Pleisureworld inventariseert de complete Nederlandse én Europese markt van vakantieparkenketens
De markt van verblijfsrecreatie is enorm in beweging. Vakantieparken zijn big business: nieuwe ontwikkelingen en overnames door ketens zijn aan de orde van de dag. In het nieuwe brancherapport verblijfsrecreatie ‘De opmars van de keten: kans of bedreiging?’ inventariseert en analyseert Pleisureworld het complete Europese aanbod van vakantieparkenketens en maakt hiermee inzichtelijk waar de ontwikkelkansen liggen.
Inzicht in aanbod vakantieparkenketens en hun positie in de markt
In totaal zijn in het nieuwe brancherapport ongeveer 120 vakantieparkenketens in kaart gebracht: zo’n 40 Nederlandse ketens en 80 in overig Europa. De inventarisatie van het aanbod aan vakantieparkenketens in Europa geeft onder andere inzicht in de eigendomssituatie, omvang en verdienmodellen. Een verdiepende analyse gaat in op ketenprofielen en de marktpositie per keten.
De opmars van de keten: kans of bedreiging?
Het nieuwe brancherapport verblijfsrecreatie gaat verder dan alleen een analyse van vakantieparkenketens in Nederland en Europa. Het rapport geeft een overzicht van trends, gaat in op de ketenvorming in Nederland en laat experts aan het woord over de voor- en nadelen van het aansluiten bij een keten. Mede-auteur en trendwatcher Hans van Leeuwen benoemt de actuele ontwikkelingen en de publicatie is rijk aan praktijkvoorbeelden. Tot slot blikt Pleisureworld in het rapport vooruit op ‘het vakantiepark van de toekomst’.
Uniek inzicht in de diffuse markt van vakantieparken
De uitgebreide inventarisatie van maar liefst 120 vakantieparkenketens geeft een uniek inzicht in een diffuse markt waarin de ontwikkelingen momenteel haast niet bij te houden zijn. Veel ketens zijn actief over landsgrenzen. Buitenlandse bedrijven betreden de Nederlandse markt en vice versa. In dit brancherapport maakt Pleisureworld voor het eerst de volledige Europese markt van vakantieparkenketens inzichtelijk en verschaft daarmee een onmisbaar overzicht voor verblijfsrecreatiebedrijven, investeerders, ontwikkelaars, destinatiemarketeers en overheid.
Voorverkoop brancherapport van start
‘De opmars van de keten: kans of bedreiging?’ verschijnt najaar 2021. Het rapport is vanaf nu te bestellen voor een speciale voorverkoopprijs van € 295,- via NRIT Media.
Over het brancherapport verblijfsrecreatie
Het brancherapport verblijfsrecreatie is een uitgave van Pleisureworld en verschijnt najaar 2021 onder de titel ‘De opmars van de keten: kans of bedreiging? – Inventarisatie van vakantieparkenketens in Nederland en Europa’. Auteurs Hans van Leeuwen en Sandra Reusen geven in dit rapport voor het eerst een compleet inzicht in het aanbod van vakantieparkenketens in Nederland én Europa.
De voorverkoop van het brancherapport start op 21 september 2021. Tot en met 10 oktober bedraagt de voorverkoopprijs € 295,-. Daarna kost het rapport € 395,-.
De publicatie is te bestellen via NRIT Media.
Over Pleisureworld
Pleisureworld is al 40 jaar actief in de branche van toerisme, recreatie en vrije tijd en dé inspiratiebron voor dag- en verblijfsrecreatie in binnen- en buitenland. Ons doel is het inspireren en verbinden van recreatieondernemers, toeleveranciers en toeristische organisaties. Als adviseur leveren wij praktisch toepasbaar bedrijfsadvies op maat en bieden wij oplossingen op strategisch niveau.
Duizenden recreatieondernemers hebben reeds actief deelgenomen aan onze kennis- en netwerkevenementen en studiereizen in binnen en buitenland. Ook biedt Pleisureworld cursussen en workshops waaronder “Innovatie in Marketing” en “Verover de Recreatiemarkt”. Met onze blogs, achtergrondartikelen en periodieke publicatie van de 111 WereldTrends voorzien wij de branche van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen in de markt.
Eerdere uitgaven van Pleisureworld zijn onder andere:
- Kansen in de bungalowsector (2010 & 2012)
- 129 TRENDS in Recreatie- en Toerisme (2013)
- 132 TRENDS in Camping- en Bungalowsector (2013)
- Toegankelijkheid & Zorg in Recreatie & Toerisme (2014)
- Family Entertainment Centers in Nederland (2015)
- Handboek innovatie in marketing (2016)