De jaarlijkse Recreatie Vakbeurs is voor veel ondernemers werkzaam in de recreatiebranche een belangrijke inspiratiebron voor het maken van nieuwe plannen. Zeker nu de economie weer aantrekt, de consument weer de portemonnee trekt en er vaker op uit gaat. De marges van de entreetickets (dagrecreatie) en boekingen (verblijfsrecreatie) staan ondanks een lichte verbetering onder druk.
De concurrentie is hevig en de consument stelt steeds hogere eisen
Daarbij worden nieuwe attracties zoals de waterspeeltuinen, luxe glamping accommodaties maar ook het ‘eten en drinken’ steeds belangrijker als onderdeel van het verdienmodel. Wie op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen in recreatie en de nieuwste innovaties van dit jaar, kan van 8 t/m 10 november terecht bij de Recreatie Vakbeurs Hardenberg.
Dit jaar zijn er volop gratis kennissessies te volgen op het centrale kennispaviljoen, verzorgd door Pleisureworld. Ondernemers worden er door diverse experts bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen die voor een hogere omzet, meer gastbeleving of kostenreductie zorgdragen.
Iedere ondernemer op zoek naar meer diepgang, informatie en kennis, is welkom bij Recreatie Vakbeurs Hardenberg
Experts en ervaren deskundigen uit de branche delen met u de laatste trends en ontwikkelingen. Naast alle innovaties en producten op de beursvloer is dit het moment om meer kennis te verzamelen en collega’s en vrienden te ontmoeten. Bekijk het hele programma, inclusief omschrijvingen op pleisureworld.nl/events of op https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg.
dinsdag 8 november 2016
10.00 – 13.00 Congres Camping wordt vakantiepark
De consument kiest voor kwaliteit en beleving op de camping. Traditionele chaletparken zullen drastische veranderingen moeten doorvoeren en op dit gebied meer moeten bieden. Campings die bewust kiezen voor groei en investeren in gastvrijheid, slechtweer voorzieningen, food concepten en unieke attracties maken een stormachtige ontwikkeling door.
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events
14.00 – 15.00 Inloopsessie Het succes van toeristisch samenwerkingsverbanden
Regionale samenwerking zorgt voor meer daadkracht als het erom gaat de consument te verleiden. Het gaat om de totale beleving van de streek en de gastvrijheid voor een optimaal verblijf of vermaak. Waar in ons land werken recreatieondernemers samen binnen hun eigen branche en waar gaat de samenwerking over verschillende sectoren heen?
Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg
15.00 – 15.15 Uitreiking Toeristische Samenwerking Award 2016
Dit jaar is er voor de tweede keer de bekendmaking van het beste initiatief in toeristische samenwerking: de Toeristische Samenwerking Award 2016. Wie erop uit trekt voor vakantie of een dagje uit gaat op zoek naar informatie. De consument maakt daarbij gebruik van allerhande hulpmiddelen, denk aan de website, social media, brochures, consumentenplatform maar ook een app en zelfs een voordeelpas.
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards
16.00 – 17.00 Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?
Unieke content is van het grootste belang in de zoektocht van de consument naar een bijzondere vakantiebestemming of een leuk dagje uit. Bijzondere verhalen op uw website verbeteren uw zoekoptimalisatie. Dus waarom niet het authentieke verhaal laten vertellen door bloggers en vloggers? Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 92% de aanbevelingen van een influencer betrouwbaarder vindt dan betaalde content van commerciële bedrijven. En dat betekent kansen voor ondernemers, dus ook voor u.
Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg
17.00 – 18.00 Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?
Het inzetten van klantinformatie voor marketingdoeleinden wordt ook wel big data genoemd. Recreatiebedrijven maken nog te weinig gebruik van hun beschikbare data gegevens. Uit onderzoek blijkt dat wie zijn klantinformatie optimaal weet te benutten 25% harder groeit dan collega’s. Is big data alleen iets voor de ketens? Nee hoor! Het zijn juist de bedrijven die ook daadwerkelijk data inzetten om de klantervaring te optimaliseren.
Meer informatie: ga naar https://pleisureworld.nl//booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-hardenberg-2016/hardenberg
18.00 – 20.00 Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen
woensdag 9 november 2016
10.00 – 13.00 Congres Second Life voor de bungalowmarkt
Van een verzadigde bungalowmarkt lijkt geen sprake: er zijn volop plannen in ontwikkeling. Het aanbod in de breedte groeit nog steeds door de toename in chaletparken en traditionele campings die kiezen voor verbreding.
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events
10.00 – 13.00 Trendtour
Alle bezoekers en exposanten hebben deze ochtend de mogelijkheid om bij diverse recreatiebedrijven in de omgeving van Hardenberg een kijkje achter de schermen te nemen en informatie uit te wisselen.
13.00 – 17.00 Familiemiddag!
Deze speciale middag staat in het teken van familie en spelen. U kunt als campingeigenaar, zelfstandig ondernemer etc. uw kinderen meenemen naar de beurs, zodat zij allerlei nieuwe speeltoestellen kunnen uitproberen, uiteraard onder veiligheidsvoorschriften. Naast het plezier van uw kind op deze middag hoeft u geen oppas te regelen.
16.00 – 17.00 Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?
Zie inloopsessie dinsdag 8 november
17.00 – 18.00 Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?
Zie inloopsessie dinsdag 8 november
18.00 – 18.15 Applaus Award 2016
Deelname aan een (vak)beurs biedt volop kansen voor nieuwe klantcontacten en het versterken van de bestaande relaties. Wie zich bet beste weet te presenteren, kan op veel positieve reacties rekenen. Een stand inrichten doe je er niet zomaar even bij: het maakt onderdeel uit van de marketingstrategie en versterkt het imago van het bedrijf. Bovendien vertelt het iets over de wijze waarop men de beursbezoekers al dan niet professioneel tegemoet wil treden.
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards
18.00 – 20.00 Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen
21.15 – 23.00 Netwerkborrel voor alle exposanten
donderdag 10 november 2016
10.00 – 13.00 Congres Opmars van de camper
De campermarkt is booming. Het is de snelst groeiende recreatietak binnen de vrijetijd. Het negatieve imago verdwijnt steeds meer naar de achtergrond en recreatieondernemers zien steeds vaker de camperaar als een gewilde gast. Congres van de NKC in samenwerking met Pleisureworld.
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/events
12.00 – 12.15 Uitreiking Campermarkt Award 2016
Recreatieondernemers die het beste weten in te spelen op groeiende campermarkt en daar het meest in onderscheiden belonen wij met de Pleisureworld Campermarkt Award. Waar staat de camperaar centraal en wordt hij gastvrij onthaald? Waar is in het afgelopen jaar het meest innovatieve camperpark initiatief in Nederland gerealiseerd?
Meer informatie: ga naar pleisureworld.nl/awards
16.00 – 17.00 Inloopsessie – Bloggers, vloggers: wie zijn influencers?
Zie inloopsessie dinsdag 8 november
17.00 – 18.00 Inloopsessie Hoe bereik je de klant met big data?
Zie inloopsessie dinsdag 8 november
18.00 – 20.00 Netwerkborrel op het Pleisureworld Paviljoen
Pleisureworld Noviteiten Award
Wie lanceert dit jaar het meest innovatieve product van de recreatiebranche? Leveranciers in de sector kunnen zich vanaf nu weer aanmelden voor de nieuwste editie van de Pleisureworld Noviteiten Award. De winnaar gaat er onder andere vandoor met een aanmoedigingsprijs van € 500,-! Aanmelden via pleisureworld.nl/awards
Nieuw: kosteloos aanmelden
Met ingang van dit jaar mag elke ondernemer, stichting, organisatie met een eigen nieuw product of dienst in de recreatiesector zich opgeven!