Glamping is discovered by the Dutch

[column width=”1/1″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Since our Dutch football team is underperforming we are putting all our energy into branding something new! The world tourism industry is growing vastly and inbound tourism in the Netherlands is about the highest percentage in the world. After Center Parcs developed the world’s first Holliday Resort with 365 days of sunshine at the Aqua Mundo, glamorous camping became our next challenge. Glamping has grown so fast that it’s becoming more than just a trend. It’s more a life style now and necessary to offer so you can survive as a traditional camping. Those who did not changed their camp site concept miss out.

The customer experience is a key part of a Glamping holiday. A Glamping Experience is a mix of staying at a five-star hotel and a Theme Park in the forest. The ANWB, the biggest Dutch tourist consumer organisation, did an extensive inspection among 200 camp sites in Europe. Only 180 of them received a five-star classification. They did a quality check and gave ratings for hygiene, sanitation, swimming pool, entertainment, landscaping, restaurants and guest services! The points for sanitation were the most important, because sanitation is the most important factor for a guest. We should be proud of the result, because 180 European camp sites received a 5-star Glamping certificate and 47 of them are located in the Netherlands.

Do you know what makes a Glamping camp sites special? Most of them are owned by families. They have a lot of activities like Outdoor Adventures, Indoor Play Grounds, F.E.C. (Family Entertainment Centers), Waterparks or Spray Parks and mostly Wellness, Fitness and live entertainment. They also have supermarkets, restaurants, disco’s and giftshops. All the cottages, tree houses, bungalows, tents, tiny houses and even special hotel rooms are different and unique. Well known Glamping camp sites in the Netherlands are Recreation park De BoshoekBeerze BultenJulianahoeveDe PampelDe Schatberg,  and De Bongerd. In the past ten years, Pleisureworld worked with more than half of the 47 Dutch camp sites as a Leisure Consultant.

On the 12th of June 2018, Pleisureworld is organising the congress ‘The Holiday Park of the Future’ at Recreation park Ter Spegelt, also a 5-star camp site.

My experience as a professional football coach is very useful as a Trendwatcher and Leisure Consultant! Maybe I should be training our Dutch football team…?

Hans van Leeuwen, Trendwatcher & Consultant
Pleisureworld

Congress ‘Holiday Park of the Future’:                  https://pleisureworld.nl/hetvakantieparkvandetoekomst.nl

[/column]

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.