Kontour ontwikkelt innovatieve recreatieconcepten onder de slogan “value for life”. Onze concepten leveren meerwaarde voor de individuele gast,
de locatie, de omgeving, en lokale ondernemers. De beleving van de gasten en het maken van memorabele herinneringen staan hierbij centraal.
Vanuit onze expertise als projectontwikkelaar zijn wij daarnaast in staat een project van A tot Z te begeleiden.
Vanuit de gedachte dat een recreatiebestemming meer is dan een cluster van vakantiewoningen, is Kontour uitgegroeid tot conceptontwikkelaar van innovatieve en hoogwaardige recreatieconcepten, die voor betekenisvolle vakanties zorgen. Hotels, appartementen, aparthotels, recreatieparken en individuele villa’s in binnen- en buitenland; de ervaring bij Kontour is groot.
Door hoge eisen aan onszelf, onze locaties en de kwaliteit van de accommodaties te stellen, willen wij het onderscheid maken in een bijna verzadigde markt. 20 jaar vakmanschap laten zien dat wij als geen ander begrijpen, welke invloed kwaliteit en sterke concepten op de toekomstbestendigheid van een propositie kunnen hebben.
Wij volgen trends nauwkeurig, maar om het échte verschil te maken, durven wij al twee stappen verder te kijken. Wij willen geluksmomenten faciliteren en plekken creëren waar mensen even stil kunnen staan om weer in verbinding komen met wat voor hen belangrijk is. Vaak niet tastbaar, zijn het juist de kleine details, die een gast verrassen en die ervoor zorgen dat men een graag naar een plek terugkomt. Daarbij zijn we ervan overtuigd dat comfort, gemak en innovatie cruciaal zijn in het vervullen van de (hoge) eisen van de gast van nu.
We vergeten daarbij niet dat de investering ook rendement op moet leveren en brengen kosten en opbrengsten met elkaar in evenwicht. Het resultaat is waardevaste, en sterker nog, waardevolle concepten. Allemaal met hun eigen, onvergetelijke signatuur.
Er is een transitie gaande in de Nederlandse recreatiemarkt waarbij wij als Kontour onze kennis en expertise willen inzetten om gezamenlijk aan een vernieuwing en verbetering van het recreatieve aanbod te zorgen. Met “value for life” als uitgangspunt.
John Bakker, Eigenaar, Puur Exloo
“Het is gewoon hele degelijke kwaliteit, dat behoudt z’n waarde”.
De Enk 5A, 6661 KK Elst
De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.
Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-
Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.
Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.
Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.