Backstagetour met recreatieondernemers bij Attractiepark Toverland

Attractiepark Toverland heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een volwaardig in- en outdoor attractiepark voor het hele gezin. Dit jaar verwacht men voor het eerst meer dan 700.000 bezoekers. Vorig jaar wist men nog 4 miljoen euro aan obligaties binnen te halen en in de komende jaren zijn er nog volop uitbreidingsplannen.

Wat is het succes van dit attractiepark en wat kunnen recreatieondernemers hiervan leren? Pleisureworld organiseert op woensdag 9 december een speciale backstagetour.

Steeds meer gasten uit het buitenland

Een steeds groter wordende markt is die van de ons omringende buurlanden. Duitsers en Belgen hebben in verhouding veel nationale feestdagen en nemen dan steeds vaker een extra vrije dag op. “We merken dit ook aan de vakantieparken en hotels in de omgeving, die tijdens deze weekenden veel gasten naar Toverland brengen”, aldus Pieter Huijsmans (Hoofd Marketing & Communicatie). Tijdens de backstage tour zal Pieter verder op deze doelgroep ingaan.

Scoren in de eventmarkt

Ook de organisatie van evenementen is steeds belangrijker voor Attractiepark Toverland. Heeft u al vernomen van het bezoekersrecord tijdens de vierde Midzomeravond? Het park wist bijna 11.000 bezoekers te trekken. Op de marketingafdeling kijkt men nauwgezet naar de Feest- en Brugdagen die steeds belangrijker worden voor Attractiepark Toverland. Met 20% meer gasten op Hemelvaartsdag en zelfs 60% meer gasten op de Brugdag (vrijdag na Hemelvaart). Ook de maand oktober belooft weer een succes te worden met de vele Halloween activiteiten.

Backstage tour op woensdag 9 december

Volgend jaar viert Attractiepark Toverland haar 15e verjaardag en Pleisureworld is er al vroeg bij. Wilt u weten waarom steeds meer gasten uit België de weg weten te vinden naar Toverland? Wilt u de nieuwste attracties beleven en het verhaal horen achter het succes van de nieuwe bobbaan Maximus’ Blitz Bahn? Voor een kijkje achter de schermen bij het geheim van Toverland neemt u deel aan deze unieke backstage tour.

Zelf een kijkje achter de schermen van Attractiepark Toverland? Meld u dan aan voor de backstage tour op woensdag 9 december. Na uw bezoek bestaat tevens de mogelijkheid om de Leisure Business Days in Venray te bezoeken. Meer over de backstage tour is te vinden via pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.