DOMunder, de nieuwe “ondergrondse” attractie in Utrecht opende op 2 juni jongstleden. Twee maanden later, op 12 augustus, mocht de attractie al haar 10.000e bezoeker verwelkomen. Wat is het succes van deze trekpleister? Recreatieondernemers die hier meer over willen weten, kunnen zich aanmelden voor de “Tour behind the Scenes” bij DOMunder op dinsdag 7 oktober a.s.
Tijdreis door de geschiedenis
Utrecht is een stad met een rijk verleden en veel van deze historie komt samen op het Domplein. Archeologen hebben een deel van deze restanten blootgelegd en dit is omgevormd tot een ondergrondse ruimte. Met een slimme zaklamp gaan bezoekers ‘a la Indiana Jones’ op verkenningstocht door de overblijfselen uit 2000 jaar geschiedenis. Via lichtsensoren word een verhaal in de koptelefoon geactiveerd of er wordt een animatie op een scherm geprojecteerd.
Elke dag uitverkocht
De toegang tot Dom Under wordt aangeboden als onderdeel van een ontdekkingstocht van 75 minuten en begint in het gebouw van het Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK). Hier krijgen de bezoekers eerst een inleidende film te zien. Van dinsdag t/m zondag wordt de ontdekkingstour 6 keer per dag aangeboden (entree € 10,-). Sinds de opening is DOMunder elke dag uitverkocht. Vanwege de grote belangstelling zijn de initiatiefnemers inmiddels ook bezig met de ontwikkeling van extra ontdekkingstochten en verschillende soorten tours.
Kijkje achter de schermen
Tijdens deze “Tour behind the scenes” krijgen collega-ondernemers in leisure een uniek kijkje achter de schermen bij de initiatiefnemers van DOMunder onder leiding van Tijn Pieren. Wat maakt DOMunder zo’n aantrekkelijke attractie? En wat is de rol van lokale ondernemers in het positioneren van het Domplein als ‘the place to be’?
Meer over deze bijeenkomst is te vinden via pleisureworld.nl/events
Exploring Trends
Deze “netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.