Haya Hotels automatiseert incheckproces met GuestWave: 97% minder eigendomsschade en efficiëntere gastbeleving

Den Haag, 18 februari – Haya Hotels heeft in samenwerking met GuestWave, het incheckproces volledig gedigitaliseerd. Dit heeft geleid tot een sneller en efficiënter registratieproces voor gasten. Sinds de implementatie heeft 86% van de gasten online ingecheckt voordat ze arriveerden, en is het aantal incidenten met eigendomsschade, diefstal en ongewenste feestjes met 97% gedaald.


“Het succesvol ondernemen in de recreatiesector valt of staat met het optimaliseren van de klantreis. GuestWave is speciaal ontwikkeld voor vakantieparken, campings en hotels die op zoek zijn naar een efficiënte en persoonlijke gastbeleving.” aldus Imko Baartscheer, oprichter van GuestWave.

Digitalisering als antwoord op uitdagingen in de hotelsector

Voorheen verliep het incheckproces bij Haya Hotels handmatig via chat. Dit was tijdrovend en verhoogde het risico op fraude, zoals valse identificaties. Door GuestWave te implementeren, worden gastgegevens nu automatisch en veilig gevalideerd. Hierdoor is er minder administratieve last en kunnen medewerkers zich richten op service en gastvrijheid.
Volgens een recent rapport van de World Travel & Tourism Council (WTTC) zal de digitalisering in de hospitality sector de komende vijf jaar naar verwachting jaarlijks met 12% groeien. Hotels en vakantieparken die digitale oplossingen inzetten, realiseren gemiddeld een 25% hogere operationele efficiëntie en een stijging van de gasttevredenheid met 30%.

Succesvolle samenwerking tussen Haya Hotels en GuestWave

De samenwerking tussen Haya Hotels en GuestWave heeft aangetoond hoe digitalisering kan bijdragen aan een veiligere en efficiëntere bedrijfsvoering. De naadloze koppeling van GuestWave zorgt ervoor dat boekingsgegevens automatisch worden verwerkt, waardoor gasten snel en zonder fouten kunnen inchecken. nRoy van Beelen, directeur van Haya Hotels, benadrukt de voordelen: “GuestWave heeft ons geholpen bij het automatiseren en verifiëren van de noodzakelijke zaken, zodat wij ons kunnen richten op wat voor ons het belangrijkst is: het bieden van unieke gastervaringen.”

Toekomstvisie: nog persoonlijkere gastbeleving

De komende periode willen de samenwerkingspartners verdere stappen zetten om de gastervaring te optimaliseren. Door meer gepersonaliseerde communicatie en aanbiedingen via het digitale inchecksysteem kunnen hotels en vakantieparken hun gasten nog beter bedienen.

Over GuestWave

GuestWave is een innovatief platform dat recreatieondernemingen helpt bij het digitaliseren en automatiseren van het gastregistratieproces. Gasten kunnen vooraf online inchecken, inclusief identiteitscontrole, waardoor wachttijden verminderen en het personeel zich kan richten op persoonlijke service. Het systeem is veilig, GDPR-compliant en integreert eenvoudig met bestaande systemen. GuestWave is onderdeel van Hummingbird Data Group, een specialist in datavalidatie en fraudepreventie. Hummingbird controleert en valideert maandelijks meer dan 50.000 gegevens wereldwijd en is volledig ISO 27001 gecertificeerd.

Over HAYA hotels

Haya Hotels laat haar gasten Den Haag ervaren als nooit tevoren. Elk bezoek vertelt een uniek verhaal vanwege hun unieke locaties. Kies het perfecte verblijf uit onze 12 verschillende ervaringen, beschikbaar op drie verschillende locaties, zoals een gerenoveerde tapijtwinkel uit de 18e eeuw, appartementen met direct zicht op strand of huizen in de winkelstraat.

To top