Exclusieve Glamping Resorts, next generation!

Het kan niet op wanneer wij de laatste cijfers mogen geloven over de onstuimige groei vakanties in eigen land. Waar is de tijd gebleven van de jaarlijkse klaagzang over de slechte bezetting in de zomervakantie? Vijftien jaar geleden eisten wij als Pleisureworld de volle aandacht al op met het verkondigen dat de traditionele camping zou verdwijnen.

Was de belangrijkste reden niet de slechte weersomstandigheden, dat veelal als excuus werd geopperd, of een belabberd product dat de weinig inspirerende RECRON Campings op de markt brachten. Er volgde een collosale vlucht naar het buitenland en er kwam een opmars van de Bungalow- en Chalet parken. De camping zat in zwaar weer. Ons eigen land is tegenwoordig nog nooit zo populair geweest als vakantiebestemming. Traditionele camping bedrijven zijn massaal gaan innoveren en hebben het ‘Glamerous Kamperen’ als USP prominent in de aanbieding gezet.

Het kamperen is weer sexy en mede door de luxe accommodaties een gewild verhuur object met een hoge bezetting en evenredig rendement. Het gevolg is dat ook grotere spelers op de verhuurmarkt dit ‘Glamping’ concept toevoegen aan het bestaande aanbod van traditionele bungalows en daarmee het ‘Glamping’ als concept nivelleren. Te veel van hetzelfde zorgt voor prijserosie en een surrogaat product. Glamping is geen kampeer veldje met 25 Glamping accommodaties of een paar Tiny Houses op een rijtje…

Hoe staat de camping er nu voor? De toekomst ziet er anders uit, kamperen wordt exclusief en zal evolueren tot een luxe vakantie. Schaarste bepaalt de prijs en het zal nog maar een paar jaar duren voor we kamperen in pure luxe met een bijbehorende verhuur prijs dat boven die van de traditionele bungalow of chalet zal uitstijgen. Kampeerplaatsen worden schaars en wij zien enorme kansen voor exclusieve kleinschalige kampeer bedrijven met een doorgevoerd Glamping concept in haar meest pure vorm als Next Generation. Weet u… de eerste luxe kleinschalige Glamping Resorts dienen zich al aan!

Anno 2022 is Glamping eigenlijk niet meer iets voor de happy few, maar dus eerder een nieuwe standaard voor kamperen. Mede gevoed door het veranderende vakantiegedrag door de Corona-crisis voorspellen we dat de Glamping markt nog verder zal groeien en daardoor vonden we dat het hoog tijd werd om een overzicht te maken van alle belangrijke spelers in onze markt. Een overzicht waarin je in een oogopslag kan zien waar je moet zijn in de Glamping branche.

Meer weten over de Glamping (R)Evolutie? Lees verder in de nieuwste Trendspecial van Pleisureworld welke hier te bestellen is https://pleisureworld.nl/publicaties-overzicht. Deze Trendspecial biedt het meest complete overzicht van unieke ‘Glamping accommodaties’, het Nationale Glamping onderzoek 2022, trendartikelen en achtergrondverhalen uit de praktijk.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.