Wie wint de Noviteiten Award 2014?

Dit jaar zijn negen bedrijven in de race voor de Pleisureworld Noviteiten Award 2014. Vanaf volgende week dinsdag 4 november kunnen bezoekers van de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg een stem uitbrengen op hun favoriete innovatie. Daarmee wordt bepaald welke nominaties in de finale terecht komen. De definitieve winnaar wordt bekend gemaakt op maandag 17 november tijdens de Nationale Netwerk Lunch.

Dit zijn de 9 inzendingen:

Europeesche_Award1. ACSI Caravanreisverzekering
De ACSI Caravanreisverzekering onderscheidt zich van andere verzekeringen omdat het dekking biedt voor zowel de caravan zelf, de inboedel en de reis, als overige andere reizen. Het voordeel van de ACSI Caravanreisverzekering: je hebt geen dubbele dekkingen waardoor de premie lager is. Alle reizen binnen Europa zijn doorlopend verzekerd. Wanneer je ook buiten die grenzen reist, kun je een extra werelddekking afsluiten.
Aquacabins

2. Aquacabins
Aquacabins betekent slapen in de haven, tussen de boten. Ze zijn uitgerust met een dakterras en een terras vlak boven het water. Een doezelnet zorgt voor ultieme momenten mijmerend, lezend of genieten van de zon vlak boven het water. Aquacabins is een concept waarmee de verhuur ook wordt verzorgd. Een professioneel back-office en reserveringsplatform met publicatie van Aquacabins op een wereldwijd netwerk voor optimale bezetting.

Campplus3. Compact privé sanitair
Het privé sanitair van CampPlus voldoet aan de vraag van gasten naar een privé douche, wastafel en toilet. Met het privé sanitair van CampPlus bindt u niet alleen uw bestaande gasten, u bereikt er ook een nieuwe doelgroep mee. CampPlus heeft gekozen voor een budget en een comfortuitvoering, waarbij de uitvoering verschilt door gebruikmaking van kwalitatief hoogstaande materialen.

AES_Caving_8004. Grot Avontuur
Action Equipment & Services verkoopt vanaf 2014 het kunstmatig grotsysteem van HangFast op de BeNeLux markt. De nieuwe, veilige en leuke manier om gasten speleologie te laten ervaren. De systemen worden vervaardigd uit stevig glasvezel polyesterhars en zijn inpasbaar aan vrijwel elke ruimte. Deze activiteit is bij uitstek toegankelijk voor alle generaties.

Memo_800a5. Memo
Buiten ‘gamen’ met de Memo van Yalp sluit aan bij de speelwensen van de nieuwe generatie. Voorop staat puur spelplezier, terwijl alle spellen tegelijkertijd een educatief tintje hebben. Memo bestaat uit een speelvloer en 7 spelpilaren die voorzien zijn van een aanraakgevoelig LED-scherm. Voor het spelen van spellen moeten kinderen van pilaar naar pilaar rennen. En dat betekent…. ZEER ACTIEF BEWEGEN!

Rimfree6. Rimfree® wandcloset
De Sphinx Rimfree wandclosets zonder spoelrand van BV DE SPHINX MAASTRICHT spelen in op een behoefte. De bijzondere vormgeving en spoeltechniek van deze closets dragen bij aan optimale hygiëne en schoonmaakgemak. In omgevingen met verhoogde veiligheidseisen betekent het ontbreken van randen die als verstopplek zouden kunnen dienen, een extra meerwaarde. Maar ook in de sanitaire ruimte en badkamers van recreatie exploitanten wordt het Rimfree closet gezien als een aantrekkelijke optie.

KompanSmartPlayground_800a7. SMART PLAYGROUND
KOMPAN heeft een nieuwe reeks speeltoestellen, voor kinderen in de leeftijd tot 8 jaar, ontwikkeld waarin deze fascinerende sprookjesthema’s van Hans Christian Andersen op innovatieve wijze gecombineerd worden met virtuele en interactieve spelervaringen. Door het toevoegen van een digitaal speelniveau wordt er met de de SMART Playground™ buiten een omgeving gecreëerd waar fysieke, sociale en intellectuele ontwikkeling plaats kan vinden en waarbij kinderen en volwassen (inter-)actief samen zijn.

Beerze Bulten8. Stratech Booking
Stratech Booking is een eenvoudig, gebruiksvriendelijk, flexibel en betaalbaar online reserveringssysteem dat speciaal is ontwikkeld voor kleine recreatiebedrijven, zoals minicampings en B&B’s, tot 50 accommodaties. Stratech Booking biedt gemak en tijdsbesparing door het hele proces van (online) boeken tot het versturen van reserveringsbevestigingen en facturen te automatiseren.

Waterflike_8009. Waterflike
De Waterflike, een samentrekking van de woorden water, flipper, foil en bike, is een waterfiets met een geheel nieuw soort innovatieve aandrijving, geschikt voor 6-12 personen. Het is een geheel nieuw ergonomisch duurzaam concept/product gericht op samenwerking, beleving,  gezelligheid, gezondheid en ontspanning in de natuur en op het water. Een waterfiets voor dit aantal personen is wereldwijd gezien nieuw en ontworpen n.a.v. de vraag naar producten voor dit aantal personen.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.