Aqua Mexicana, het waterpark van Attractie- en Vakantiepark Slagharen, zet een nieuwe stap in professionalisering. Vanaf dit seizoen worden toezichthouders opgeleid volgens het International Lifeguard Training Program (ILTP) van het gerenommeerde Ellis & Associates. Medewerkers die het traject succesvol afronden, ontvangen een internationaal erkend lifeguard-certificaat.
De nieuwe opleiding bestaat uit een dag theorie en drie dagen praktijktraining op locatie in Aqua Mexicana. Daarbij ligt de nadruk op zwemveiligheid, reddingstechnieken en eerste hulp.
“We investeren al jaren in training, maar kunnen onze medewerkers nu opleiden op internationaal niveau”, laat het park weten. “Dat onderstreept onze inzet voor veiligheid én de kwaliteit van ons team”.
Werving nieuwe lifeguards in volle gang
Met het oog op de drukke seizoensperiode is Aqua Mexicana nog op zoek naar nieuwe toezichthouders. Er zijn zowel fulltime als parttime functies beschikbaar. Werken in het waterpark betekent volgens Slagharen niet alleen verantwoordelijkheid dragen, maar ook onderdeel zijn van een hecht team. Medewerkers ontvangen onder meer een gezinsabonnement, zondagtoeslag en kortingen op andere parken.
Trainingen breiden zich parkbreed uit
De investering in scholing stopt niet bij het waterpark. Ook binnen andere afdelingen van Attractiepark Slagharen wordt het trainingsaanbod vernieuwd. Zo wordt er gewerkt aan een nieuw opleidingsprogramma voor attractiemedewerkers en komen er extra (online) trainingen beschikbaar voor alle teams. Hiermee wil het park de veiligheid, gastvrijheid en doorgroeimogelijkheden verder versterken.
Foto: Slagharen
Bekijk ook andere artikelen...

Kidults aan de macht. Waarom volwassenen het nieuwe kind zijn in Leisureland
Door Richard Otten – geïnspireerd door het artikel in het FD van 20 april 2025Kinderen, even opzij. De volwassenen willen in de ballenbak. Wat klinkt als een grap, is serieuze business. In een uitgebreid artikel in het Financieele Dagblad (20 april 2025) schetst het FD een helder beeld van de opkomst van de zogeheten kidults, […]

Promo Bears Open NK Mascotte 2025: hét podium voor mascotte-marketing
Op zaterdag 7 juni 2025 vormt Tilburg het decor van het Promo Bears Open NK Mascotte, het grootste en meest kleurrijke mascotte-event van Nederland. Het kampioenschap is onderdeel van het G-Sportweekend en trekt mascottes uit het hele land. Van sportclubs tot vakantieparken en retailketens. Met volop show, interactie en entertainment is het NK Mascotte uitgegroeid […]

EuroParcs strijkt kreukels glad richting sprankelende toekomst. Gastbeleving zal meer centraal staan dan ooit
Wie ooit in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland of Oostenrijk een vakantiehuisje wilde huren, is in die zoektocht waarschijnlijk ook EuroParcs tegengekomen. Het bedrijf beheert op dit moment meer dan 50 vakantieparken, waarvan een tiental in het buitenland, met zo’n 10.000 accommodaties in de verhuur. In 2024 ontving men bijna 300.000 reserveringen en mocht een miljoen […]

Off-the-grid op vakantie: zelfvoorzienend recreëren
Kennistafels – Vakantiehuis van de Toekomst Wie aan vakantie denkt, denkt misschien wel aan een lekker luxe luiertrip waarbij je van alle gemakken voorzien bent en nergens over hoeft na te denken. Even lekker de bloemetjes buiten zetten, maar kan dat ook als je duurzaam op vakantie zou gaan? Kun je misschien zelfs een midweekje […]

Vernieuwde Efteling-hotel opent als Wonder Hotel
De Efteling heeft 18 april 2025 het gerenoveerde Efteling Hotel heropend onder een nieuwe naam, het Efteling Wonder Hotel. Na een sluiting van enkele maanden is het iconische verblijf met de vier torens nu volledig vernieuwd, waarbij met name de begane grond een grondige metamorfose onderging. Nieuwe thematisering en naamgeving Het Wonder Hotel sluit aan […]

Vernieuwde Efteling-hotel opent als Wonder Hotel
De Efteling heeft 18 april 2025 het gerenoveerde Efteling Hotel heropend onder een nieuwe naam, het Efteling Wonder Hotel. Na een sluiting van enkele maanden is het iconische verblijf met de vier torens nu volledig vernieuwd, waarbij met name de begane grond een grondige metamorfose onderging. Nieuwe thematisering en naamgeving Het Wonder Hotel sluit aan […]

Vakantie in eigen land dreigt luxeproduct te worden. Recreatiesector luidt noodklok
De btw-verhoging op recreatie en oplopende lokale lasten zorgen voor toenemende zorgen binnen de branche. ‘Als we nu geen halt toeroepen, prijzen we de Nederlander zijn eigen land uit.’ De Nederlandse recreatiesector slaat alarm. Vakantie in eigen land, lang een populair alternatief voor vliegvakanties, dreigt onbetaalbaar te worden voor een groeiende groep Nederlanders. De combinatie […]

Efteling investeert €105 miljoen in innovatie, erfgoed en duurzaamheid. Derde opeenvolgende topjaar bevestigt internationale koers
De Efteling heeft 2024 afgesloten als een strategisch succesvol jaar, waarin niet alleen bezoekersaantallen en omzet opnieuw stegen, maar waarin ook stevig werd geïnvesteerd in vernieuwing, beleving en verduurzaming. Met ruim 5,6 miljoen bezoeken, een omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro, zet het attractiepark zijn stabiele […]

Glampings.com haalt €1 miljoen groeikapitaal op. ‘Glamping wordt volwassen markt’
De glampingmarkt zit stevig in de lift en Glampings.com, het snelgroeiende platform voor luxe kampeervakanties in Europa, krijgt nu extra wind in de zeilen. Het bedrijf ontvangt een kapitaalinjectie van €1 miljoen van prominente investeerders uit de fintech- en e-commercesector, waaronder Mike de Boer (KNAB) en André Grimbergen (Albelli). Ook het investeringsfonds Bright Business van […]

Terugblik Top Partner Event bij Wegter Brands: inspiratie, trends én smaakvolle ervaringen
Op donderdag 4 april organiseerde we een bijzondere editie van ons Top Partner Event, dit keer in samenwerking met Wegter Brands in Oldenzaal. Het werd een inspirerende middag vol gastvrijheid, interieurtrends en culinaire verrassingen. Speciaal voor recreatieprofessionals die vooruit willen blijven denken en willen groeien. Meer dan een accommodatie Als Pleisureworld geloven we dat de […]

Dormio Group breidt internationaal uit. 61 locaties in zes landen
In een markt vol uitdagingen blijft Dormio Group groeien. Met nieuwe projecten, overnames en samenwerkingen is het aantal locaties onder de vlag van Dormio gestegen van 41 naar 61 en zijn de activiteiten verspreid over zes landen. De Nederlandse groep breidt daarmee haar internationale aanwezigheid uit en laat zien wat mogelijk is in de moderne […]

Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO over. Samenwerking uit visie en vertrouwen
In het jaar dat GaiaZOO haar twintigjarig jubileum viert, slaat de Kerkraadse dierentuin een nieuwe weg in. Vanaf 1 juni 2025 wordt Koninklijke Burgers’ Zoo de nieuwe eigenaar. De overname is geen kwestie van alleen eigendomsoverdracht, maar vooral een strategische samenwerking tussen twee dierentuinen die dezelfde visie delen op natuurbehoud, educatie en hoogwaardige bezoekersbeleving. Twee […]