12
september
09:00 — 13:00

750,-
Laden Evenementen

Masterclass – Innovatie in Marketing voor F.E.C.’s

De consument zit steeds vaker online en via zijn smartphone ligt de wereld aan zijn voeten. Juist daarom wordt direct toepasbare marketing- en internetkennis steeds belangrijker. Maar hoe pakt u dit nu aan? Onze hands-on Masterclass Innovatie in Marketing staat garant voor inspiratie en vooral praktisch adviezen waar u direct mee aan de slag kunt.

Evenement Masterclass Innovatie in Marketing voor F.E.C.’s
Datum dinsdag 12 september & dinsdag 10 oktober 2017
Tijd 09.00 – 13.00 uur
Waar Regio Utrecht, locatie n.t.b.
Kosten 2daagse Masterclass: € 750,- (excl. BTW). Inclusief bijbehorend praktisch handboek om succesvol aan de slag te gaan.

Het internet, Google en de grote spelers op de markt zoals Booking.com en AirBnB weten de consument te bereiken en de opkomst van social media kanalen zoals Youtube, Snapchat, LinkedIn, Twitter en Instagram is niet meer te stuiten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de online influencers.

Wat leert u?

Na afloop van de Masterclass Innovatie in Marketing hebben de deelnemers de benodigde handvatten om de marketingstrategie van hun organisatie te vertalen naar een strategische en operationele invulling.

Masterclass Innovatie in MarketingDe thema’s: Hoe bereik je de gast?

1. Uw customer journey in beeld
Marketing door de ogen van uw gast. Wat is uw positionering (visie en missie)? Wie zijn uw persona’s (wie is uw gast)? Hoe gaan we om met campagnemanagement? Welke doelen gaan we stellen? Deze onderwerpen vormen de basis voor uw strategisch marketing jaarplan.

2. Distributiekanalen en inzet van middelen
Welke kanalen gaan we inzetten? Website en usability, responsiveness en eyetracking, layout, e-mailmarketing, social media, apps en beacons, guerrilla marketing, retargeting, of folders, dagbladen en radio of tv-reclame? Op zoek naar uw conversiestrategie.

3. Meten is weten
Hoe kunnen we onze marketingdoelen meten? Hoe gaan we om met reviews en webcare? Welke gastkenmerken gaan we vastleggen? Denk aan boekingsmodules, big data, CRM, yieldmanagement, dynamic pricing & commissie en provisie.

Voorkennis nodig?

De meeste deelnemers aan onze trainingen hebben een WO, HBO of MBO achtergrond. Onze cursussen en workshops zijn dan ook afgestemd op deze variatie in opleidingsniveaus. Verder is er geen specifieke voorkennis nodig om deel te nemen aan onze Masterclass.

Trainer(s) – experts uit de praktijk

Deze cursus wordt verzorgd door een aantal specialisten in samenwerking met Hans van Leeuwen, trendwatcher en adviseur in leisure. De Masterclass Innovatie in Marketing is meer dan een internetcursus is tot stand gekomen in samenwerking met diverse internet en marketing experts uit de toeristenindustrie. Afhankelijk van het onderwerp kunnen externe experts optreden als gastdocent.

Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg – Onlinebeinvloeden.nl

Martin van Kranenburg is een internetspecialist met meer dan 17 jaar ervaring in online marketing, innovatie en concept ontwikkeling in de reisbranche. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D-reizen (1995–2006) en het vakantiehuizen verhuurplatform Micazu.nl (2008– 2013). Micazu is de periode van 2011 t/m 2014 bekroond tot beste reissite van Nederland door de Thuiswinkel awards.

Na zijn vertrek bij D-reizen (2006) heeft hij zich als docent aangesloten bij Lectric internet opleidingen. Hij is docent voor de leergang usability, de opleiding online marketing en de twee-daagse masterclass online verleiden. Sinds 2014 is hij hoofddocent voor de NIMA opleiding Customer insight management. Naast trainingen is hij ook veel gevraagd spreker en dagvoorzitter voor o.a. Emerce.

Reviews

De cursus kent alleen maar tevreden deelnemers aan de eerste leergang Best Marketeer. We hebben enorm veel positieve reacties ontvangen. Enkele reacties;

“Zeer leerzame cursus. Heel leuk, goede wisselwerking. Zeker aan te bevelen.”

— Drouwenerzand Attractiepark

“Mede door deze cursus hebben wij onze marketing afdeling uitgebreid met een fulltime medewerkster.”

— Camping Achterstehoef

“Heel erg zinvol om een compleet inzicht te krijgen in de mogelijkheden van online marketing. Met veel praktische tips waar iedereen duidelijkheid kan krijgen in de nieuwe manier van klantenbenadering.”

— Indoor Skydive Roosendaal

Gegevens

Datum:
september 12
Tijd:
09:00 - 13:00
Kosten:
750,-
Organizer:
Pleisureworld
Telefoon:
0481353470
E-mail: