Afgelopen week zijn de nominaties van de jaarlijkse Dutch Search Awards bekendgemaakt. Dit zijn in de Benelux de meest prestigieuze, inhoudelijke prijzen op het gebied van online marketing.
Leisure online marketingbureau Clickables wist hier maar liefst 4 nominaties in de wacht te slepen. “Ik ben enorm trots op ons team wat achter de schermen hard werkt aan de beste én meest innovatieve online marketingstrategieën voor onze klanten. Als partij die zich heel specifiek richt op bewezen formules in de sport- en leisuresector is het natuurlijk extra mooi om deze erkenning vanuit vakspecialisten uit de online marketing branche te krijgen.” aldus directeur Michael Letens.
Nominaties in drie verschillende categorieën
De nominaties van Clickables vallen in 3 verschillende categorieën. Zo zijn er nominaties in de categorieën Beste PPC Lokale Campagne en Beste SEO Lokale campagne. Hierin gaat het respectievelijk over de beste lokale advertenties en de beste lokale organische zichtbaarheid binnen Google. De derde nominatie valt binnen de categorie Beste PPC Low Budget Campagne. Hierin wordt de beste campagne met een beperkt budget uitgeroepen.
Letens benadrukt het belang van deze categorieën voor ondernemers in de leisure branche “Als leisure onderneming ben je altijd in hoge mate afhankelijk van lokale vindbaarheid. Potentiële bezoekers zoeken altijd naar een activiteit in combinatie met een locatie. We merken ook dat partijen als Google en Meta (o.a. Facebook en Instagram) hier steeds meer hun focus op leggen. De nominatie voor Beste PPC Low Budget Campagne onderstreept bovendien onze kracht om, ook met een beperkt budget, veel impact te maken, vooral voor stand-alone locaties en kleinere ketens.“
Klaar voor 2025?
Hoewel de nominaties een mooie erkenning zijn voor het werk van afgelopen jaar, blijft Clickables volop in beweging. “Deze nominaties zijn een mooie bevestiging dat we dit jaar met de juiste ontwikkelingen bezig zijn geweest. Op dit moment zijn we al druk bezig met voorbereidingen voor cruciale momenten rondom de feestdagen en het nieuwe jaar. Ook op het gebied van online marketing liggen er in 2025 een aantal nieuwe uitdagingen. Als bureau zit het in ons DNA om dit juist altijd vóór onze klanten te laten werken. Ons motto is niet voor niets: Challenge Accepted!”
De uitreiking van de Dutch Search Awards vindt plaats op 6 december in DeFabrique in Utrecht.