Trendwatcher pleit voor gedegen aanpak van trends

Veel recreatiebedrijven bevinden zich alweer aan het eind van het seizoen. De tijd breekt aan om weer inspiratie op te doen voor volgend jaar. Waar moeten we rekening mee houden? Trendwatcher Hans van Leeuwen geeft tijdens Recreavak in Goes ondernemers in de vrijetijd een kijkje in de nieuwste trends en ontwikkelingen voor 2015.

Met de blik vooruit!
De consument wil in zijn beperkte vrije tijd iedere keer weer iets nieuws beleven en ondernemingen die daar niet tijdig op inspelen zijn ten dode opgeschreven. Maar welke trends zijn relevant en zorgen voor “return on investment”? Moet we nog überhaupt nog investeren in speelwaarde, terwijl dit niet direct bijdraagt tot meer omzet of hogere bezoekersaantallen?

Het overaanbod aan vermaak
Trendwatcher Hans van Leeuwen: “Of investeren in “attracties” daadwerkelijk loont is een moeilijke discussie en iedere ondernemer gaat daar op zijn eigen manier mee om. Dat leidt enerzijds tot een groepje ondernemers dat in een soort patstelling terechtkomt en anderzijds tot een groep die steeds later tot ad-hoc beslissingen komt. Door het enorme aanbod aan vermaak weten ondernemers soms ook niet meer waar ze het nog moeten zoeken.”

Ad-hoc beslissingen
“Resultaat is dat we in sommige gevallen concepten zien ontstaan die totaal niet meer aansluiten bij de storyline waar het bedrijf ooit voor stond. Met als consequentie dat de consument niet meer weet wat hij er kan doen en in sommige gevallen gewoon wegblijft.” Trendwatcher Hans van Leeuwen pleit voor een gedegen aanpak. “Natuurlijk zijn er bepaalde trends, hypes en ontwikkelingen waar je als ondernemer op in moet spelen. Maar men dient zich altijd af te vragen of een nieuw concept aansluit bij je onderneming.”

Tijdens het congres “101 wereldtrends in leisure” gaat de trendwatcher in op enkele ontwikkelingen, en is er de gelegenheid om op enkele specifieke cases in te gaan. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events.

Exploring Trends
Deze “netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.