Zo’n 400.000 Nederlandse gezinnen gaan dit jaar niet op vakantie omdat zij zich dat financieel niet kunnen veroorloven. Het gaat om gezinnen die leven in armoede, inclusief de stress en gezondheidsissues die dat vaak met zich meebrengt. Deze gezinnen zijn vaak al jaren niet op vakantie geweest. Om die reden zet de Vakantiebank zich in om zoveel mogelijk gezinnen per jaar een vakantie aan te bieden. De Vakantiebank krijgt hiervoor accommodaties ter beschikking van recreatieondernemers, particulieren of hotelketens.
Maar de vraag overtreft het aanbod vele malen. Jaarlijks staan er zo’n 1.000 gezinnen op de wachtlijst van De Vakantiebank. Er is dus nog werk aan de winkel en daar komt u in beeld!
Met uw hulp kunnen we nog meer gezinnen een onvergetelijke vakantieweek geven. Door een aantal weken van uw accommodatie(s) beschikbaar te stellen in de mei-, zomer- of herfstvakantie, zorgt u niet alleen voor een glimlach op hun gezicht, maar draagt u ook bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen én versterkt u uw eigen purpose marketing. Dit is dé kans om uw bedrijf te verbinden aan een prachtig goed doel.
Wij van De Vakantiebank (ANBI én met het hoogste Nederlandse Keurmerk, van het CBF!) regelen verder alles: de presentatie, de boeking, alle informatieverstrekking, de tijdige verzending van de gastenlijsten aan u, etc etc.
Ook particulieren kunnen hun accommodatie ter beschikking stellen. Als u iets kunt betekenen om dit onder hun aandacht te brengen middels een mail of flyer, dan horen we graag van u.
We hopen dat u even de tijd wil nemen om erover na te denken. Neem vooral contact op als u vragen heeft: Pim Loeff, 06 30442112/ pim@devakantiebank.nl
Bekijk ook andere artikelen...

Camperonderzoek 2025: Van sociale voorkeur tot smaakgrenzen. Kampeerder kiest bewust en eet lokaal
De moderne kampeerder blijkt verrassend selectief. Niet alleen qua uitrusting of bestemming, maar ook in sociale omgang. Uit het Groot Nationaal Camperonderzoek 2025 van camperdeelplatform Goboony blijkt dat stereotypen en voorkeuren ook op de camping volop leven. 43% beoordeelt medekampeerders op hun campertype. 70% geeft de voorkeur aan buren met een vergelijkbare leeftijd of reissamenstelling. […]

Diergaarde Blijdorp zet educatieve standaard met digitale expeditie: 21.000 uur edutainment in 14 weken
Diergaarde Blijdorp breidt zijn rol als koploper in edutainment verder uit. Met de app Expeditie Blijdorp biedt het park een innovatieve manier van leren en beleven. In slechts 14 weken leverde de app ruim 21.000 uur educatieve interactie op, het equivalent van 21.000 biologielessen. De app is een digitaal verlengstuk van het fysieke parkbezoek. Via […]

Zaanse Schans klimt naar tweede plek in landelijke top dagattracties, erfgoedlocatie passeert het Rijksmuseum
De Zaanse Schans is in 2024 opgeklommen tot de tweede plek in de ranglijst van best bezochte dagattracties van Nederland. Met meer dan 2,6 miljoen bezoekers laat de erfgoedlocatie het Rijksmuseum achter zich. Dat trok dit jaar 2,5 miljoen bezoekers. De Efteling behoudt de eerste positie met 5,6 miljoen bezoeken. De cijfers komen uit de […]

Maastricht heeft het sterkste stadsmerk van Nederland
Maastricht is uitgeroepen tot het sterkste stadsmerk van Nederland. Dat blijkt uit het nieuwe Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Voor dit onafhankelijke onderzoek is gekeken naar alle 342 Nederlandse gemeenten. Maastricht eindigt dit jaar voor het eerst op de eerste plaats. De stad scoort hoog op drie belangrijke onderdelen: bekendheid, waardering […]

Polyned sluit zich aan als trotse partner van PleisureWorld: Iconische overkappingen voor de leisurebranche
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]

Zomerspecial zet MBO in de spotlight
Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen met een nieuwe podcastreeks: “MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast”. In deze zomerspecial vertellen professionals uit de leisuresector hun verhaal. Wat hen verbindt? Hun carrière begon op het mbo. De serie laat zien hoe belangrijk mbo’ers zijn voor de vrijetijdssector. Van parkmanagers tot artiesten […]

DierenPark Amersfoort zoekt nieuwe leden voor Kinderpanel
DierenPark Amersfoort is op zoek naar nieuwe kinderen voor het Kinderpanel. Het huidige panel stopt en geeft de plek door aan tien nieuwe jonge fans van dieren en natuur. Deze kinderen krijgen een actieve rol. Ze mogen meedenken over hoe het dierenpark en de natuur nog beter kunnen worden. “De meningen van kinderen zijn voor […]

Fien & Teun en Mike & Molly tekenen muziekcontract bij Sony Music
In de A’DAM Toren in Amsterdam hebben Fien & Teun samen met hun schapenvriendjes Mike & Molly een contract getekend bij Sony Music. Deze bekende boer en boerin zijn razend populair bij jonge kinderen en komen uit de creatieve stal van Van Hoorne Studios. Na interesse van meerdere partijen is nu gekozen voor Sony Music. […]

Hof van Saksen genomineerd voor Drentse onderneming van het jaar
Het familiepark Hof van Saksen in Nooitgedacht is genomineerd voor de titel Drentse onderneming van het jaar 2025. De verkiezing beoordeelt organisaties op hun marktpositie, innovatievermogen en maatschappelijke betrokkenheid. Voor het eerst maakt Hof van Saksen kans op deze regionale prijs. Kwaliteit en samenwerking als uitgangspunt Volgens General Manager Frank Bulthuis is de nominatie een […]

Recreatiepark de Leistert opnieuw bekroond met ACSI Award voor Beste Camping van Nederland
Recreatiepark de Leistert in Roggel is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot ‘Beste Camping van Nederland’ tijdens de ACSI Awards 2025. De Limburgse onderneming bevestigt daarmee opnieuw haar leidende rol binnen de Nederlandse kampeer- en verblijfsrecreatie. De award is het resultaat van een grootschalige publieksverkiezing onder Europese kampeerders, georganiseerd door campingspecialist ACSI. In […]

WILDLANDS markeert 90 jaar Zoo Emmen met programmareeks vol erfgoed en toekomstvisie
Met een jubileumprogramma dat loopt van eind mei tot begin december 2025 viert WILDLANDS het negentigjarig bestaan van het dierenpark in Emmen. De mijlpaal is niet alleen een terugblik op het iconische Noorder Dierenpark, maar markeert ook de lange lijn van innovatie die leidde tot de opening van het huidige WILDLANDS Adventure Zoo. Het jubileumjaar […]

Historisch icoon Aagje elektrisch: Efteling verduurzaamt stoomtrein zonder charme te verliezen
De Efteling heeft vandaag een bijzondere mijlpaal bereikt in haar duurzame transitie: de iconische stoomlocomotief Aagje reed haar eerste elektrische rondje met bezoekers. De 114 jaar oude trein onderging in het Verenigd Koninkrijk een innovatieve en vrijwel onzichtbare aanpassing. Dankzij een elektrische aandrijving stoot de locomotief geen CO₂ meer uit, terwijl de karakteristieke uitstraling en […]