Hoogtechnologisch systeem meet én informeert klanten

Ocular lanceert digitale bezoekersteller

Het Belgische bedrijf Ocular lanceert een digitale bezoekersteller, om in winkels en publieke ruimtes bezoekersaantallen te monitoren. Op een display zien klanten en bezoekers bovendien meteen of ze naar binnen mogen of nog even moeten wachten. Het kant-en-klare systeem kan snel geïnstalleerd worden; een stroomaansluiting is voldoende.

“Om maar 1 klant per 10 vierkante meter te kunnen garanderen, moeten winkels hun bezoekers tellen. Dat is nu vaak moeilijk, omdat ze er extra mankracht voor nodig hebben. Daarom zochten we naar een automatische oplossing, om dat zo slim en efficiënt mogelijk te doen”, vertelt Nicolas Vanden Avenne, CEO van Ocular.

Het systeem van Ocular bestaat uit een combinatie van een staander, sensoren en een display met hoogtechnologische software. De sensoren tellen anoniem het aantal bezoekers die de ruimte binnenkomen en verlaten. De software berekent in realtime de bezettingsgraad. Op een digitale display aan de ingang krijgen wachtende klanten een rood of groen scherm te zien; zo weten ze of en wanneer ze naar binnen kunnen. Extra voordeel is dat daarvoor geen medewerkers meer nodig zijn: veiligheid gegarandeerd dus. Alle data zijn voor de winkel in kwestie meteen beschikbaar op een online dashboard.

De installatie is plug-and-play, vertelt Nicolas Vanden Avenne. “Er zijn geen aanpassingen nodig aan de bestaande inrichting en het systeem wordt in een minimum van tijd geïnstalleerd. De klant hoeft  alleen een stopcontact te plaatsen. In winkels met meerdere in- en uitgangen kunnen trouwens meerdere systemen aan elkaar gekoppeld worden.”

Future-proof

Ook na de coronacrisis kan dit systeem nog ingezet worden. “De realtime data over de bezoekersaantallen bieden interessante inzichten: hoeveel klanten of bezoekers zijn er op welk moment van de dag, op welke dagen is het het drukst, hoe lang blijven ze gemiddeld,…? Het zijn relevante analytics om marketingacties op te baseren of om op bepaalde punten het beleid bij te sturen.”

Ocular verkoopt en installeert de systemen enerzijds zelf, en zet tegelijk partnerships op met verdelers. Er is intussen al interesse uit Nederland en Frankrijk. Het systeem kan ook ingezet worden in musea en bezoekerscentra, wanneer deze weer open mogen.

Meer info en bron:

teller.ocular.be

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.