De Nationale Netwerklunch

Bijleren, borrelen en beleven

  • dinsdag 9 december 2025
  • The Maxx Veenendaal - Koningsschot 55, 3905 PR Veenendaal

Bezoekers

Kom naar de Nationale Netwerklunch!
Bijleren, borrelen en beleven

Op de Nationale Netwerklunch, op 9 december in The Maxx Veenendaal, is het een komen en gaan van topstukken uit de leisure-sector. Dit is alweer de zesde editie van dit spraakmakende evenement waar steevast honderden recreatie-experts op afkomen.

Naast de leerzame inzichten van diverse topsprekers, zijn er meer dan 30 bedrijven aanwezig, verdeeld over drie Infopleinen. Deze pleinen hebben steeds één hoofdthema:

Off-grid, circulair & biobased bouwen van het nieuwe vakantiehuis
– Family Entertainment Centers, small activity games met een ROI binnen één jaar
– Chat GPT, alles over de stormachtige ontwikkelingen van AI, met start-ups en innovators

Kortom: leer alles over de laatste ontwikkelingen, ga in gesprek met tientallen andere professionals uit de branche, breid uw kennis én kennissennetwerk uit, en kom weer helemaal bijgepraat en beslagen ten ijs!

Kijk hier naar de editie van 15 jaar terug

Meld je aan voor de Nationale Netwerklunch

Meld je aan voor de Nationale Netwerklunch en verzeker jezelf van een plek. Ontmoet honderden professionals uit de sector, volg inspirerende keynotes en bezoek de drie Infopleinen. Inclusief lunch, borrel én toegang tot het volledige programma.

Let op! De zomerkorting actie loopt tot 1 november 2025. Na 1 november alle tickets 175.– p.p.

Boek jouw ticket! Aanmelden standhouders

Sprekers & presentaties

Thomas Tap, directeur Teamsport E-karting en Board Member FamilyEntertainmentCenters.nl

Thomas Tap is European Marketing Director bij TeamSport E-Karting, Europa’s grootste aanbieder van indoor karting met elektrische karts. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de marketingstrategie in Duitsland en Nederland. In beide landen groeit TeamSport snel met nieuwe locaties en vernieuwende concepten. Daarnaast verzorgt Thomas alle acquisities in Nederland en ondersteunt hij commercieel de verschillende vestigingen waar nodig.

Zijn passie voor leisure ontstond al vroeg. Negen jaar lang werkte hij in DierenPark Amersfoort, waar hij in verschillende functies alle facetten van gastbeleving van dichtbij leerde kennen. Vervolgens bouwde hij internationale ervaring op als Senior Director Marketing & Sales voor de promotor van het FIA World Rally Championship (WRC) en FIA World RX (Rallycross). Daar lag zijn focus op merkactivatie, partnerships en fanbeleving wereldwijd.

Bij TeamSport E-Karting richt Thomas zich op het neerzetten van sterke merkervaringen voor een breed publiek – van gezinnen en jongeren tot bedrijven en scholen. Hij ontwikkelt onder meer zomercampagnes, B2B-activaties, influencercampagnes en samenwerkingen met lokale gemeenschappen.

Stef Driessen, sector banker Leisure bij ABN AMRO

Hoe de vrijetijdssector groeit met betekenis
Stef Driessen, sector banker Leisure bij ABN AMRO, volgt al jaren de financiële en maatschappelijke trends in de vrijetijdssector. Met een focus op hotels, vakantieparken, restaurants en dagattracties, adviseert hij ondernemers, investeerders en overheden over groei, financiering en rendement. Zijn analyses en inzichten deelt hij via mediaoptredens en publicaties.

Tijdens de Nationale Netwerklunch verkent Stef twee actuele vragen:

  1. Hoe bouw je als regio nieuwe publiekstrekkers? Welke keuzes in concept, samenwerking en financiering maken echt het verschil?
  2. Hoe vergroot je als bestaande publiekstrekker je rendement? Slimme prijsstrategie, spreiding van bezoekers en gerichte investeringen bieden kansen.

Voor Stef is de vrijetijdssector meer dan cijfers en groei. Het draait om betekenis. De gastvrijheidseconomie vormt een podium voor ontmoetingen die mensenlevens verrijken, vriendschappen versterken, liefdes een plek geven en zakelijke relaties laten bloeien. Het is deze diepere waarde die de sector uniek maakt.

Bent u erbij?
Tijdens de Nationale Netwerklunch krijgen deelnemers praktische do’s & don’ts, inspirerende voorbeelden en een ‘quick scan’-aanpak om kansen direct te prioriteren. Of u nu een provincie, gemeente, attractie, hotel of vakantiepark bestuurt, deze sessie biedt concrete handvatten om vooruitgang te boeken.

Edwin Bomers, nuchtere Achterhoeker én eigenaar Marveld Recreatie

Edwin Bomers is als jonge vent door omstandigheden al heel vroeg gedwongen de leiding van de camping op zich te nemen na een paar jaar ervaringen opgedaan te hebben in het management bij het toenmalige Sporthuis Centrum. De toenmalige camping zou volgens Edwin in het rijtje thuishoren van Vitale Vakantieparken. Er was werk aan de winkel om er een sfeervol vakantiepark van te maken.

Edwin heeft ook aan de basis gestaan van de ontwikkeling van de toenmalige RCN inkoop organisatie van samenwerkende camping bedrijven. In die tijd waren en nog niet van dergelijke vakantieparken zoals nu! Xandrion is nu de inkooporganisatie van weleer en kent nog steeds veel recreatie ondernemers als klant. Een camping met nagenoeg alleen maar kampeerplaatsen is niet levensvatbaar en zal je meer duurzame vakantie woningen moeten exploiteren met bijbehorende voorzieningen. Zo heeft men bij Marveld Recreatie zo’n 350 traditioneel gebouwde vakantiehuizen  en nog 350 kampeerplaatsen.

Nu bouwt men aan de rand van Groenlo, langs de provinciale weg N18 aan Bommelwereld een imposant kasteel met vier torens van wel 35 meter hoog en daarmee in de top van Europa’s mooiste Indoor attractiepark.

Martin van Kranenburg, neuromarketing-expert

Martin is een gepassioneerde spreker, trainer en auteur. Na zijn carrière bij D-reizen, waar hij leerde hoe je klanten online verleidt én behoudt, groeide hij uit tot dé expert in neuromarketing en conversie. Hij schreef het boek ‘Schrijven voor het Brein’ over het psychologisch beïnvloeden met tekst. Met zijn tweede boek, ChatGPT als tweede Brein, een #1 managementbestseller, laat hij zien hoe je AI inzet als slimme assistent om sneller en beter te werken.

Martin staat bekend om zijn aanstekelijke energie, praktische tips en een flinke dosis humor. Hij weet als geen ander hoe je mensen online raakt, of het nu gaat om het boeken van een glampingvakantie of het bouwen van slimme AI-oplossingen. In 2021 en 2023 werd hij verkozen tot docent van het jaar bij Beeckestijn Business School en in 2021, 2023 én 2024 tot best beoordeelde spreker van de Webwinkelvakdagen.

Zijn missie? Jou inspireren én activeren om zelf direct aan de slag te gaan met AI, ChatGPT en krachtige content die het verschil maakt.

Reinoud van Assendelft de Coningh, Voormalig marketingdirecteur Efteling

Reinoud is Managing Director van Van Assendelft & Partners, adviesbureau voor Leisure & cultuur. Het bureau verrichtte ruim 240 opdrachten in de vrijetijdssector. Zowel nationaal als internationaal en onder meer op de vakgebieden strategie, conceptontwikkeling, (city) marketing, communicatie, merkenbouw en haalbaarheidsonderzoek.

Voor de oprichting van het adviesbureaubureau was Reinoud werkzaam als Commercial Director van de Efteling en Endemol Live Entertainment. Hij begon zijn carrière in het theater en was directeur van theater De Agnietenhof in Tiel en adjunct-directeur van de Stadsschouwburg in Nijmegen en het Concertgebouw De Vereeniging. Hij vervulde daarnaast functies in diverse commissies van de International Association of Amusement Parks & Attractions (IAAPA). In 2023 als voorzitter van de Hall of Fame committee.

Van Assendelft was drie jaar part-time lector aan de NHTV (nu BUAS) en bekleedt diverse bestuurlijke functies, waaronder de Raad van Commissarissen van Uiterwaarde BV, en de Raad van Toezicht van Musis en het Stadstheater Arnhem.

Hans van Driem, Voormalig directeur NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen)

Hans van Driem is een internationaal ervaren professional binnen de vrijetijds- en toerismesector, met meer dan 45 jaar loopbaan in hospitality, attractieparken, en bestemmingmarketing. Hij was algemeen directeur van Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en richtte zich in die periode op de integratie van toerisme- en congresactiviteiten in Nederland. Eerder leidde hij onder andere Walibi Flevo/Six Flags Holland en het hotel- en touroperatingsegment in Europa.Tegenwoordig adviseert hij leisure- en reformprojecten via zijn eigen bureau.

Bert van der Stoep, Grondlegger VeBON (Vereniging van Buitensport Ondernemingen Nederland), Eigenaar Vadesto Outdoor Adventure, Voormalig voorzitter ToerNed

Bert is als ondernemer na 42 jaar nog steeds 6 dagen per week werkzaam in de recreatie. Hij ontwikkelde buitensport- en horecabedrijven op meerdere locaties, had een rondvaartbedrijf, fietsenzaak en cafetaria. Daarnaast deed hij veel bestuurlijk werk, o.a. 8 jaar in het bestuur van Recron, medeoprichter en 13 jaar voorzitter van Vebon, 15 jaar voorzitter van Toerned, medeoprichter en voorzitter van Koptop, de ondernemersvereniging Wieden en Weeribben. Hij organiseerde 45 jaar de Avondvierdaagse in Hattem en was medeoprichter en voorzitter van de lokale omroep aldaar. Hij is lid van de Raad van Advies van Deltion en zit in het bestuur van oud-commando’s.
Bert heeft veel gastcolleges mogen geven in binnen- en buitenland, o.a. 10 jaar op 3 universiteiten in Roemenië, deed advieswerk voor projecten in o.a. Rusland, Finland, Litouwen, Oost-Duitsland, Egypte, Kenia, Tanzania en mocht diverse prijzen ontvangen. Hij houdt van innovatieve ontwikkelingen en ‘out of the box’ denken naast begrippen als betrouwbaar zijn en samenwerken. Hij is ook steeds van mening geweest dat Nederland minimaal een staatssecretaris zou moeten hebben voor recreatie en toerisme. Brancheorganisaties zouden daarvoor meer moeten samenwerken.

Bert is sportminded en duursporter, liep wereldwijd marathons, fietste o.a. 16 keer Luik/Bastenaken/Luik, 17 keer de Friese Fietselfstedentocht en 16x Limburgs Mooiste, enz. Hij schaatste in diverse landen het recordaantal van 68 keer alternatieve 11stedentochten van 200km. Een bekend advies van hem is dan ook: blijf in beweging!

Han Verheijden, Grondlegger en voormaling eigenaar ZKA Adviesbureau

Han heeft in zijn loopbaan in alle relevante sectoren van de vrijetijdseconomie gewerkt. Hij startte in de reiswereld (organiseren van culturele en educatieve groepsreizen). Daarna heeft hij, samen met Kees Kappelhoff, een bedrijf gerund, dat enerzijds recreatiebedrijven adviseerde en anderzijds hotels, sportaccommodaties en entertainmentbedrijven exploiteerde. Zijn derde stap was een managementfunctie bij een groot (inter)nationaal bureau voor stedenbouw en landschap.

In 1996 startte hij ZKA Consultants & Planners BV. ZKA is (nu Ginder geheten) marktleider in toeristisch-recreatief onderzoek en strategische beleidsadvisering voor zowel private als publieke partijen. Han heeft zijn aandelen in ZKA in 2010 verkocht en werkt sindsdien als onafhankelijk adviseur (Verheijden Concepten BV) voor organisaties als Molecaten, RCN, De Klepperstee, NIVON, Archeon, TT Circuit, Leisurelands, Loosdrechtse Plassen, Parkstad Limburg, gemeente Volendam en Roompot. Zie www.verheijdenconcepten.nl

In zijn vrije tijd is Han een liefhebber van het theater, tennis, zeilen, het lezen van bijzondere biografieën én het ontmoeten van mensen in allerlei verbanden. Van de Rotary tot de NAC-tribune. Hij hoort daardoor vele verschillende verhalen. Van ondernemers, politici, sporters, belangenbehartigers, historici, ecologen en consumenten. Zijn overtuiging is dat álle verhalen de moeite waard zijn en kunnen worden verzilverd, mits je goed luistert.

Hans van Leeuwen, Trendwatcher, inspirator, disruptor en gamechanger

Trendwatcher, inspirator, disruptor en gamechanger… dit zijn slechts enkele van de titels die mij door beslissers in de leisure sector zijn opgeprikt. Al veertig jaar bevind ik me middenin de recreatiesector. Met een ongezouten mening die zowel beroemd is als berucht, maar ook met een professioneel oog dat al velen heeft geholpen om op een andere manier naar de zaken te kijken.

Dankzij die jarenlange ervaring als leisure expert word ik veel ingeschakeld door bedrijven en overheden als adviseur, klankbord en conceptontwikkelaar. Het aantal recreatiebedrijven waarvoor wij het verschil maken is enorm van Hof van Saksen tot aan Buitengoed de Boomgaard tot en met SML Midden Limburg tot aan de De Voltage.

Meld je nu aan

Voor wie is de Nationale Netwerklunch?

De Nationale Netwerklunch is dé ontmoetingsplek voor professionals in de leisure en recreatie. Van ondernemers in toerisme, dagrecreatie en verblijfsrecreatie tot leveranciers, marketeers en beleidsmakers: wie vooruit wil in deze branche, hoort erbij.

Je ontmoet collega’s, investeerders, adviseurs en koplopers uit het vak. Op de infopleinen ontdek je de nieuwste innovaties en toepassingen in AI, duurzaam bouwen en het vernieuwen van het FEC-aanbod.

Meld je aan en laat je bijpraten, inspireren én verbinden.

Boek tickets in de voorverkoop met een flinke korting!

Meld je ook aan als Top Partner

Als Pleisureworld Partner heeft u een streepje voor. U werkt namelijk in het grootste netwerk van de recreatiesector.

Word nu lid

Waar & Wanneer

Datum: Dinsdag 9 december 2025
Locatie: The Maxx Veenendaal – Koningsschot 55, 3905 PR Veenendaal

Programma Nationale Netwerklunch op 9 december

Programma

Aanvang

09.30 - 10.30 uur

Inloop & ontvangst (de koffie staat klaar!)
Opening van de 3 info-pleinen: Off-grid, Family Entertainment Centers en Alles over AI

10.30 - 10.45 uur

Opening door Thomas Tap, directeur Teamsport E-karting en Board Member FamilyEntertainmentCenters.nl – De opmars van de ketens in FEC’s

10.45 - 11.30 uur

Martin van Kranenburg, neuromarketing-expert – Lancering GPT-Toolbox voor de recreatiemarketeer

(Na de lunch kunt u zich aanmelden voor de cursus & training.)

11.30- 12.15 uur

Edwin Bomers, nuchtere Achterhoeker én eigenaar Marveld Recreatie
– Alles over Bommelwereld, een nieuw indoor pretpark in de Achterhoek

12.15 - 13.00 uur

Stef Driessen, sector banker Leisure bij ABN AMRO
– Hoe ziet het financiële plaatje er de komende jaren uit voor de recreatiebranche?

13.00 - 14.15 uur

Doorlopende Nationale Netwerklunch

13.30 - 15.00 uur

Bezoek aan de 3 Infopleinen, met meer dan 30 gespecialiseerde bedrijven:

 

Infoplein 1: Off-grid
Alles over circulair bouwen, gasloos, biodiversiteit, zonne-energie, grijs water en regenwater.

 

Infoplein 2: Family Entertainment Centers
Maak kennis met diverse minigames en attracties, met een return on investment binnen 1 jaar!

 

Infoplein 3: Alles over AI
Wat doe je met GPT? En wat zijn de nieuwste AI-tools in hospitality en marketing?

15.00 - 16.00 uur

Panel: Back to the Future!
Vijf beeldbepalende leisure-experts die het huidige recreatielandschap mede in hebben gekleurd.

 

Deelnemers aan deze Nationale Netwerklunch blikken terug én vooruit:
Hoe zag de wereld eruit in 1960, 1970, 1980, 1990 en 2000?
Hoe ziet de recreatiewereld eruit in 2050?

 

De illustere panelleden:

 

Reinoud van Assendelft de Coningh
Voormalig marketingdirecteur Efteling

 

Hans van Driem
Voormalig directeur NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen)

 

Roland Rozenbroek
Voormaling General Manager Hof van Saksen

 

Bert van der Stoep
Grondlegger VeBON (Vereniging van Buitensport Ondernemingen Nederland)
Eigenaar Vadesto Outdoor Adventure en voormalig voorzitter ToerNed

 

Han Verheijden
Grondlegger en voormaling eigenaar ZKA Adviesbureau

16.15 - 17.30 uur

De Netwerkborrel van de Nationale Netwerklunch

Infoplein 2: Family Entertainment Centers

Infoplein 3: Alles over AI

 

Download hier het aanmeldformulier voor Standhouders

Deelnemers

  1. Annemarie ter Grote – Wegter
  2. Bert van der Stoep – Vadesto
  3. Chantal bleek – Gemeente Lelystad
  4. Dick ten Oever – Camping De Hondsrug
  5. Dominique Langer – Kontour Vastgoed
  6. Edwin Bomers – Bommelwereld
  7. Gerro Vonk – Hof van Saksen
  8. Han Schoot Uiterkamp – Hub Resorts
  9. Han Verheijden – Expert in productiviteit
  10. Hans van Driem – Voormalig directeur NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
  11. Hans van Leeuwen – Pleisureworld
  12. Harold Stemkens – Libelnet
  13. Henk Toering – Wecovi
  14. Huub Stickelbroek – Camping Duinoord
  15. Jan Peters – Landgoed Zwartemeer
  16. Linda Zielman – Speelboerderij De Flierefluiter
  17. Marianne Broers – The Maxx
  18. Marten Plantinga – Strandcamping Duinoord Ameland
  19. Martin Kranenburg- Sinds1998
  20. Max Coppes – The Gaming Factory
  21. Michel Jansen – Buitengoed de Boomgaard
  22. Nelle-Marie Peters – Gemeente Lelystad
  23. Nicky Broos – Playdome
  24. Oetze Mulder – Posta7
  25. Richard Bultink – The City
  26. Richard Otten – Leisuretalk
  27. Roland Rozebroek- Voormaling General Manager Hof van Saksen
  28. Tessa Langedijk – Pleisureworld / Er was eens Marketing
  29. Thomas Tap – directeur Teamsport E-karting en Board Member FamilyEntertainmentCenters.nl
  30. Maurice Ubaghs – Landgoed moerslag BV (Belgie)
  31. Judith Knoben – Landgoed moerslag BV (Belgie)
  32. Maarten Broekx – Next Level Leisure – (Belgie)
  33. Evelien Bonneux – Next Level Leisure – (Belgie)
  34. Rick Melchers – Factor Architecten
  35. Sheila Brand – Drentse Koen

36. Laura Bruin – Drentse Koe
37. Lydia van de Linden – Drentse Koe
38. Isabel van Overveld – Hotek Hospitality Group
39. Niels van der Scheer – RecreatiefTotaal
40. Renko Driessen – PolyNed
41. Sven Benerink – PolyNed
42. Jeannette ten Kate-Winter – Landal
43. Casper Dudok – Bowltech International BV
44. Anja van Zwietering – Bowltech International BV
45. Tim van de Weijden – Ultra Tag Lasergames
46. Anthony Nelemans – Jora Vision Europe B.V
47. Benny Graafsma – EveryLeisure
48. Fokko Mulder – EveryLeisure
49. Dion Stuyt – Fun Village Rotterdam
50. Jenny van Boekel – Vakantie Resort Leukermeer
51. Lara Raaijmakers – Vakantie Resort Leukermeer
52. Roel Kouwenberg – Noordkade Uitjes
53. Randy Hofmeijer – Noordkade Uitjes
54. Daan de Rooij – Xandrion
55. Rutger van Londen – Xandrion
56. Marcel van Ketel – SUNVIG
57. Henry Boedoe – SUNVIG
58. Roy Platje – Red Online Marketing
59. Renske Swarts – Red Online Marketing

Dit zijn onze Top Partners

Dit zijn onze Business Partners

To top