De traditionele zwembadsector heeft het zwaar. Subsidies verdwijnen, schoolkinderen blijven weg en vercommercialisering is aan de orde van de dag. Extra concurrentie volgt doordat ook steeds meer recreatiebedrijven voorzien in de behoefte om te “spelen met water”. Liggen er nog kansen voor de zwembadsector? Deze vraag staat centraal tijdens het Zwembad Congres op dinsdag 18 november.
De nieuwe wet…
Steeds meer vakantie- en attractieparken investeren in sprayparks of complete waterpretparken. Nu nog kunnen deze voorzieningen gewoon op het drinkwater worden aangesloten en is (nog) geen toezicht nodig. De verwachting is dat binnen niet al te lange tijd ook hier de Wet Hygiëne en Veiligheid Badinrichtingen en Zwemgelegenheden (WHBVZ) van toepassing is: maar die wet ligt zelf op de schop! Wanneer wordt die vervangen en wat zijn de gevolgen?
En valt er nog wat te verdienen?
Hoe kunnen traditionele zwembaden hun hoofd boven water houden binnen al het “watergeweld”? Betekent dat ook investeren in waterparken en de nieuwste glijbanen? Of kunnen we toch op een andere manier de consument bereiken? Tijdens het Zwembad Congres komen enkele succesvolle cases met een vernieuwde aanpak aan bod.
Social media & privacy
Wat doe je met social media in een zwembad? Meegaan met de trend of kunnen we beter proberen om het maken van filmpjes en foto’s te beperken? Schending van de privacy is een ‘hot’ item. Tijdens het Zwembad Congres gaan we in op de vraag hoe we hier slim mee om kunnen gaan.
De eerste editie van het zwembad congres vindt plaats tijdens Recreatie Vakbeurs Gorinchem op dinsdag 18 november. Het Zwembad Congres is er voor iedereen die zich bezighoudt met “water” in de recreatieve zin van het woord. Meer informatie en aanmelden: pleisureworld.nl/events.