Weer meer innovaties in vrijetijd op de Recreatie Vakbeurs Hardenberg

De jaarlijkse Recreatie Vakbeurs is voor veel ondernemers werkzaam in de recreatiebranche een belangrijke inspiratiebron voor het maken van nieuwe plannen. Zeker nu de economie weer aantrekt, de consument weer de portemonnee trekt en er vaker op uit gaat. De marges van de entreetickets (dagrecreatie) en boekingen (verblijfsrecreatie) staan ondanks een lichte verbetering onder druk.

De concurrentie is hevig en de consument stelt steeds hogere eisen

Daarbij worden nieuwe attracties zoals de waterspeeltuinen, luxe glamping accommodaties maar ook het ‘eten en drinken’ steeds belangrijker als onderdeel van het verdienmodel. Wie op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen in recreatie en de nieuwste innovaties van dit jaar, kan van 8 t/m 10 november terecht bij de Recreatie Vakbeurs Hardenberg.

Congres Second Life Bungalowsector-OntvangstDit jaar zijn er volop gratis kennissessies te volgen op het centrale kennispaviljoen, verzorgd door Pleisureworld. Ondernemers worden er door diverse experts bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen die voor een hogere omzet, meer gastbeleving of kostenreductie zorgdragen.

Iedere ondernemer op zoek naar meer diepgang, informatie en kennis, is welkom bij Recreatie Vakbeurs Hardenberg

Experts en ervaren deskundigen uit de branche delen met u de laatste trends en ontwikkelingen. Naast alle innovaties en producten op de beursvloer is dit het moment om meer kennis te verzamelen en collega’s en vrienden te ontmoeten. Bekijk het hele programma, inclusief omschrijvingen op pleisureworld.nl/events of op https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg.

dinsdag 8 november 2016

 10.00 – 13.00    Congres Camping wordt vakantiepark

De consument kiest voor kwaliteit en beleving op de camping. Traditionele chaletparken zullen drastische veranderingen moeten doorvoeren en op dit gebied meer moeten bieden. Campings die bewust kiezen voor groei en investeren in gastvrijheid, slechtweer voorzieningen, food concepten en unieke attracties maken een stormachtige ontwikkeling door.

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events

14.00 – 15.00    Inloopsessie Het succes van toeristisch samenwerkingsverbanden

Winnaar Toeristische Samenwerking Award 2015Regionale samenwerking zorgt voor meer daadkracht als het erom gaat de consument te verleiden. Het gaat om de totale beleving van de streek en de gastvrijheid voor een optimaal verblijf of vermaak. Waar in ons land werken recreatieondernemers samen binnen hun eigen branche en waar gaat de samenwerking over verschillende sectoren heen?

Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg

15.00 – 15.15    Uitreiking Toeristische Samenwerking Award 2016

Dit jaar is er voor de tweede keer de bekendmaking van het beste initiatief in toeristische samenwerking: de Toeristische Samenwerking Award 2016. Wie erop uit trekt voor vakantie of een dagje uit gaat op zoek naar informatie. De consument maakt daarbij gebruik van allerhande hulpmiddelen, denk aan de website, social media, brochures, consumentenplatform maar ook een app en zelfs een voordeelpas.

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards

16.00 – 17.00    Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?

Unieke content is van het grootste belang in de zoektocht van de consument naar een bijzondere vakantiebestemming of een leuk dagje uit. Bijzondere verhalen op uw website verbeteren uw zoekoptimalisatie. Dus waarom niet het authentieke verhaal laten vertellen door bloggers en vloggers? Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 92% de aanbevelingen van een influencer betrouwbaarder vindt dan betaalde content van commerciële bedrijven. En dat betekent kansen voor ondernemers, dus ook voor u.

Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg

17.00 – 18.00    Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?

Het inzetten van klantinformatie voor marketingdoeleinden wordt ook wel big data genoemd. Recreatiebedrijven maken nog te weinig gebruik van hun beschikbare data gegevens. Uit onderzoek blijkt dat wie zijn klantinformatie optimaal weet te benutten 25% harder groeit dan collega’s. Is big data alleen iets voor de ketens? Nee hoor! Het zijn juist de bedrijven die ook daadwerkelijk data inzetten om de klantervaring te optimaliseren.

Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg

18.00 – 20.00    Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen

woensdag 9 november 2016

10.00 – 13.00    Congres Second Life voor de bungalowmarkt

Van een verzadigde bungalowmarkt lijkt geen sprake: er zijn volop plannen in ontwikkeling. Het aanbod in de breedte groeit nog steeds door de toename in chaletparken en traditionele campings die kiezen voor verbreding.

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events

10.00 – 13.00    Trendtour

Alle bezoekers en exposanten hebben deze ochtend de mogelijkheid om bij diverse recreatiebedrijven in de omgeving van Hardenberg een kijkje achter de schermen te nemen en informatie uit te wisselen.

13.00 – 17.00    Familiemiddag!

Deze speciale middag staat in het teken van familie en spelen. U kunt als campingeigenaar, zelfstandig ondernemer etc. uw kinderen meenemen naar de beurs, zodat zij allerlei nieuwe speeltoestellen kunnen uitproberen, uiteraard onder veiligheidsvoorschriften. Naast het plezier van uw kind op deze middag hoeft u geen oppas te regelen.

16.00 – 17.00    Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?

Zie inloopsessie dinsdag 8 november

17.00 – 18.00    Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?

Zie inloopsessie dinsdag 8 november

18.00 – 18.15    Applaus Award 2016

Applaus Award - Winnaar eigen standbouw Wecovi 2015Deelname aan een (vak)beurs biedt volop kansen voor nieuwe klantcontacten en het versterken van de bestaande relaties. Wie zich bet beste weet te presenteren, kan op veel positieve reacties rekenen. Een stand inrichten doe je er niet zomaar even bij: het maakt onderdeel uit van de marketingstrategie en versterkt het imago van het bedrijf. Bovendien vertelt het iets over de wijze waarop men de beursbezoekers al dan niet professioneel tegemoet wil treden.

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards

18.00 – 20.00    Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen

21.15 – 23.00    Netwerkborrel voor alle exposanten

donderdag 10 november 2016

10.00 – 13.00    Congres Opmars van de camper

De campermarkt is booming. Het is de snelst groeiende recreatietak binnen de vrijetijd. Het negatieve imago verdwijnt steeds meer naar de achtergrond en recreatieondernemers zien steeds vaker de camperaar als een gewilde gast. Congres van de NKC in samenwerking met Pleisureworld.

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events

12.00 – 12.15    Uitreiking Campermarkt Award 2016

Campermarkt AwardRecreatieondernemers die het beste weten in te spelen op groeiende campermarkt en daar het meest in onderscheiden belonen wij met de Pleisureworld Campermarkt Award. Waar staat de camperaar centraal en wordt hij gastvrij onthaald? Waar is in het afgelopen jaar het meest innovatieve camperpark initiatief in Nederland gerealiseerd?

Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards

16.00 – 17.00    Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?

Zie inloopsessie dinsdag 8 november

17.00 – 18.00    Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?

Zie inloopsessie dinsdag 8 november

18.00 – 20.00    Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen

Pleisureworld Noviteiten Award

Pleisureworld Noviteiten AwardWie lanceert dit jaar het meest innovatieve product van de recreatiebranche? Leveranciers in de sector kunnen zich vanaf nu weer aanmelden voor de nieuwste editie van de Pleisureworld Noviteiten Award. De winnaar gaat er onder andere vandoor met een aanmoedigingsprijs van € 500,-! Aanmelden via pleisureworld.nl/awards

Nieuw: kosteloos aanmelden

Met ingang van dit jaar mag elke ondernemer, stichting, organisatie met een eigen nieuw product of dienst in de recreatiesector zich opgeven!

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.