Meer gasten, groter bereik en hogere klanttevredenheid?

Het was allemaal zo overzichtelijk voor enige jaren terug. De consument kreeg elke dag de krant in de brievenbus en kon daar zijn keuze maken voor een leuk dagje uit. Voor een vakantie volgde een bezoek aan het reisbureau en bestelde men vakantie- en campinggidsen via een coupon in een of ander glossy magazine.

Het internet heeft alles op zijn kop gezet en dat de consument bepaalt is duidelijk. De grootste uitdaging voor ondernemers is te bepalen via welke kanalen of platformen hij zijn product of dienst aan de man wil brengen. Wist u dat 70% van de markt zich op slechts 30% van de doelgroep richt als we het hebben over de dag- en verblijfsrecreatie? Hoe bereikt u die andere 70%?

Wij adviseren u graag, helpen u weer grip te krijgen op uw marketing en sales door middel van een duidelijke en overzichtelijke marketingaanpak.

Quick scan big data

Maakt u al optimaal gebruik van uw data? Wij helpen u meer inzicht te krijgen waar uw gasten vandaan komen en adviseren bij het registreren van de juiste kenmerken. Een gezonde database bepaalt het succes van uw onderneming. Weet u wel wie uw gasten en bezoekers zijn en waar zij vandaag komen? Selecties en kenmerken zijn de sleutel tot meer omzet. Wij bieden u de kans optimaal in kaart te brengen wat u van een goede database kan verwachten. Een perfecte database is de basis voor een succesvolle marketingaanpak.

  • Quick scan Big Data à € 950.— excl. btw en reiskosten.

Strategisch marketingplan 

De bezetting van uw verhuuraccommodaties of ticket verkopen blijft achter ten opzichte van vorig jaar en er moet iets gebeuren! U stuurt er snel nog even een nieuwsbrief uit met lastminute aanbieding in de hoop nog wat extra boekingen te krijgen. Of u schakelt snel nog even een flashdeal in om de bezoekersaantallen de goede kant op te sturen. Het levert dan wel niet zo veel op, maar uw park is in ieder geval gevuld… Is dit voor u een herkenbaar beeld?

Het is opvallend hoeveel bedrijven op ad hoc basis hun marketing- en promotieactiviteiten uitvoeren. Wist u dat u met een gestructureerde aanpak meer boekingen genereert zonder dat u hoeft te werken met een kortingstarief – of dumpprijzen? Gerichte campagnes met bijpassende arrangementen op specifieke doelgroepen zorgen ervoor dat u uw doelstellingen haalt. Wij helpen u met het opzetten van een professionele marketingaanpak passend bij uw organisatie en bieden u uitzicht op een beter resultaat, meer boekingen en inzicht in uw marketingbudget.

  • Strategisch Marketingplan à 3.250.— excl. btw en reiskosten.

Wenst u praktische ondersteuning in de uitvoering? Wij helpen u bij het in werking stellen van de marketing activiteiten en bieden daarbij de mogelijkheid uw marketing medewerkers en/of activiteiten naar een hoger plan te tillen.

  • Monitoring Marketing à ½ dag consult € 400.— excl. btw en reiskosten.

Pleisureworld Internationaal

Pleisureworld Internationaal richt zich op de volgende (inter)nationale markten, Duitsland (NoordrijnWestfalen – Rijnland-Palts – Nedersaksen), België (Vlaanderen), Noord-Frankrijk en Nederland. Bent u op zoek naar meer “buitenlandse” gasten voor een vakantie of bezoekers voor een dagje uit? Vanaf nu kunt u een op maat gesneden strategisch marketingplan laten uitvoeren. Een gerichte campagne op de juiste doelgroep.

Wie kan dat beter dan een marketeer en expert uit het betreffende herkomstland?

Wij stellen aan u voor;

Danny de Troch met jarenlange ervaring als directeur marketing en momenteel actief voor Puy Du Fou, Grotten van Han en o.a. Parc Astrix. Wilt u een joint promotion campagne opzetten in België met de grootste supermarkt keten of de Vlaamse TV?

Voor Duitsland heeft Ruud Steenhuisen het overzicht van alle media kanalen en middelen. De ervaringen zijn opgedaan als hoofd marketeer bij o.a. Stage Entertainment (Joop van de Ende) en Holiday On Ice.

Voor ons eigen landje staat Susanne Giesbers paraat. Auteur van het Handboek Innovatie in Marketing en heeft in de afgelopen jaren bij diverse bedrijven succesvolle marketingcampagnes opgestart.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor een marketingplan? Neem contact met ons op. U heeft al een quick scan € 1750,- excl.btw.

Innovatie in Marketing

Het internet, Google en de grote spelers op de markt zoals Booking.com en AirBnB weten de consument te bereiken en de opkomst van social media kanalen zoals Youtube, Snapchat, LinkedIn, Twitter en Instagram is niet meer te stuiten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de online influencers. Het bereik via alle verschillende kanalen is enorm, maar waar te beginnen?

Met Innovatie in Marketing geven wij de recreatieondernemer de tools in handen om te bepalen wat voor hem of haar wel of wat niet werkt. We bieden hierin verschillende vormen en mogelijkheden aan. Thema’s die naar voren komen zijn o.a. database, e-mail marketing, waar zit zijn doelgroep, welke online kanalen zijn de moeite waard, meten = weten, inzet van social media, bloggen, vloggen, samenstellen van arrangementen, content creatie, tariefbepaling, provisies t.b.v. touroperators en flashdeals.

  • Masterclass Innovatie in Marketing
    We starten in september 2016 met een vierdaagse landelijke Masterclass waarbij wij de individuele marketeer naar een hoger plan tillen. Hij of zij beschikt over de basiskennis zoals beschreven in de workshop Innovatie in Marketing, maar wil nu op meerdere fronten het rendement van de marketing inspanningen off- en online zelf verbeteren. Data gedreven organisaties hebben de toekomst.
    Tijdens de Masterclass leert u alle vaardigheden en kennis met elkaar te verbinden voor een optimaal resultaat. Dat betekent een gerichte aanpak met als doelstelling de conversie te vergroten (meer boekingen en/of reserveringen). Ook krijgen deelnemers gerichte adviezen en tips van contactpersonen en bedrijven die deelnemers in staat stellen hun doelstellingen te halen. Gedurende de training werkt u samen met uw docenten uw eigen marketing case uit en past dit gelijk toe op uw eigen onderneming.
  • Incompany training Innovatie in Marketing
    Met deze twee daagse Incompany training, bedoeld voor (samenwerkings)organisaties, ketens en ondernemersverenigingen met gezamenlijke doelstellingen kunnen wij via een gerichte aanpak en een persoonlijk benadering een duidelijke vooraf bepaalde doelstelling naar een hoger plan tillen.Deelnemers krijgen grip op hun eigen on- en offline marketingprestaties en afhankelijk van de gekozen trainingsopzet de mogelijkheid om hier verbeteringen in aan te brengen.
  • Workshop Innovatie in Marketing
    Deze interactieve workshop bestaat uit een dagdeel waarin de basis principes van (online) marketing aan bod komen. Deelnemers krijgen o.a. tips en adviezen in een 10-punten marketing verbeterplan. De workshop Innovatie in Marketing is bedoeld voor ondernemers die zich op hoofdlijnen willen informeren over de trends en ontwikkelingen in marketing.

Enkele referenties

Camping De Bongerd, Marveld Recreatie, Holland Tulip Parcs, Julianatoren, Camping Zonneweelde, Omnium Goes, Camping Vreehorst, De Boomgaard, Recreatiepark Ter Spegelt, Veluwe Vakantieparken, VVV Nederland, Hogenboom Vakantiepark Hoenderloo, De Schatberg Sevenum, Camping De Pampel, Het Beste van de Veluwe en nog vele anderen…

logo superfun

“Wij hebben optimaal van de mogelijkheden gebruik kunnen maken om ons bedrijf bij anderen onder de aandacht te brengen. Het is en blijft een erg plezierige manier van samenwerken met Pleisureworld en wij kijken nu al uit naar de volgende keer.”

— Engelbert Webbink (Superfun Amersfoort)

Uitgelicht: Masterclass Innovatie in Marketing

Masterclass Innovatie in MarketingKrijg weer grip op uw marketing en volg de 4daagse Masterclass Innovatie in Marketing. De volgende 4 thema’s staan centraal: Uw customer journey in beeld – User generated content – Distributiekanalen en inzet van middelen – Meten is weten.

Meer weten

Meer grip op uw marketing?

Laat onderstaand uw gegevens achter en wij nemen contact met u op!