04
april
13:30 — 19:30
DROOM
Nieuwe Aamsestraat 32

Elst, 6662 ND Nederland
Laden Evenementen

Masterclass – Innovatie in Marketing

De consument zit steeds vaker online en via zijn smartphone ligt de wereld aan zijn voeten. Juist daarom wordt direct toepasbare marketing- en internetkennis steeds belangrijker. Maar hoe pakt u dit nu aan? Onze hands-on Masterclass Innovatie in Marketing staat garant voor inspiratie en vooral praktisch adviezen waar u direct mee aan de slag kunt.

Evenement Masterclass Innovatie in Marketing
Datum dinsdag 7 februari 2017 – dinsdag 7 maart 2016 – dinsdag 4 april 2017 – dinsdag 6 juni 2017
Tijd 13.30 – 19.30 uur
Waar DROOM, Elst
Kosten 4daagse Masterclass: € 1.750,- (excl. BTW). Inclusief diner, consumpties en een bijbehorend praktisch handboek om succesvol aan de slag te gaan.

Het internet, Google en de grote spelers op de markt zoals Booking.com en AirBnB weten de consument te bereiken en de opkomst van social media kanalen zoals Youtube, Snapchat, LinkedIn, Twitter en Instagram is niet meer te stuiten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de online influencers.

Wat leert u?

Na afloop van de Masterclass Innovatie in Marketing hebben de deelnemers de benodigde handvatten om de marketingstrategie van hun organisatie te vertalen naar een strategische en operationele invulling.

Masterclass Innovatie in MarketingDe vier thema’s: Hoe bereik je de gast?

1. Uw customer journey in beeld
Marketing door de ogen van uw gast. Wat is uw positionering (visie en missie)? Wie zijn uw persona’s (wie is uw gast)? Hoe gaan we om met campagnemanagement? Welke doelen gaan we stellen? Deze onderwerpen vormen de basis voor uw strategisch marketing jaarplan.

2. User generated content
Met welke boodschap kunt u uw gast (nog) verrassen? Hoe bereik je de Belg, de Duitser en wanneer komt de Chinees? We gaan in op arrangement ontwikkeling, schrijven voor zoekmachines en samenwerken met locals en influencers.

3. Distributiekanalen en inzet van middelen
Welke kanalen gaan we inzetten? Website en usability, responsiveness en eyetracking, layout, e-mailmarketing, social media, apps en beacons, guerrilla marketing, retargeting, of folders, dagbladen en radio of tv-reclame? Op zoek naar uw conversiestrategie.

4. Meten is weten
Hoe kunnen we onze marketingdoelen meten? Hoe gaan we om met reviews en webcare? Welke gastkenmerken gaan we vastleggen? Denk aan boekingsmodules, big data, CRM, yieldmanagement, dynamic pricing & commissie en provisie.

Voorkennis nodig?

De meeste deelnemers aan onze trainingen hebben een WO, HBO of MBO achtergrond. Onze cursussen en workshops zijn dan ook afgestemd op deze variatie in opleidingsniveaus. Verder is er geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan onze Masterclass.

Trainer(s) – experts uit de praktijk

Deze cursus wordt verzorgd door een aantal specialisten in samenwerking met Hans van Leeuwen, trendwatcher en adviseur en Susanne Giesbers, adviseur en marketing expert. De Masterclass Innovatie in Marketing is meer dan een internetcursus is tot stand gekomen in samenwerking met diverse internet en marketing experts uit de toeristenindustrie. Afhankelijk van het onderwerp kunnen externe experts optreden als gastdocent.

Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg – Onlinebeinvloeden.nl

Martin van Kranenburg is een internetspecialist met meer dan 17 jaar ervaring in online marketing, innovatie en concept ontwikkeling in de reisbranche. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D-reizen (1995–2006) en het vakantiehuizen verhuurplatform Micazu.nl (2008– 2013). Micazu is de periode van 2011 t/m 2014 bekroond tot beste reissite van Nederland door de Thuiswinkel awards.

Na zijn vertrek bij D-reizen (2006) heeft hij zich als docent aangesloten bij Lectric internet opleidingen. Hij is docent voor de leergang usability, de opleiding online marketing en de twee-daagse masterclass online verleiden. Sinds 2014 is hij hoofddocent voor de NIMA opleiding Customer insight management. Naast trainingen is hij ook veel gevraagd spreker en dagvoorzitter voor o.a. Emerce.

Ruud Steenhuisen

Ruud Steenhuisen – Duitsland expert

Ruud Steenhuisen is een echte internationale manager met veel ervaring in marketing, PR en sales over de hele wereld. Als algemeen directeur van Holiday on Ice heeft hij zaken gedaan in China, Rusland, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal en Groot Britannie.

Gedurende zijn carrière heeft hij zijn ervaringen opgedaan bij grote internationale ondernemingen zoals Sherwin-Williams Verf, Citibank Consumer Bank, Nestlé FMCG, Diners Club Credit Cards, Polygram Music, Holiday on Ice (onderdeel van Stage Entertainment), Hommerson Casino´s en laatst als directeur van Roncalli´s Apollo Varieté Theater in Düsseldorf. Hij woont sinds 2011 in Duitsland en geeft hij marketing en PR advies aan bedrijven hoe de Duitse klant naar Nederland te lokken en vice versa met klassieke als online marketing.

profiel-danny-de-troch-150x150Danny de Troch is gestart als branchmanager voor de Belgische markt bij Disney / Disneyland en stapte daarna over naar Studio 100 / Plopsa. Daar werd hij verantwoordelijk voor grensoverschrijdende marketing en verkoop (van Nederland tot Noord-Frankrijk) en vertaalde hij de inzichten naar een hogere tevredenheid, loyaliteit en winstgevendheid.

Met zijn jarenlange ervaring is Danny onder andere actief voor de Grotten van Han, Puy du Fou, Parc Asterix en Companie des Alpes. Danny maakt tevens onderdeel uit van het nieuwe initiatief Pleisureworld Internationaal dat zich inzet voor ondersteuning bij internationale marketing.

roy-platje-150x150Roy Platje is eigenaar van RED Online Marketing. Conversie gedreven, realistisch en een heldere visie op de klantbehoefte. RED Online Marketing is gespecialiseerd in het voeren van sales gerichte online marketing campagnes. Deze campagnes worden voornamelijk via Google AdWords, Microsoft Bing en Facebook gevoerd.

Maar ook consultancy op gebied van email marketing en conversie optimalisatie behoren tot de diensten van RED. RED heeft ook een kleine afdeling in Duitsland voor het voeren van campagnes voor Nederlandse reisbedrijven gericht op de Duitse markt.

Reviews

De cursus kent alleen maar tevreden deelnemers aan de eerste leergang Best Marketeer. We hebben enorm veel positieve reacties ontvangen. Enkele reacties;

“Zeer leerzame cursus. Heel leuk, goede wisselwerking. Zeker aan te bevelen.”

— Drouwenerzand Attractiepark

“Mede door deze cursus hebben wij onze marketing afdeling uitgebreid met een fulltime medewerkster.”

— Camping Achterstehoef

“Heel erg zinvol om een compleet inzicht te krijgen in de mogelijkheden van online marketing. Met veel praktische tips waar iedereen duidelijkheid kan krijgen in de nieuwe manier van klantenbenadering.”

— Indoor Skydive Roosendaal
1. Vakantiedorp De Jutberg Marijke Buter
2. Camping De Ullingse Bergen Evelien Dasler
3. Camping De Noetselerberg Martine Hoekjen
4. Vakantiedorp De Jutberg Nico Kelderman
5. Recreatiecentrum Ackersate Eric van Ommen
6. Camping de Hertshoorn Kelly Davelaar
7. Camping De Wije Werelt Sabine Vermeer
8. Vrijetijdspark De Rotonde Erik Wackers
9. Vrijetijdspark De Rotonde Joanne van Vliet
10. Vakantiedorp De Jutberg Marieke Bril
11. Recreatiecentrum Ter Spegelt Dorien Verschuijten
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Gegevens

Datum:
april 4
Tijd:
13:30 - 19:30
Organizer:
Pleisureworld
Telefoon:
0481353470
E-mail:

Upcoming Events