Toverland is tijdens de verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekroond tot het klantvriendelijkste bedrijf in de categorie Leisure. Het attractiepark uit Sevenum debuteerde dit jaar in de verkiezing en behaalde direct ook een indrukwekkende tweede plaats in de nationale ranking van bijna 400 bedrijven.
De verkiezing is gebaseerd op ruim 116.000 beoordelingen van consumenten en wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Bezoekers waarderen Toverland om de vriendelijke medewerkers, de kindvriendelijkheid, de sfeer in het park en het kwalitatieve horeca-aanbod. Bijna de helft van de gasten gaf een beoordeling van een 9 of 10.
Volgens Bart Jaspers, Senior Manager Marketing & Communicatie, is het resultaat een directe reflectie van het werk op de vloer. “Wij streven naar het creëren van magische gelukservaringen. Dat onze gasten dit ook zo ervaren, is een waardevolle erkenning voor het hele team.”
De prestatie onderstreept de kracht van Toverlands gastvrijheidsfilosofie. Het park koppelt een sterke merkidentiteit aan consistente beleving in elke schakel van de gastreis. Daarmee positioneert Toverland zich niet alleen als attractiebestemming, maar als voorbeeld van geïntegreerde klantgerichtheid in leisure.
Toverland is sinds 2001 actief en telt meer dan 40 attracties en shows, verdeeld over zes themagebieden. Het park blijft investeren in beleving en gasttevredenheid als strategische pijlers voor verdere groei.
Bekijk ook andere artikelen...

Nieuw bij VIEWW 2025: interactieve kennissessies over glamping
Tijdens VIEWW 2025 op woensdag 17 en donderdag 18 september, krijgt de glampingbeleving speciale aandacht in de vorm van interactieve kennissessies. In een rondetafelsetting gaat Richard Otten (Glampingexpert.nl) in gesprek met professionals uit de sector over de vraag hoe een glampingvakantie vandaag én morgen beleefd wordt. Het doel van de sessies is om glamping positief […]

Salon SETT: van regionale beurs naar Europees kennis- en innovatieplatform
Bijna 20 jaar geleden liep ik voor het eerst over de beursvloer van SETT in Montpellier. Destijds een typisch Franse vakbeurs, vooral gericht op de regio daar. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot dé Europese ontmoetingsplek voor de camping- en recreatiesector. Tijdens de laatste editie kwamen ruim 18.000 bezoekers en 700 exposanten samen. Een schaal […]

Brabantse Gastvrijheid Award terug in Brabantse leisuresector
De Brabantse Gastvrijheid Award keert na enkele jaren terug en krijgt een vaste plek in de Brabantse vrijetijdssector. Ondernemers kunnen zich tot en met 31 oktober 2025 aanmelden via brabantgastvrij.nl. De prijs wordt voortaan tweejaarlijks uitgereikt, in combinatie met een uitgebreid traject om ondernemers te ondersteunen bij hun ontwikkeling. Volgens Brabant Partners sluit de award […]

Tiende Golden Ticket Award onderstreept wereldwijde positie van Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft voor de tiende keer de Golden Ticket Award gewonnen voor Beste attractiepark ter wereld. In het jaar waarin het park zijn 50-jarig bestaan viert, is de erkenning van groot symbolisch belang. Het park laat daarmee opnieuw wereldspelers als Walt Disney World en Universal Studios achter zich. De prestigieuze prijs wordt jaarlijks […]

Slagharen zet in op groots Halloween met nieuwe scare zones en familieshows
Attractie- & Vakantiepark Slagharen presenteert dit najaar een uitgebreider Halloween-programma dan ooit. Met nieuwe scare experiences en een interactief familieaanbod profileert het park zich nadrukkelijk als seizoensbestemming. Intense avondbeleving Onder de noemer Western Nightmares (14+) worden bezoekers ondergedompeld in nieuwe horrorzones. In Trail of Elements nemen drie bendes bezit van de natuurelementen en voeren zij […]

Ouwehands Dierenpark verwelkomt Amoertijgerdrieling: eerste stapjes in buitenverblijf
Ouwehands Dierenpark in Rhenen maakt een bijzondere ontwikkeling mee: drie jonge Amoertijgers zijn voor het eerst in het buitenverblijf verschenen. De jongen, geboren op 10 juni, werden de afgelopen maanden grootgebracht in het kraamhol en achter de schermen. Nu tonen ze zich langzaam aan het publiek. Het is voor het eerst sinds 2006 dat bezoekers […]

Museum Batavialand viert 20 jaar smederij tijdens Smedendagen 2025
Museum Batavialand in Lelystad vormt op 13 en 14 september het decor voor de jaarlijkse Smedendagen, georganiseerd door het Nederlands Gilde van Kunstsmeden (NGK). De editie van 2025 is bijzonder, want de smederij op de werf bestaat 20 jaar. Ambacht en educatie in de schijnwerpers De feestelijke opening wordt verricht door wethouder Dennis Grimbergen. Daarmee […]

Playdôme Roosendaal presenteert Benelux-primeur: interactieve kartbeleving ‘Game of Karts’
In Roosendaal is een nieuwe leisureprimeur gelanceerd. Playdôme, het indoor Multi Activity Center, introduceert Game of Karts: een activiteit die het klassieke karten combineert met gamification. Met dit concept brengt het centrum als eerste in de Benelux een speelse en innovatieve draai aan de kartbaan. Meer dan alleen snelheid Game of Karts draait niet uitsluitend […]

Spoorwegmuseum zet Mat ’46 in tijdens Open Trein Festijn
Het Spoorwegmuseum in Utrecht viert van 19 tot en met 21 september de spoorweggeschiedenis met het Open Trein Festijn. Tijdens dit evenement openen bijzondere treinen hun deuren en staan vrijwilligers klaar om verhalen te vertellen. Een van de publiekstrekkers is de inzet van de historische Mat ’46, een elektrisch treinstel uit 1952 dat nog altijd […]

Europa-Park markeert 50-jarig bestaan met spectaculaire ballonvlucht naar de stratosfeer
Europa-Park viert zijn 50-jarig jubileum met een opvallende en symbolische actie. Onder het motto Feesten onder de sterren maakten mascottes Ed & Edda een ballonvlucht die hen tot bijna 33 kilometer hoogte bracht. Het jubileumjaar wordt zo krachtig neergezet met een stunt die de internationale aandacht trekt. Jubileum met impact De lancering vond plaats in […]

Basic-Fit introduceert Fitbuddies: digitale sportmaatjes als innovatie in fitnessmarkt
Basic-Fit zet een volgende stap in de digitalisering van fitnessbeleving. In samenwerking met contentbureau Trojan Monkeys lanceert de keten per 2 september de Fitbuddies: vijf slimme, empathische AI-agents die als persoonlijk sportmaatje functioneren. De introductie start in Nederland en moet gebruikers helpen om sporten structureel onderdeel te maken van hun leven. Innovatie met impact Met […]

Slagharen kondigt grootschalige vernieuwing aan: nieuwe attractie in 2026
Attractie- & Vakantiepark Slagharen blijft investeren in de toekomst. Het park kondigt aan dat in 2026 een nieuwe attractie opent die de kenmerkende Wild West-identiteit verder versterkt. Het project markeert een volgende mijlpaal in de strategische koers van Slagharen, waarin klassieke charme en eigentijdse innovaties hand in hand gaan. Strategische stap Met de komst van […]