Ik pas niet in het profiel

woensdag 1 april 2015 – En jullie zijn in de mailing genomen door Eindhoven Airport

U heeft vast ook gestemd op mijn blog “Avontuurlijk kamperen in het beste pretpark van Europa” op Blogtrippers.nl. Bijna duizend stemmen en meer dan tienduizend relaties uit mijn netwerk weten nu wat Europapark te bieden heeft. En weet u wie er gewonnen heeft? …

Meewerken bij Van Leeuwen Fruit
Weet u, ik ben opgegroeid in een traditioneel katholiek ondernemersgezin met negen kinderen en ik was de vierde in de rij. Eén van mijn zussen loopt als non in een habijt en heeft de gelofte van armoede gedaan (Clarissen Kapucijnen)! Het was thuis knokken om aandacht van mijn moeder en na schooltijd was het eerst meewerken in de zaak en pas daarna voetballen.

Van Leeuwen Fruit, op de Grote Markt in Arnhem, was het grossier bedrijf van mijn vader dat verpakt fruit leverde aan de meeste bekende supermarkten in ons land. We werden als overal te werk gesteld en het had soms veel weg van kinderarbeid. Soepgroenten snijden op de groente afdeling, tartaartjes kneden in de slagerij, lege flessen innemen en kersen plukken in de Betuwe. Mijn vader leende ons overal uit en wat wij verdienden, werd verdeeld over alle negen kinderen. Ik weet nog goed dat ik met mijn kleine broertjes door Velp zwierf om te folderen vlak voor de donkere dagen voor kerstmis. Mijn vader verdiende hiermee 800 gulden van de CooP supermarkt en kocht nieuwe vouwfietsen voor mijn tweelingbroer – en zus.

Misplaatste autoriteit
Ik was gezegend met een super ADHD en had zoveel energie dat leraren van de lagere school mij maar moeilijk in toom konden houden. Als ze bij ons thuis aan de keukentafel over mij kwamen klagen, vroeg mijn moeder altijd: “Is hij onrechtvaardig geweest of achterbaks?” Ik heb ze zien afdruipen. Misplaatste autoriteit maakte toen al wat los in mij.

Door mijn overdosis aan enthousiasme liep ik toentertijd ook al vaak tegen de stroom in maar wel met een open mind en een gevoel voor rechtvaardigheid en respect. Deze eigenschappen zijn mij met de paplepel ingegoten en komen mij dagelijks nog van pas. Gekscherend is er niet zoveel veranderd in de afgelopen jaren. Ik word gekenmerkt in de sector als de troubadour, dwarsdenker of simpelweg “een aparte”. Maar tegelijk word ik gezien als betrouwbare expert met oog voor innovatie en nieuwe ontwikkelingen.

De opkomst van de bloggers en vloggers
Dit heeft mij tevens gebracht om de uitdaging aan te gaan voor de wedstrijd van Blogtrippers.nl, georganiseerd door de marketingafdeling van Airport Eindhoven. De winnaar zou twee weken gratis door Europa reizen en zijn verhalen mogen delen via social media. Een dergelijke uitdaging ga ik niet uit de weg en gezien mijn super ADHD kon dit er wel tussendoor. Een paar maanden terug heb ik een bijeenkomst van “bloggers” en “vloggers” bezocht en ik was met mijn 57 jaar een senior – of anders gezegd gewoon een ouwe zak – vergeleken bij ruim honderd andere deelnemers die de dertig jaar niet te boven kwamen.

Maar er was meer met deze uitdaging aan de hand. Ik zie dat de veranderende tijd waarin wij leven ook het medialandschap op zijn kop heeft gezet. Een advertentie in een magazine heeft aan kracht ingeboet en de kranten leiden een zieltogend bestaan. Zie daar de opkomst van de “blogger” en “vlogger” – de journalisten van de nieuwe tijd. Dus als trendwatcher & expert in leisure wilde ik ervaren wat het is om tussen deze nieuwe generaties mee te doen aan een wedstrijd van blogtrippers!

De wedstrijdvoorwaarden
Profielen kunnen tot en met 26 maart 2015 aangemaakt worden. Er kan op profielen worden gestemd tot 26 maart 2015. En de winnaar is Hans van Leeuwen…met de meeste stemmen op 25 maart! En toch heb ik niet gewonnen. Het doel voor mij was uiteraard om er met de hoofdprijs vandoor te gaan. Niet alleen voor het reizen zelf maar vooral om op zoek te gaan naar inspiratie, innovatie en belevenissen.

Op 25 maart na het sluiten van het officiële stemmen om 24.00 uur sta ik bovenaan met ruim 120 stemmen voor op nummer twee. Wat schets mijn verbazing? De volgende ochtend kan er nog steeds gestemd worden! Het was al raar dat ik nog geen reactie vernomen had van de organisatie en na mijn telefoontje kreeg ik koud te horen dat men de sluitingstermijn maar heeft verlengd omdat er “een foutje” was gemaakt. Ze vonden mij maar lastig met al die vragen en vonden dat ik mij niet zo moest aanstellen. Ik moest maar snappen dat het anders gelopen is.

Wedstrijdvoorwaarden na sluitingstermijn wijzigen
Stemmen tot en met 26 maartHoe kan het dat je ná een sluitingstermijn van een wedstrijd de voorwaarden gaat wijzigen?! Natuurlijk beroept de organisatie zich op het feit dat zij te allen tijde de voorwaarden kunnen aanpassen maar dit slaat werkelijk alles. Een andere reactie die ik kon optekenen, was dat ik het met zo’n groot netwerk wel erg makkelijk had en ze eerst nog maar de motivatie van mij wilden afwachten. De organisatie heeft zich nog in allerlei bochten moeten wringen om een representatief aantal bloggers ten tonele te laten verschijnen voor de prijsuitreiking op vrijdag 27 maart j.l.

Wat mij betreft krijgt de organisatie van marketing Eindhoven Airport en vette onvoldoende. Tot op heden heeft men nog geen enkel excuus aangeboden. Hier zijn voor mij vanuit mijn roots de volgende kwalificaties van toepassing: misplaatste autoriteit, respectloos en weinig oog voor fatsoensnormen. Weet u wat er werkelijk achter schuilt? Zo’n ouwe vent past niet in het imago van Blogtrippers.nl! Misschien maak ik meer kans op de 50+ markt?

Bedankt voor uw stemmen en het heeft mij weer veel nieuwe energie en leuke contacten opgeleverd!

Graag uw reactie op mijn stelling: mag je na afloop van een “wedstrijd” de reglementen aanpassen?

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.