Pleisureworld
 
 

Dagrecreatie heeft het moeilijk

 

Het is al enige tijd bekend: vele attracties in dagrecreatie hebben een lastig seizoen achter de rug. Voor een deel is dit te wijten aan het slechte weer van afgelopen zomer. Andere factoren zijn volgens een onderzoek van Rabobank de toegenomen onderlinge concurrentie en het verminderde bestedingspatroon van de consument.

Onlangs publiceerde Recreatief Totaal al een artikel over de kortingswedloop, met als gevolg teruglopende bezoekersaantallen en een lagere gemiddelde besteding per bezoeker. Nu de koopkracht voor alle Nederlanders volgend jaar afneemt, zal het beeld er voor volgend jaar niet veel beter uitzien.

Parken die desondanks toch goed presteren, vallen volgens de onderzoekers op door het onderscheidend vermogen en professioneel management. ”Zij hebben een duidelijke positionering, weten wat hun doelgroep belangrijk vindt en maken bewuste keuzes in het voeren van acties en het geven van kortingen”, aldus de Rabobank.

Praktisch advies hoe het hoofd boven water te houden? Wij kunnen u helpen!