Het grondig kunnen analyseren van de huidige klantloyaliteit is waardevol voor de verhoging van klantloyaliteit in de toekomst. Voor optimaal inzicht in de loyaliteitsgegevens van haar klanten heeft Stratech – marktleider in reserveringssoftware – onlangs een partnerovereenkomst met Amplixs – toonaangevend in kwalitatieve online data ontsluiting van ervaringen van gasten van dienstverlenende organisaties – gesloten.
Koppeling Stratech-RCS en Attent!
Met behulp van de koppeling tussen de online oplossing Attent! – een speciaal voor de verblijfsrecreatie door Amplixs ontwikkelde tool – en het reserveringssysteem Stratech-RCS kunnen op basis van reserveringsgegevens automatisch gastenquêtes worden verstuurd naar gasten (boekers en verblijvers). De enquêtes worden opgemaakt in Attent!, de inhoud hiervan is volledig dynamisch waardoor vragen kunnen worden toegespitst op de reserveringsgegevens van gasten. Zo kan eenvoudig inzicht in de door de gast ervaren kwaliteit worden verkregen en kennis van hun behoeftes worden gebruikt voor het verhogen van de tevredenheid!
Dataverrijking
De door Attent! verzamelde waardevolle data wordt automatisch teruggeschreven naar het reserveringssysteem van Stratech. Met behulp van Stratech Insight – een online tool waarmee u, met behulp van visuele weergaven, altijd en overal inzicht heeft in de actuele managementinformatie van uw recreatieonderneming (www.stratechinsight.nl) – kunnen deze gegevens grondig geanalyseerd worden. De verkregen scores kunnen eenvoudig worden vergeleken op verschillende dimensies als periode, distributiekanaal, omzet en klant segment. Doordat gebruik wordt gemaakt van een individuele data analyse in plaats van de gebruikelijke gemiddelde tevredenheid, verkrijgt de recreatieondernemer direct inzicht wat extra aandacht behoeft.
Deze verkregen data kan vanuit RCS tevens worden gebruikt bij het incheckproces: er kan op basis van deze informatie extra aandacht worden besteed aan zaken die door dezelfde gast op een eerder moment minder goed zijn beoordeeld.
Voordelen voor de recreatieondernemer:
- Eenvoudig analyseren van klantloyaliteit en klanttevredenheid
- Directe notificatie bij ontevredenheid, zodat contact met de gast gezocht kan worden voordat de gast deze ervaring op andere (social) media deelt
- Automatische verzending van dynamische gastenquêtes op basis van reserveringsgegevens
- Stuurinformatie ten behoeve van de operatie en informatie op tactisch niveau
- Individuele data analyse in plaats van gemiddelden
- Gastbehoeften omzetten in gasttevredenheid.
Momenteel wordt door beide partijen hard gewerkt aan de afronding; de koppeling voor het versturen is gereed, enkel de terugschrijving van de data is nog in ontwikkeling.