Herre Dijkema vertrekt per 1 augustus 2025 als directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN). Hij wordt de nieuwe directeur van de Koninklijke NVRD, de brancheorganisatie voor afval- en reinigingsdiensten in Nederland.
Dijkema trad in 2017 aan bij TVAN en groeide uit tot een herkenbaar boegbeeld in de vrijetijdssector. Onder zijn leiding ontwikkelde TVAN zich tot een van de meest invloedrijke regionale destinatiemanagementorganisaties van Nederland. De afgelopen jaren stonden in het teken van positionering, innovatie en samenwerking binnen het toeristisch ecosysteem. Thema’s als bezoekersspreiding, balans tussen leefkwaliteit en toerisme, en publiek-private samenwerking kregen actief vorm.
“Na acht intensieve jaren voelt dit als het juiste moment voor een nieuwe stap,” zegt Dijkema. “We hebben samen veel bereikt. De regio blijft mij aan het hart gaan.”
De Raad van Toezicht prijst zijn strategisch leiderschap en maatschappelijke betrokkenheid. “Herre heeft de koers van TVAN mede bepaald en was in staat partijen te verbinden,” aldus voorzitter Toon van Asseldonk.
TVAN start binnenkort het wervingsproces voor een opvolger. Dijkema blijft tot zijn vertrek betrokken bij de lopende werkzaamheden en overdracht.
Bekijk ook andere artikelen...

Avonturenboerderij Molenwaard genomineerd voor twee publieksprijzen in Zuid-Holland
Avonturenboerderij Molenwaard maakt kans op twee bekende publieksprijzen: ‘Leukste Uitje van Zuid-Holland’ van Go-Kids en ‘Beste Dagje Weg van Zuid-Holland’ van DagjeWeg.NL. Beide verkiezingen lopen van 1 juni tot en met oktober 2025. In deze periode kan het publiek stemmen op hun favoriete uitjes in de provincie. Leukste Uitje van Zuid-Holland Deze verkiezing is een […]

GaiaZOO viert 20-jarig bestaan met overname, kunst en aandacht voor natuurbescherming
GaiaZOO bestaat dit jaar 20 jaar. Het jubileum wordt gevierd met een feestelijk weekend op 31 mei en 1 juni. Tegelijkertijd wordt een belangrijke stap gezet in de toekomst van het park. Per 1 juni 2025 wordt GaiaZOO namelijk officieel overgenomen door Koninklijke Burgers’ Zoo. De overname markeert een nieuw hoofdstuk. GaiaZOO kan hierdoor verder […]

Camperonderzoek 2025: Van sociale voorkeur tot smaakgrenzen. Kampeerder kiest bewust en eet lokaal
De moderne kampeerder blijkt verrassend selectief. Niet alleen qua uitrusting of bestemming, maar ook in sociale omgang. Uit het Groot Nationaal Camperonderzoek 2025 van camperdeelplatform Goboony blijkt dat stereotypen en voorkeuren ook op de camping volop leven. 43% beoordeelt medekampeerders op hun campertype. 70% geeft de voorkeur aan buren met een vergelijkbare leeftijd of reissamenstelling. […]

Diergaarde Blijdorp zet educatieve standaard met digitale expeditie: 21.000 uur edutainment in 14 weken
Diergaarde Blijdorp breidt zijn rol als koploper in edutainment verder uit. Met de app Expeditie Blijdorp biedt het park een innovatieve manier van leren en beleven. In slechts 14 weken leverde de app ruim 21.000 uur educatieve interactie op, het equivalent van 21.000 biologielessen. De app is een digitaal verlengstuk van het fysieke parkbezoek. Via […]

Zaanse Schans klimt naar tweede plek in landelijke top dagattracties, erfgoedlocatie passeert het Rijksmuseum
De Zaanse Schans is in 2024 opgeklommen tot de tweede plek in de ranglijst van best bezochte dagattracties van Nederland. Met meer dan 2,6 miljoen bezoekers laat de erfgoedlocatie het Rijksmuseum achter zich. Dat trok dit jaar 2,5 miljoen bezoekers. De Efteling behoudt de eerste positie met 5,6 miljoen bezoeken. De cijfers komen uit de […]

Maastricht heeft het sterkste stadsmerk van Nederland
Maastricht is uitgeroepen tot het sterkste stadsmerk van Nederland. Dat blijkt uit het nieuwe Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Voor dit onafhankelijke onderzoek is gekeken naar alle 342 Nederlandse gemeenten. Maastricht eindigt dit jaar voor het eerst op de eerste plaats. De stad scoort hoog op drie belangrijke onderdelen: bekendheid, waardering […]

Polyned sluit zich aan als trotse partner van PleisureWorld: Iconische overkappingen voor de leisurebranche
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]

Zomerspecial zet MBO in de spotlight
Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen met een nieuwe podcastreeks: “MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast”. In deze zomerspecial vertellen professionals uit de leisuresector hun verhaal. Wat hen verbindt? Hun carrière begon op het mbo. De serie laat zien hoe belangrijk mbo’ers zijn voor de vrijetijdssector. Van parkmanagers tot artiesten […]

DierenPark Amersfoort zoekt nieuwe leden voor Kinderpanel
DierenPark Amersfoort is op zoek naar nieuwe kinderen voor het Kinderpanel. Het huidige panel stopt en geeft de plek door aan tien nieuwe jonge fans van dieren en natuur. Deze kinderen krijgen een actieve rol. Ze mogen meedenken over hoe het dierenpark en de natuur nog beter kunnen worden. “De meningen van kinderen zijn voor […]

Fien & Teun en Mike & Molly tekenen muziekcontract bij Sony Music
In de A’DAM Toren in Amsterdam hebben Fien & Teun samen met hun schapenvriendjes Mike & Molly een contract getekend bij Sony Music. Deze bekende boer en boerin zijn razend populair bij jonge kinderen en komen uit de creatieve stal van Van Hoorne Studios. Na interesse van meerdere partijen is nu gekozen voor Sony Music. […]

Landal breidt internationaal aanbod uit met nieuwe bestemmingen in het VK en strategisch partnerschap in Oostenrijk
Vakantieaanbieder Landal breidt haar internationale portfolio verder uit. Deze maand zijn twee nieuwe resorts in het Verenigd Koninkrijk toegevoegd aan het aanbod, waarmee het totaal daar op 24 locaties komt. Daarnaast is Landal een strategisch partnerschap aangegaan met Alps Resorts, waarmee het aantal Oostenrijkse bestemmingen groeit naar 25. De samenwerking met Alps Resorts biedt gasten […]

Hof van Saksen genomineerd voor Drentse onderneming van het jaar
Het familiepark Hof van Saksen in Nooitgedacht is genomineerd voor de titel Drentse onderneming van het jaar 2025. De verkiezing beoordeelt organisaties op hun marktpositie, innovatievermogen en maatschappelijke betrokkenheid. Voor het eerst maakt Hof van Saksen kans op deze regionale prijs. Kwaliteit en samenwerking als uitgangspunt Volgens General Manager Frank Bulthuis is de nominatie een […]