donderdag 8 mei 2014 – Al wandelend door de regen komen we terecht bij het eerste blooloopLIVE congres in Londen. Gastheer Charles Read is initiator van dit internationale platform met nieuws en informatie over alle leisure ontwikkelingen over de hele wereld. Na de openingsspeech was het gezelschap klaar voor de eerste sessie.
Branding – franchising – global – lifestyle changing
De Engelse equivalent van Pleisureworld – Blooloop – is de laatste zeven jaren internationaal actief. Inmiddels was het tijd voor een eerste internationaal congres, georganiseerd onder leiding van Charlie Read, managing director Blooloop. Wij waren erbij! Een mooie gelegenheid om te toetsen waar wij als Pleisureworld op de internationale kaart staan als het gaat om het organiseren van congressen en netwerkbijeenkomsten. Daarnaast zijn we natuurlijk bijgepraat over internationale ontwikkelingen en werd ons duidelijk waar wij als Nederlandse leisure industrie staan.
Dierentuin Chester Zoo investeert £ 30.400.000 miljoen
Jamie Christon, managing director van Chester Zoo, laat weten bezig te zijn met de grootste investering ooit: de realisatie van een natuurgetrouwe Indonesië eilandengroep. De bouw bedraagt ruim anderhalf jaar. De uitbreiding behelst zes eilanden waarop dieren straks vrij rondlopen en is circa tien voetbalvelden groot. Met 14 boten varen bezoekers tussen de eilanden door en kunnen ze al wandelend over bruggen en speciaal aangelegde paden een oerwoud experience beleven.
De rivier tussen de eilanden is zo’n 8 meter breed en er zijn wel 43.000 speciale planten ingevlogen. In totaal biedt de uitbreiding werk aan 45 nieuwe banen en komt er een hotel met 150 bedden. Er wordt ook gedacht aan een avond experience om zo de hotel gasten een bijzondere belevenis mee te geven. De opening zal plaatsvinden in mei 2015.
BeWILDerwood het outdoor attractiepark waar ouders spelen
BeWILDerwood is gebaseerd op het boek ‘A Boggle at BeWILDerwood’ geschreven door kinderboekenschrijver Tom Blofeld. Het boek verhaalt over een mystiek land van moedige, avontuurlijke wezens. Johnny Lyly, brand experience director en Simon Egan, co-founder van BeWILDerwood geven een duo presentatie. BeWILDerwood is een wild en fantasierijk avonturenpark met magische boomhutten en een hint van intrigerende personages.
Een outdoor experience met volop plezier voor de hele familie. Boomhutten, zip draden, jungle bruggen, crocklebogs, twiggles en boggles, storytelling, boottochten, moeras loopt en echt lekker eten! Ouders worden aangemoedigd om te spelen naast hun kinderen, wat zorgt voor een fantastisch en briljant spannend dagje uit voor het hele gezin.
Bekijk hier de inspiratie film van dit unieke outdoor concept waar ouder spelen met hun kinderen!
KidZania mondiale franchise F.E.C. formule
Onlangs is in Istanbul het eerste KidZania Family Entertainment Center geopend. Rollenspellen tussen kinderen onderling staan centraal. “Voor minder dan twintig miljoen komt het er niet van”, laat Andrew Darrow, executive vice president KidZania weten. Het concern is inmiddels al in twaalf landen actief en heeft wereldwijd meer dan 30 miljoen bezoekers. Een KidZania locatie beslaat een oppervlakte van 7000 tot 10.000 m2 en de bedoeling is dat het concept universeel overal in de wereld toepasbaar kan zijn.
Zo zoekt men ook in Nederland een geschikte locatie. Wel moeten investeerders en sponsors klaar staan. Voor werkgelegenheid een prima kans want gemiddeld werken er zo’n vierhonderd medewerkers.
In de komende edities zullen wij ruim aandacht besteden aan enkele van deze nieuwe ontwikkelingen.
Hans van Leeuwen, trendwatcher & expert in leisure
Dir. SLIMMadvies, uw bedrijfsadviseur