Veel belangstelling: Masterclass Marketeer wordt contentmanager

Sinds de publicatie van het Handboek Innovatie in Marketing is er grote belangstelling door het hele land voor de workshop Innovatie in Marketing met als toepasselijke titel “Hoe bereik je de Gast”. Organisaties als RBT Rivierenland, de MaasMeanders, OntdekOns, VVV Zeeland en recreatiebedrijven uit de Gemeente Aa en Hunze zijn bijgespijkerd in het veranderende speelveld van promotie, reclame en online marketing.

Binnenkort start er op de Veluwe een workshop voor ondernemers die zijn aangesloten bij het samenwerkingsinitiatief Heerlijk Harderwijk. Ook hier neemt de gemeente een stimulerende rol in.

Over Handboek Innovatie in Marketing

Het boek Innovatie in Marketing beschrijft de veranderende rol van de marketeer in de recreatiesector. Het boek is geschreven vanuit de praktijk en neemt de marketeer mee aan de hand om vooral inzicht te krijgen in wat wel en niet belangrijk is voor zijn bedrijf. Lezers ontvangen daarnaast tevens een whitepaper met daarin meer dan honderd touroperators inclusief kosten en het bereik. Het handboek is los te bestellen of als onderdeel van de Masterclass Innovatie in Marketing.

Over de Masterclass Innovatie in Marketing

Handboek Innovatie in MarketingEen logisch gevolg op de vele workshops is een reeks trainingen in een echte Masterclass. De opzet is een vierdaagse cursus waarin diverse experts aan bod komen. De consument zit steeds vaker online en via zijn smartphone ligt de wereld aan zijn voeten. Juist daarom wordt direct toepasbare marketing- en internetkennis steeds belangrijker.

Ondernemers leren hoe ze hier concreet zelf mee aan de slag kunnen gaan. Op dit moment staan er al twee Masterclasses gepland, één in Zeeland en de andere in Elst. Voor beide locaties zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Deelnemers komen uit de hele sector; van Roompot Vakanties tot Ardoer en van De Voltage tot de Julianatoren.

Extra cursus in het nieuwe jaar

Door de grote belangstelling en het aantal aanmeldingen zullen wij met ingang van het nieuwe jaar een derde cursusprogramma opstarten. De aanmeldingstermijn voor de derde cursus in het nieuwe jaar start vanaf 1 september a.s. Ook hier is het aantal deelnemers beperkt (maximaal 20) en is de verwachting dat de Masterclass snel volgeboekt zal zijn. Aanmelden kan via de website pleisureworld.nl/events.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.