Europa-Park viert 50-jarig jubileum met bioscoopfilm ‘Grand Prix of Europe’

Europa-Park viert zijn vijftigjarig bestaan met een bijzondere primeur. De bekende mascottes Ed & Edda schitteren vanaf 8 oktober 2025 in hun eerste bioscoopfilm, Grand Prix of Europe. De film draait in Nederland en België en vormt het nieuwste hoofdstuk in de groei van Duitslands grootste attractiepark tot een volwaardig entertainmentmerk.

Van attractie tot filmstudio

De 90 minuten durende familiefilm is een coproductie van MACK Magic en Warner Bros. Film Productions Germany, met distributie door WW Entertainment in de Benelux. De film wordt uitgebracht in meer dan zeventig landen en is voorzien van een soundtrack van Oscarwinnaar Volker Bertelmann.

Producent Michael Mack noemt het project “een mijlpaal voor de achtste generatie van ons familiebedrijf, waarmee we ons ook als filmproducent vestigen”. De film laat zien hoe Europa-Park zijn creatieve universum uitbreidt naar nieuwe media en doelgroepen, zonder de familiewaarden uit het oog te verliezen.

Crossmediale merkbeleving

De bioscooprelease is onderdeel van een breder concept waarin film, attractie en beleving samenkomen. In het park zelf is de nieuwe attractie Grand Prix EDventures geopend, waar bezoekers zélf deelnemen aan een race met Ed & Edda. Daarnaast is er een VR-beleving bij YULLBE GO, nieuwe racekarts, een speciale paradewagen en zelfs een videogameversie van de film.

De combinatie van fysieke en digitale beleving past in de bredere trend waarin leisuremerken zich ontwikkelen tot volwaardige storytelling-platforms. Europa-Park laat daarmee zien hoe themaparken hun IP’s kunnen uitbreiden tot herkenbare merken met een wereldwijde aantrekkingskracht.

Grand Prix of Europe is vanaf 8 oktober 2025 te zien in bioscopen in Nederland en België.

To top