14
november
10:00 — 13:00
Evenementenhal Gorinchem
Franklinweg 2

Gorinchem, 4207 HZ
€75,
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Nationale Netwerk Lunch  – 6e editie

Onze buurlanden & waar komen onze gasten vandaan?

Als het gaat over meer toeristen uit het buitenland is het sexy wanneer wij het hebben over de Chinezen die met bussen tegelijk door ons land rijden. Of de rijke Russen en opkomende economieën zoals India en Brazilië. Maar laten wij ons vooral niet het zand in de ogen strooien dat juist onze grootste kansen wat dichter bij huis liggen?

We moeten het hebben van onze buurlanden

Natuurlijk zijn zulke groeimarkten enorm interessant, maar qua aantallen toeristen moeten we het in Nederland nog steeds hebben van onze buurlanden, met Duitsland voorop. Gevolgd door opkomende markt België en runner up Verenigd Koninkrijk. Met name de invloed van laatstgenoemde wordt nog onderschat.

De Nationale Netwerk Lunch is er dit jaar op gericht om recreatieondernemers, beleidsmakers en marketeers te inspireren en te stimuleren om nog beter in te spelen op het toerisme vanuit buurlanden. Denk hierbij aan de grotere campingbedrijven, vakantie- en bungalowparken en de dagrecreatie en attractieparken. Ook voor regionale en provinciale overheden is inkomend toerisme van groot belang. Neem bijvoorbeeld Zeeland, De Veluwe of de Wadden Eilanden. Maar ook de shoppingmalls hebben te maken met grote buitenlandse bezoekersstromen.

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Nationale Netwerk Lunch

Duitsland, België en Verenigd Koninkrijk

Met hagel schieten heeft geen zin: het is vooral belangrijk te weten om welke buitenlandse toeristen het gaat. Wie zijn het, waar komen ze precies vandaan en welke gewoontes stellen zij op prijs? Wat is gastvrijheid als het gaat over de verschillen tussen een Duitse of Belgische gast? Wilt u antwoord op deze vragen? Wij hebben “native” marketeers die u alles kunnen vertellen over de Duitse en Belgische toeristenindustrie.

Hiermee gaat u huiswaarts!

Welke producten en communicatiemiddelen zijn het meest relevant voor Duitsland & België? Meld u aan voor de Nationale Netwerk Lunch! N.B. Dit congres vindt plaats voorafgaand aan de beurs Welcome. Als deelnemer aan het congres ontvangt u een VIP-relatiekaart om de beurs na afloop te bezoeken.

logo-welcome

Programma maandag 14 november 2016 o.v.

10.00 uurOntvangst deelnemers Congres Nationale Netwerk Lunch
10.30 uurHans van Leeuwen: kick-off – de belangrijkste highlights voor 2017 (a.d.v. cijfers NBTC)
10.50 uurRuud Steenhuisen (Ruud Steenhuisen Entertainment): de kansen op de Duitse markt
11.15 uurDanny de Troch (De Troch Consult): hoe verleiden we de Vlaming?
11.40 uurEdwin Kok (Euregio): kansen in samenwerking voor grensoverschrijdend toerisme
12.05 uurPaneldiscussie
12.20 uurUitreiking Pleisureworld Noviteiten Award 2016
12.25 uurUitreiking Marketing Innovatie Award 2016
12.30 uurGezamenlijke lunch
13.30 uurEinde en bezoek mogelijkheid Welcome (bij deelname behoort 1 gratis VIP-relatiekaart waarmee u deze beurs kosteloos kunt bezoeken)

profiel-danny-de-troch-150x150Danny de Troch is gestart als branchmanager voor de Belgische markt bij Disney / Disneyland en stapte daarna over naar Studio 100 / Plopsa. Daar werd hij verantwoordelijk voor grensoverschrijdende marketing en verkoop (van Nederland tot Noord-Frankrijk) en vertaalde hij de inzichten naar een hogere tevredenheid, loyaliteit en winstgevendheid.

Met zijn jarenlange ervaring is Danny onder andere actief voor de Grotten van Han, Puy du Fou, Parc Asterix en Companie des Alpes. Danny maakt tevens onderdeel uit van het nieuwe initiatief Pleisureworld Internationaal dat zich inzet voor ondersteuning bij internationale marketing.

Ruud Steenhuisen

Ruud Steenhuisen is een echte internationale manager met veel ervaring in marketing, PR en sales over de hele wereld. Als algemeen directeur van Holiday on Ice heeft hij zaken gedaan in China, Rusland, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal en Groot Britannie.

Gedurende zijn carrière heeft hij zijn ervaringen opgedaan bij grote internationale ondernemingen zoals Sherwin-Williams Verf, Citibank Consumer Bank, Nestlé FMCG, Diners Club Credit Cards, Polygram Music, Holiday on Ice (onderdeel van Stage Entertainment), Hommerson Casino´s en laatst als directeur van Roncalli´s Apollo Varieté Theater in Düsseldorf. Ook Ruud maakt onderdeel uit van het nieuwe initiatief Pleisureworld Internationaal. Hij schreef onlangs twee publicaties over de Duitse markt (deel 1 en deel 2).

edwin-kokEdwin Kok heeft ruime ervaring in Duits-Nederlandse samenwerking en regionale samenwerking t.b.v. marktbewerking Duitsland. Hij was voorheen werkzaam bij het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme en werkt sinds januari 2012 bij de Euregio in Gronau. een Duits-Nederlandse ´Zweckverband´ met 190 leden. Als projectcoördinator is hij aan Nederlandse zijde de spin in het web in de grensoverschrijdende toeristische samenwerking tussen de regionale toeristische bureaus en toeristische ondernemers en organisaties in de provincies Gelderland en Overijssel en de Duitse regio´s Münsterland, Osnabrückerland, Grafschaft Bentheim en Emsland. Hij vertelt over zijn ervaringen uit de praktijk, komt met anekdotes en praktische tips.

De toeristische ondernemers in Gelderland & Overijssel die actief zijn of willen worden op de Duitse markt worden ondersteund door:

– het bieden van een marketingplatform

– coördinatie in onderlinge samenwerking en grensoverschrijdende samenwerking

– het leveren van specifieke data over de Duitse markt

– specifieke informatie- en netwerkbijeenkomsten + e-learning programma over relevante onderwerpen als servicekwaliteit, online marketing Duitsland, Duitse taalcursus, doelgroepbenadering, e.d.

1. Camping ZonneweeldeMaaike Basting
2. Camping ZonneweeldeKrysta van Damme
3. Camping ZonneweeldeEsther Smit
4. Roompot VakantiesJurgen van Cutsem
5. Insiders OnlineAnita van Hezik
6. Insiders OnlineServia van de Laak
7. GaiaZOOMichelle Hollands
8. GaiaZOO
9. Gemeente LelystadNelle-Marie Peters
10. Marketing OostWendy Weijdema
11. de Kennemer DuincampingsMarieke de Raat
12. ProludicMartijn van der Sande
13. Diergaarde BlijdorpLianne van Lith
14. Diergaarde BlijdorpJanneke Akkermans
15. ApenheulRenee van Woerkom
16. Emesa Nederland B.V.Joris van Diepen
17. Leo Groote InstituutMax van Leeuwen
18. Borging OnlineErik Hordijk
19. RestinnLinda Denekamp
20. RestinnSharon van Buuren
21. NEMOAnne-Marie Gielis
22.Ruud Steenhuisen
23. VadestoBert van der Stoep
24.Danny de Troch
25. Den Haag MarketingMieke Smid
26. WalibiStefanie Langezaal
27. Walibi
28. MocadazuBouwe Besseling
29. MocadazuAnna Raetsen
30. MocadazuGerard Besseling
31. Bright BuildingsIngrid Grimbergen
32. Find the SquirrelJelger van Heerden
33. Find the SquirrelBram Cornellise
34. Find the SquirrelYnze Nunnink
35. PretwerkWalter Jonker
36. NRIT MediaTon Vermeulen
37. PleisureworldSusanne Giesbers
38. PleisureworldHans van Leeuwen
39. EuregioEdwin Kok
40. P&P ProjectsWilliam Watts

Aanmelden staat open voor recreatieondernemers. Ook Pleisureworld TOP partners zijn welkom. Overige toeleveranciers raden wij aan om contact op te nemen via info@pleisureworld.nl of 0481-353470.

Gegevens

Datum:
14 november 2016
Tijd:
10:00 - 13:00
Kosten:
€75,
Organizer:
Pleisureworld
Telefoon:
06-53394506
E-mail:
info@pleisureworld.nl

Upcoming Events

11
oktober

VIP 2-Daagse | Praktijkdag PUUR Exloo (=VOL)

All Day
@ Landal Familie resort PUUR Exloo
Read More
12
oktober

Standhouder | Praktijkdag PUUR Exloo

All Day
@ Landal Familie resort PUUR Exloo
Read More
12
oktober

Praktijkdag Vakantiepark PUUR Exloo

09:00 — 18:00
@ Landal Familie resort PUUR Exloo
Read More