De toekomst van het (openbare) zwembad

De traditionele zwembadsector heeft het zwaar. Subsidies verdwijnen, schoolkinderen blijven weg en vercommercialisering is aan de orde van de dag. Extra concurrentie volgt doordat ook steeds meer recreatiebedrijven voorzien in de behoefte om te “spelen met water”. Liggen er nog kansen voor de zwembadsector? Deze vraag staat centraal tijdens het Zwembad Congres op dinsdag 18 november.

De nieuwe wet…
Steeds meer vakantie- en attractieparken investeren in sprayparks of complete waterpretparken. Nu nog kunnen deze voorzieningen gewoon op het drinkwater worden aangesloten en is (nog) geen toezicht nodig. De verwachting is dat binnen niet al te lange tijd ook hier de Wet Hygiëne en Veiligheid Badinrichtingen en Zwemgelegenheden (WHBVZ) van toepassing is: maar die wet ligt zelf op de schop! Wanneer wordt die vervangen en wat zijn de gevolgen?

En valt er nog wat te verdienen?
Hoe kunnen traditionele zwembaden hun hoofd boven water houden binnen al het “watergeweld”? Betekent dat ook investeren in waterparken en de nieuwste glijbanen? Of kunnen we toch op een andere manier de consument bereiken? Tijdens het Zwembad Congres komen enkele succesvolle cases met een vernieuwde aanpak aan bod.

Social media & privacy
Wat doe je met social media in een zwembad? Meegaan met de trend of kunnen we beter proberen om het maken van filmpjes en foto’s te beperken? Schending van de privacy is een ‘hot’ item. Tijdens het Zwembad Congres gaan we in op de vraag hoe we hier slim mee om kunnen gaan.

De eerste editie van het zwembad congres vindt plaats tijdens Recreatie Vakbeurs Gorinchem op dinsdag 18 november. Het Zwembad Congres is er voor iedereen die zich bezighoudt met “water” in de recreatieve zin van het woord. Meer informatie en aanmelden: pleisureworld.nl/events.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.