insight management. Naast trainingen is hij ook veel gevraagd spreker en dagvoorzitter voor o.a. Emerce.

Ruud Steenhuisen

Ruud Steenhuisen – Duitsland expert

Ruud Steenhuisen is een echte internationale manager met veel ervaring in marketing, PR en sales over de hele wereld. Als algemeen directeur van Holiday on Ice heeft hij zaken gedaan in China, Rusland, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal en Groot Britannie.

Gedurende zijn carrière heeft hij zijn ervaringen opgedaan bij grote internationale ondernemingen zoals Sherwin-Williams Verf, Citibank Consumer Bank, Nestlé FMCG, Diners Club Credit Cards, Polygram Music, Holiday on Ice (onderdeel van Stage Entertainment), Hommerson Casino´s en laatst als directeur van Roncalli´s Apollo Varieté Theater in Düsseldorf. Hij woont sinds 2011 in Duitsland en geeft hij marketing en PR advies aan bedrijven hoe de Duitse klant naar Nederland te lokken en vice versa met klassieke als online marketing.

Reviews

De cursus kent alleen maar tevreden deelnemers aan de eerste leergang Best Marketeer. We hebben enorm veel positieve reacties ontvangen. Enkele reacties;

“Zeer leerzame cursus. Heel leuk, goede wisselwerking. Zeker aan te bevelen.”

— Drouwenerzand Attractiepark

“Mede door deze cursus hebben wij onze marketing afdeling uitgebreid met een fulltime medewerkster.”

— Camping Achterstehoef

“Heel erg zinvol om een compleet inzicht te krijgen in de mogelijkheden van online marketing. Met veel praktische tips waar iedereen duidelijkheid kan krijgen in de nieuwe manier van klantenbenadering.”

— Indoor Skydive Roosendaal
1. Omnium Arianne Jansen
2. Omnium Marjan Boon
3. Camping en villapark De Paardekreek Marijke Brinkman
4. Camping Zonneweelde Krysta van Damme
5. Camping Zonneweelde Esther Smit
6. Camping de Pekelinge Pascal Dreijer
7. Camping de Zwinhoeve Marjolein van Ingen
8. Camping De Meerpaal R.L. van Roosendaal
9. Camping De Meerpaal Ruben Kouwer
10. Comfortcamping Scheldeoord Robbert Northolt
11. Camping De Wijde Blick Addy van Oost
12. Camping Zeeuwse Kust Marc Ruijtenberg
13. Campingpark Ons Buiten Dagmar Thomys
14. Camping Zeeuwse Kust Sanne Verton
15. Vakantiepark De Twee Bruggen Hendrik-Jan Mensink
16. Camping Julianahoeve Sandy Troost van Oeveren
17. Camping Julianahoeve Susanne van de Sande – Verhülsdonk
18. De Zeelanderij Marjolein Steutel
19. De Zeelanderij Arjan van Leersum
20. VVV Oosterhout Susanne Ligthart
21. Vakantiepark Schouwen Chantal van Gils
22. Camping De Wijde Blick Mirella Tromper

Gegevens

Datum:
24 november 2016
Tijd:
09:00 - 18:00
Organizer:
Pleisureworld
Telefoon:
06-53394506
E-mail:

Upcoming Events

25
april

Eendaagse Trend Tour Nederland-België

08:30 — 22:00
@ Tour naar Breda, Antwerpen en Gent
Read More
07
mei

Open Uitnodiging: bijeenkomst Midden-Limburg

13:30 — 17:00
@ Vakantiepark Weerterbergen
Read More
12
juni

Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst 2018

08:30 — 17:00
@ Recreatiepark TerSpegelt
Read More
28
november

Network event of the year

09:00 — 14:00
@ Oosten van Nederland
Read More