Plopsaland Belgium heeft een duidelijke mijlpaal te pakken. Sinds de première op 14 juli trok de Plopsa Droom Show al meer dan 50.000 bezoekers. Afgelopen zaterdag vierde het park dat moment. CEO Carl Lenaerts verraste de cast na afloop met een taart, als knipoog naar de vliegende slagroomtaart die een hoofdrol speelt in de voorstelling.
De jubileumshow is speciaal ontwikkeld voor het 25-jarig bestaan van Plopsaland Belgium en geldt als de meest ambitieuze liveshow die een Plopsa-park tot nu toe presenteerde. Twaalf Studio 100-figuren staan samen op het podium. Voor de show is een nieuw themalied gecomponeerd. Op technisch vlak zet Plopsa in op bewegende LED-schermen, waarop onder meer K3, Waiko en Nachtwacht verschijnen. Een vliegende taart vormt het visuele hoogtepunt.
In het verhaal worden Samson en Marie uitgenodigd op het verjaardagsfeest van Koning Plopsa, de mascotte van het park. Een magische slagroomtaart neemt hen mee op reis door de fantasiewereld van Plopsaland.
Marie Verhulst: “We hebben al meer dan 50.000 kinderen en ouders blij kunnen maken met de Plopsa Droom Show, en daar zijn we met z’n allen ontzettend trots op. De show is écht een must-see voor alle Plopsa-fans.”
Carl Lenaerts, CEO Plopsa Group: “De Plopsa Droom Show is een cadeau aan onze bezoekers, en een kers op de taart binnen het feestjaar van Plopsaland Belgium. Het bereiken van 50.000 bezoekers is een geweldige mijlpaal die we met plezier vieren.”
De Plopsa Droom Show is te zien tot en met 23 augustus, van maandag tot en met zaterdag. Toegang is inbegrepen bij het reguliere parkticket van Plopsaland Belgium.
Bekijk ook andere artikelen...

Brabantse Gastvrijheid Award terug in Brabantse leisuresector
De Brabantse Gastvrijheid Award keert na enkele jaren terug en krijgt een vaste plek in de Brabantse vrijetijdssector. Ondernemers kunnen zich tot en met 31 oktober 2025 aanmelden via brabantgastvrij.nl. De prijs wordt voortaan tweejaarlijks uitgereikt, in combinatie met een uitgebreid traject om ondernemers te ondersteunen bij hun ontwikkeling. Volgens Brabant Partners sluit de award […]

Tiende Golden Ticket Award onderstreept wereldwijde positie van Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft voor de tiende keer de Golden Ticket Award gewonnen voor Beste attractiepark ter wereld. In het jaar waarin het park zijn 50-jarig bestaan viert, is de erkenning van groot symbolisch belang. Het park laat daarmee opnieuw wereldspelers als Walt Disney World en Universal Studios achter zich. De prestigieuze prijs wordt jaarlijks […]

Slagharen zet in op groots Halloween met nieuwe scare zones en familieshows
Attractie- & Vakantiepark Slagharen presenteert dit najaar een uitgebreider Halloween-programma dan ooit. Met nieuwe scare experiences en een interactief familieaanbod profileert het park zich nadrukkelijk als seizoensbestemming. Intense avondbeleving Onder de noemer Western Nightmares (14+) worden bezoekers ondergedompeld in nieuwe horrorzones. In Trail of Elements nemen drie bendes bezit van de natuurelementen en voeren zij […]

Ouwehands Dierenpark verwelkomt Amoertijgerdrieling: eerste stapjes in buitenverblijf
Ouwehands Dierenpark in Rhenen maakt een bijzondere ontwikkeling mee: drie jonge Amoertijgers zijn voor het eerst in het buitenverblijf verschenen. De jongen, geboren op 10 juni, werden de afgelopen maanden grootgebracht in het kraamhol en achter de schermen. Nu tonen ze zich langzaam aan het publiek. Het is voor het eerst sinds 2006 dat bezoekers […]

Museum Batavialand viert 20 jaar smederij tijdens Smedendagen 2025
Museum Batavialand in Lelystad vormt op 13 en 14 september het decor voor de jaarlijkse Smedendagen, georganiseerd door het Nederlands Gilde van Kunstsmeden (NGK). De editie van 2025 is bijzonder, want de smederij op de werf bestaat 20 jaar. Ambacht en educatie in de schijnwerpers De feestelijke opening wordt verricht door wethouder Dennis Grimbergen. Daarmee […]

Playdôme Roosendaal presenteert Benelux-primeur: interactieve kartbeleving ‘Game of Karts’
In Roosendaal is een nieuwe leisureprimeur gelanceerd. Playdôme, het indoor Multi Activity Center, introduceert Game of Karts: een activiteit die het klassieke karten combineert met gamification. Met dit concept brengt het centrum als eerste in de Benelux een speelse en innovatieve draai aan de kartbaan. Meer dan alleen snelheid Game of Karts draait niet uitsluitend […]

Spoorwegmuseum zet Mat ’46 in tijdens Open Trein Festijn
Het Spoorwegmuseum in Utrecht viert van 19 tot en met 21 september de spoorweggeschiedenis met het Open Trein Festijn. Tijdens dit evenement openen bijzondere treinen hun deuren en staan vrijwilligers klaar om verhalen te vertellen. Een van de publiekstrekkers is de inzet van de historische Mat ’46, een elektrisch treinstel uit 1952 dat nog altijd […]

Europa-Park markeert 50-jarig bestaan met spectaculaire ballonvlucht naar de stratosfeer
Europa-Park viert zijn 50-jarig jubileum met een opvallende en symbolische actie. Onder het motto Feesten onder de sterren maakten mascottes Ed & Edda een ballonvlucht die hen tot bijna 33 kilometer hoogte bracht. Het jubileumjaar wordt zo krachtig neergezet met een stunt die de internationale aandacht trekt. Jubileum met impact De lancering vond plaats in […]

Basic-Fit introduceert Fitbuddies: digitale sportmaatjes als innovatie in fitnessmarkt
Basic-Fit zet een volgende stap in de digitalisering van fitnessbeleving. In samenwerking met contentbureau Trojan Monkeys lanceert de keten per 2 september de Fitbuddies: vijf slimme, empathische AI-agents die als persoonlijk sportmaatje functioneren. De introductie start in Nederland en moet gebruikers helpen om sporten structureel onderdeel te maken van hun leven. Innovatie met impact Met […]

Slagharen kondigt grootschalige vernieuwing aan: nieuwe attractie in 2026
Attractie- & Vakantiepark Slagharen blijft investeren in de toekomst. Het park kondigt aan dat in 2026 een nieuwe attractie opent die de kenmerkende Wild West-identiteit verder versterkt. Het project markeert een volgende mijlpaal in de strategische koers van Slagharen, waarin klassieke charme en eigentijdse innovaties hand in hand gaan. Strategische stap Met de komst van […]

Toverland versterkt Halloween-concept met nieuwe Haunted Experience en scare zone
Attractiepark Toverland breidt zijn populaire Halloween-programma uit met Unmasked, een nieuwe Haunted Experience en scare zone die op elkaar aansluiten. Het project onderstreept de ambitie van Toverland om Halloween steeds verder te ontwikkelen tot een volwassen, onderscheidend concept in de Europese attractieparkmarkt. Tijdens Unmasked: Waltzthrough stappen bezoekers een vervallen landhuis binnen en raken zij verstrikt […]

Parkvakanties genomineerd voor prestigieuze titel Website van het Jaar 2025
Het Nederlandse vakantieplatform Parkvakanties is genomineerd voor de titel Website van het Jaar 2025 in de categorie Hotels & Accommodaties. De nominatie is een erkenning voor de sterke marktpositie die Parkvakanties de afgelopen jaren heeft opgebouwd in Nederland, België, Duitsland en andere Europese landen. De verkiezing, georganiseerd door Emerce, geldt als de grootste publieksverkiezing van […]