VVV stuurt toeristen het land uit!

“Voor goede tips en leuke ideeën ga je naar de VVV.”…

Dat is de slogan waarmee de VVV de  bezoeker van haar website welkom heet. En wat voor tips en goede ideeën krijgt u dan meteen in beeld?: ‘Snel en met heel veel korting het land uit met Easyjet’ of wilt u een compleet goedkoop arrangement: ga dan voordelig met ArkeFly mee naar Turkije of Spanje.

Missie gewijzigd?
Toch maar even gekeken of VVV Nederland haar missie heeft gewijzigd? Maar nee, die is nog steeds hetzelfde; “De VVV is een toonaangevend merk op het gebied van recreatie, toerisme/toeristen en vrije tijd in Nederland.” Daar hebben ondernemers en gemeenten samen met de VVV in geïnvesteerd en daar mag je best trots op zijn.

Sterk merk
Als je zo’n sterk merk hebt, dan moet je daar natuurlijk wel zorgvuldig mee om gaan. Ik ga er maar even van uit dat dit een foutje is geweest, en geen bewuste strategie om zoveel mogelijk inkomsten te genereren uit het ‘merk’ VVV. Op deze manier worden potentiële gasten voor de binnenlandse recreatie te verleid om hun heil en plezier in het buitenland te zoeken. Ik heb overigens een reactie gevraagd aan de landelijke VVV organisatie en zal deze, als update bij dit artikel, later melden.

Leermoment
Een les die we hier wel van kunnen leren is dat elke organisatie voorzichtig moet zijn met automatische reclame en banners op haar internetpagina. Natuurlijk willen Arke en Eaysyjet graag hun aanbod doen op de VVV pagina. Daar komen immers mensen met vakantieplannen. Maar in dit geval werken deze banners contraproductief aan de eigen doelstellingen; het ondersteunen van een gastvrij aanbod in Nederland.

Walter Jonker
Communicatie in recreatie

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.