14
november
10:00 — 13:00
Evenementenhal Gorinchem
Franklinweg 2

Gorinchem, 4207 HZ
75,-
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Nationale Netwerk Lunch  – 6e editie

Onze buurlanden & waar komen onze gasten vandaan?

Als het gaat over meer toeristen uit het buitenland is het sexy wanneer wij het hebben over de Chinezen die met bussen tegelijk door ons land rijden. Of de rijke Russen en opkomende economieën zoals India en Brazilië. Maar laten wij ons vooral niet het zand in de ogen strooien dat juist onze grootste kansen wat dichter bij huis liggen?

We moeten het hebben van onze buurlanden

Natuurlijk zijn zulke groeimarkten enorm interessant, maar qua aantallen toeristen moeten we het in Nederland nog steeds hebben van onze buurlanden, met Duitsland voorop. Gevolgd door opkomende markt België en runner up Verenigd Koninkrijk. Met name de invloed van laatstgenoemde wordt nog onderschat.

De Nationale Netwerk Lunch is er dit jaar op gericht om recreatieondernemers, beleidsmakers en marketeers te inspireren en te stimuleren om nog beter in te spelen op het toerisme vanuit buurlanden. Denk hierbij aan de grotere campingbedrijven, vakantie- en bungalowparken en de dagrecreatie en attractieparken. Ook voor regionale en provinciale overheden is inkomend toerisme van groot belang. Neem bijvoorbeeld Zeeland, De Veluwe of de Wadden Eilanden. Maar ook de shoppingmalls hebben te maken met grote buitenlandse bezoekersstromen.

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Duitsland, België en Verenigd Koninkrijk

Met hagel schieten heeft geen zin: het is vooral belangrijk te weten om welke buitenlandse toeristen het gaat. Wie zijn het, waar komen ze precies vandaan en welke gewoontes stellen zij op prijs? Wat is gastvrijheid als het gaat over de verschillen tussen een Duitse of Belgische gast? Wilt u antwoord op deze vragen? Wij hebben “native” marketeers die u alles kunnen vertellen over de Duitse en Belgische toeristenindustrie.

Hiermee gaat u huiswaarts!

Welke producten en communicatiemiddelen zijn het meest relevant voor Duitsland & België? Meld u aan voor de Nationale Netwerk Lunch! N.B. Dit congres vindt plaats voorafgaand aan de beurs Welcome. Als deelnemer aan het congres ontvangt u een VIP-relatiekaart om de beurs na afloop te bezoeken.

logo-welcome

Programma maandag 14 november 2016 o.v.

10.00 uur Ontvangst deelnemers Congres Nationale Netwerk Lunch
10.30 uur Hans van Leeuwen: kick-off – de belangrijkste highlights voor 2017 (a.d.v. cijfers NBTC)
10.50 uur Ruud Steenhuisen (Ruud Steenhuisen Entertainment): de kansen op de Duitse markt
11.15 uur Danny de Troch (De Troch Consult): hoe verleiden we de Vlaming?
11.40 uur Edwin Kok (Euregio): kansen in samenwerking voor grensoverschrijdend toerisme
12.05 uur Paneldiscussie
12.20 uur Uitreiking Pleisureworld Noviteiten Award 2016
12.25 uur Uitreiking Marketing Innovatie Award 2016
12.30 uur Gezamenlijke lunch
13.30 uur Einde en bezoek mogelijkheid Welcome (bij deelname behoort 1 gratis VIP-relatiekaart waarmee u deze beurs kosteloos kunt bezoeken)

profiel-danny-de-troch-150x150Danny de Troch is gestart als branchmanager voor de Belgische markt bij Disney / Disneyland en stapte daarna over naar Studio 100 / Plopsa. Daar werd hij verantwoordelijk voor grensoverschrijdende marketing en verkoop (van Nederland tot Noord-Frankrijk) en vertaalde hij de inzichten naar een hogere tevredenheid, loyaliteit en winstgevendheid.

Met zijn jarenlange ervaring is Danny onder andere actief voor de Grotten van Han, Puy du Fou, Parc Asterix en Companie des Alpes. Danny maakt tevens onderdeel uit van het nieuwe initiatief Pleisureworld Internationaal dat zich inzet voor ondersteuning bij internationale marketing.

Ruud Steenhuisen

Ruud Steenhuisen is een echte internationale manager met veel ervaring in marketing, PR en sales over de hele wereld. Als algemeen directeur van Holiday on Ice heeft hij zaken gedaan in China, Rusland, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal en Groot Britannie.

Gedurende zijn carrière heeft hij zijn ervaringen opgedaan bij grote internationale ondernemingen zoals Sherwin-Williams Verf, Citibank Consumer Bank, Nestlé FMCG, Diners Club Credit Cards, Polygram Music, Holiday on Ice (onderdeel van Stage Entertainment), Hommerson Casino´s en laatst als directeur van Roncalli´s Apollo Varieté Theater in Düsseldorf. Ook Ruud maakt onderdeel uit van het nieuwe initiatief Pleisureworld Internationaal. Hij schreef onlangs twee publicaties over de Duitse markt (deel 1 en deel 2).

edwin-kokEdwin Kok heeft ruime ervaring in Duits-Nederlandse samenwerking en regionale samenwerking t.b.v. marktbewerking Duitsland. Hij was voorheen werkzaam bij het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme en werkt sinds januari 2012 bij de Euregio in Gronau. een Duits-Nederlandse ´Zweckverband´ met 190 leden. Als projectcoördinator is hij aan Nederlandse zijde de spin in het web in de grensoverschrijdende toeristische samenwerking tussen de regionale toeristische bureaus en toeristische ondernemers en organisaties in de provincies Gelderland en Overijssel en de Duitse regio´s Münsterland, Osnabrückerland, Grafschaft Bentheim en Emsland. Hij vertelt over zijn ervaringen uit de praktijk, komt met anekdotes en praktische tips.

De toeristische ondernemers in Gelderland & Overijssel die actief zijn of willen worden op de Duitse markt worden ondersteund door:

– het bieden van een marketingplatform

– coördinatie in onderlinge samenwerking en grensoverschrijdende samenwerking

– het leveren van specifieke data over de Duitse markt

– specifieke informatie- en netwerkbijeenkomsten + e-learning programma over relevante onderwerpen als servicekwaliteit, online marketing Duitsland, Duitse taalcursus, doelgroepbenadering, e.d.

1. Camping Zonneweelde Maaike Basting
2. Camping Zonneweelde Krysta van Damme
3. Camping Zonneweelde Esther Smit
4. Roompot Vakanties Jurgen van Cutsem
5. Insiders Online Anita van Hezik
6. Insiders Online Servia van de Laak
7. GaiaZOO Michelle Hollands
8. GaiaZOO
9. Gemeente Lelystad Nelle-Marie Peters
10. Marketing Oost Wendy Weijdema
11. de Kennemer Duincampings Marieke de Raat
12. Proludic Martijn van der Sande
13. Diergaarde Blijdorp Lianne van Lith
14. Diergaarde Blijdorp Janneke Akkermans
15. Apenheul Renee van Woerkom
16. Emesa Nederland B.V. Joris van Diepen
17. Leo Groote Instituut Max van Leeuwen
18. Borging Online Erik Hordijk
19. Restinn Linda Denekamp
20. Restinn Sharon van Buuren
21. NEMO Anne-Marie Gielis
22. Ruud Steenhuisen
23. Vadesto Bert van der Stoep
24. Danny de Troch
25. Den Haag Marketing Mieke Smid
26. Walibi Stefanie Langezaal
27. Walibi
28. Mocadazu Bouwe Besseling
29. Mocadazu Anna Raetsen
30. Mocadazu Gerard Besseling
31. Bright Buildings Ingrid Grimbergen
32. Find the Squirrel Jelger van Heerden
33. Find the Squirrel Bram Cornellise
34. Find the Squirrel Ynze Nunnink
35. Pretwerk Walter Jonker
36. NRIT Media Ton Vermeulen
37. Pleisureworld Susanne Giesbers
38. Pleisureworld Hans van Leeuwen
39. Euregio Edwin Kok
40. P&P Projects William Watts

Aanmelden staat open voor recreatieondernemers. Ook Pleisureworld TOP partners zijn welkom. Overige toeleveranciers raden wij aan om contact op te nemen via info@pleisureworld.nl of 0481-353470.

Gegevens

Datum:
14 november 2016
Tijd:
10:00 - 13:00
Kosten:
75,-
Organizer:
Pleisureworld
Telefoon:
06-53394506
E-mail:

Upcoming Events