zaterdag 15 februari 2014 – De Chinese markt is een opkomende markt met veel mogelijkheden voor de leisurebranche. Steeds meer Nederlandse top bedrijven krijgen er voeten aan de grond, niet alleen als importeur maar ook steeds vaker als leverancier. Door de toenemende belangstelling voor deze markt hebben netwerkorganisatie Pleisureworld en China expert EuSino besloten een studiereis te organiseren, waarbij de grootste leisure gebieden in ontwikkeling worden bezocht.
De toekomst voor de leisuremarkt
Aangewakkerd door de toegenomen welvaart en vrijetijd van de Chinese burger is de leisure markt in China booming. Overal schieten attractieparken, indoor themaparken, shopping malls, FEC’s, dierentuinen en musea als paddenstoelen uit de grond. Achtbaanspecialist Vekoma genereert inmiddels al 10% van zijn omzet in China en ook het Nederlandse thematiseringsbedrijf Jora Vision timmert hard aan de weg.
Succesvol starten
Toch blijkt in de praktijk dat succesvol een onderneming in China opzetten nog niet zo gemakkelijk is. Het is belangrijk om veel contacten te hebben, geduldig te zijn en ook de cultuur van China te kennen en te begrijpen. Tijdens de studiereis worden de eerste contacten gelegd met lokale ondernemers van toeristische bezienswaardigheden. Ook wordt een bezoek gebracht aan de internationale leisure IAAPA beurs in China.
Kijk in de keuken van collega’s
De leisure studiereis naar China heeft, naast de kennismaking met China en haar facetten, tot doel om te leren van collega ondernemers, die voorop lopen met bijzondere dag en –verblijfsrecreatie. Een van de locaties is Dinosaur Town in Changzhou, een nieuwe toeristische bezienswaardigheid van Oost-China. Ook staat er een bezoek gepland aan camping Yunmengshan Mountain, het dichtstbijzijnde natuurgebied naar Beijing, geschikt voor outdoor fitness en kamperen in september en oktober.
Over de studiereis
Pleisureworld houdt als trendwatcher (inter)nationaal ontwikkelingen nauwgezet in de gaten. Eerder al werd de China Inspiratiedag georganiseerd waar uitgebreid werd ingegaan op de kansen voor ondernemers in China. Ondernemers die benieuwd zijn naar de kansen en mogelijkheden in Azië melden zich aan via de website van Pleisureworld.