Aqua Mexicana, het waterpark van Attractie- en Vakantiepark Slagharen, zet een nieuwe stap in professionalisering. Vanaf dit seizoen worden toezichthouders opgeleid volgens het International Lifeguard Training Program (ILTP) van het gerenommeerde Ellis & Associates. Medewerkers die het traject succesvol afronden, ontvangen een internationaal erkend lifeguard-certificaat.
De nieuwe opleiding bestaat uit een dag theorie en drie dagen praktijktraining op locatie in Aqua Mexicana. Daarbij ligt de nadruk op zwemveiligheid, reddingstechnieken en eerste hulp.
“We investeren al jaren in training, maar kunnen onze medewerkers nu opleiden op internationaal niveau”, laat het park weten. “Dat onderstreept onze inzet voor veiligheid én de kwaliteit van ons team”.
Werving nieuwe lifeguards in volle gang
Met het oog op de drukke seizoensperiode is Aqua Mexicana nog op zoek naar nieuwe toezichthouders. Er zijn zowel fulltime als parttime functies beschikbaar. Werken in het waterpark betekent volgens Slagharen niet alleen verantwoordelijkheid dragen, maar ook onderdeel zijn van een hecht team. Medewerkers ontvangen onder meer een gezinsabonnement, zondagtoeslag en kortingen op andere parken.
Trainingen breiden zich parkbreed uit
De investering in scholing stopt niet bij het waterpark. Ook binnen andere afdelingen van Attractiepark Slagharen wordt het trainingsaanbod vernieuwd. Zo wordt er gewerkt aan een nieuw opleidingsprogramma voor attractiemedewerkers en komen er extra (online) trainingen beschikbaar voor alle teams. Hiermee wil het park de veiligheid, gastvrijheid en doorgroeimogelijkheden verder versterken.
Foto: Slagharen
Bekijk ook andere artikelen...

Slagharen zet in op groots Halloween met nieuwe scare zones en familieshows
Attractie- & Vakantiepark Slagharen presenteert dit najaar een uitgebreider Halloween-programma dan ooit. Met nieuwe scare experiences en een interactief familieaanbod profileert het park zich nadrukkelijk als seizoensbestemming. Intense avondbeleving Onder de noemer Western Nightmares (14+) worden bezoekers ondergedompeld in nieuwe horrorzones. In Trail of Elements nemen drie bendes bezit van de natuurelementen en voeren zij […]

Ouwehands Dierenpark verwelkomt Amoertijgerdrieling: eerste stapjes in buitenverblijf
Ouwehands Dierenpark in Rhenen maakt een bijzondere ontwikkeling mee: drie jonge Amoertijgers zijn voor het eerst in het buitenverblijf verschenen. De jongen, geboren op 10 juni, werden de afgelopen maanden grootgebracht in het kraamhol en achter de schermen. Nu tonen ze zich langzaam aan het publiek. Het is voor het eerst sinds 2006 dat bezoekers […]

Museum Batavialand viert 20 jaar smederij tijdens Smedendagen 2025
Museum Batavialand in Lelystad vormt op 13 en 14 september het decor voor de jaarlijkse Smedendagen, georganiseerd door het Nederlands Gilde van Kunstsmeden (NGK). De editie van 2025 is bijzonder, want de smederij op de werf bestaat 20 jaar. Ambacht en educatie in de schijnwerpers De feestelijke opening wordt verricht door wethouder Dennis Grimbergen. Daarmee […]

Playdôme Roosendaal presenteert Benelux-primeur: interactieve kartbeleving ‘Game of Karts’
In Roosendaal is een nieuwe leisureprimeur gelanceerd. Playdôme, het indoor Multi Activity Center, introduceert Game of Karts: een activiteit die het klassieke karten combineert met gamification. Met dit concept brengt het centrum als eerste in de Benelux een speelse en innovatieve draai aan de kartbaan. Meer dan alleen snelheid Game of Karts draait niet uitsluitend […]

Spoorwegmuseum zet Mat ’46 in tijdens Open Trein Festijn
Het Spoorwegmuseum in Utrecht viert van 19 tot en met 21 september de spoorweggeschiedenis met het Open Trein Festijn. Tijdens dit evenement openen bijzondere treinen hun deuren en staan vrijwilligers klaar om verhalen te vertellen. Een van de publiekstrekkers is de inzet van de historische Mat ’46, een elektrisch treinstel uit 1952 dat nog altijd […]

Zorg dat je slaagt voor de ‘Voorprettest’Gebruik die vooraf ingevulde informatie nou eens écht!
Wie anno 2025 ergens een recreatief verblijf boekt, vult vooraf allerlei informatie in. Soms uiterst minimaal, soms overdadig, maar altijd onmisbaar. Toch valt het me op dat deze informatie maar mondjesmaat wordt gebruikt om de gastbeleving écht naar een hoger niveau te tillen, en daarmee loopt de bestemming potentiële omzet mis! Deze ”pre-aankomst-communicatie’ is dus […]

Europa-Park markeert 50-jarig bestaan met spectaculaire ballonvlucht naar de stratosfeer
Europa-Park viert zijn 50-jarig jubileum met een opvallende en symbolische actie. Onder het motto Feesten onder de sterren maakten mascottes Ed & Edda een ballonvlucht die hen tot bijna 33 kilometer hoogte bracht. Het jubileumjaar wordt zo krachtig neergezet met een stunt die de internationale aandacht trekt. Jubileum met impact De lancering vond plaats in […]

Basic-Fit introduceert Fitbuddies: digitale sportmaatjes als innovatie in fitnessmarkt
Basic-Fit zet een volgende stap in de digitalisering van fitnessbeleving. In samenwerking met contentbureau Trojan Monkeys lanceert de keten per 2 september de Fitbuddies: vijf slimme, empathische AI-agents die als persoonlijk sportmaatje functioneren. De introductie start in Nederland en moet gebruikers helpen om sporten structureel onderdeel te maken van hun leven. Innovatie met impact Met […]

Slagharen kondigt grootschalige vernieuwing aan: nieuwe attractie in 2026
Attractie- & Vakantiepark Slagharen blijft investeren in de toekomst. Het park kondigt aan dat in 2026 een nieuwe attractie opent die de kenmerkende Wild West-identiteit verder versterkt. Het project markeert een volgende mijlpaal in de strategische koers van Slagharen, waarin klassieke charme en eigentijdse innovaties hand in hand gaan. Strategische stap Met de komst van […]

Toverland versterkt Halloween-concept met nieuwe Haunted Experience en scare zone
Attractiepark Toverland breidt zijn populaire Halloween-programma uit met Unmasked, een nieuwe Haunted Experience en scare zone die op elkaar aansluiten. Het project onderstreept de ambitie van Toverland om Halloween steeds verder te ontwikkelen tot een volwassen, onderscheidend concept in de Europese attractieparkmarkt. Tijdens Unmasked: Waltzthrough stappen bezoekers een vervallen landhuis binnen en raken zij verstrikt […]

Parkvakanties genomineerd voor prestigieuze titel Website van het Jaar 2025
Het Nederlandse vakantieplatform Parkvakanties is genomineerd voor de titel Website van het Jaar 2025 in de categorie Hotels & Accommodaties. De nominatie is een erkenning voor de sterke marktpositie die Parkvakanties de afgelopen jaren heeft opgebouwd in Nederland, België, Duitsland en andere Europese landen. De verkiezing, georganiseerd door Emerce, geldt als de grootste publieksverkiezing van […]

Efteling kondigt grootschalige vernieuwing themagebied Raveleijn aan
De Efteling kondigt een grootschalige vernieuwing van het themagebied Raveleijn aan. Het openluchttheater krijgt een volledig nieuwe parkshow met een frisse verhaallijn, vernieuwde showeffecten en extra componenten in het decor, waarbij de bekende hoofdpersonages behouden blijven. De huidige show draait dit seizoen voor het laatst. Het project gaat verder dan alleen de voorstelling. Het themagebied […]