Met de lancering van de verblijfsaccommodaties bereikt Familie Resort & Avonturenpark De Tovertuin een belangrijke strategische fase. Vanaf nu kunnen gasten een verblijf boeken in het gloednieuwe resort, dat volledig is ontwikkeld rondom het geliefde kindermerk Woezel & Pip. De opening staat gepland voor maart 2026.
De thematisering van het park is doorgevoerd tot in elk detail van de 175 verblijven, verspreid over acht belevingszones. Elk huisje of kampeerplek is afgestemd op één van de bekende personages uit de Tovertuin. De verblijven zijn gezinsvriendelijk, voorzien van thematisch beddengoed en ingericht met het oog op comfort, toegankelijkheid en beleving. Er is ook ruimte gemaakt voor huisdieren en gasten met een fysieke beperking.
Het resort combineert verblijf, indooractiviteiten en attracties tot één aaneengesloten belevingswereld. Gasten krijgen bij elk verblijf toegang tot het Avonturenpark en het zwembad, waarmee De Tovertuin zich positioneert als totaalconcept in de verblijfsrecreatie.
Deze opzet speelt in op de groeiende vraag naar meerdaagse belevingsproducties waarin merkidentiteit, storytelling en gastbeleving samenkomen. In aanloop naar de opening zal gefaseerd meer bekend worden gemaakt over programmering en aanvullende faciliteiten.




Bekijk ook andere artikelen...

Slootjesdag Texel toont kracht van recreatie en educatie
Roompot Kustpark Texel organiseert op 14 juni in samenwerking met IVN Natuureducatie de eerste Slootjesdag Texel. Deze educatieve ochtend laat zien hoe recreatielocaties een actieve rol kunnen spelen in natuurbeleving en maatschappelijke bewustwording. Gasten van het park – en daarbuiten – gaan onder begeleiding van IVN-vrijwilligers op zoek naar leven in en rond de sloten, […]

Toverland uitgeroepen tot klantvriendelijkste leisurebedrijf 2025
Toverland is tijdens de verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekroond tot het klantvriendelijkste bedrijf in de categorie Leisure. Het attractiepark uit Sevenum debuteerde dit jaar in de verkiezing en behaalde direct ook een indrukwekkende tweede plaats in de nationale ranking van bijna 400 bedrijven. De verkiezing is gebaseerd op ruim 116.000 beoordelingen van […]

ARTIS maakt monument toekomstbestendig. Aquarium combineert erfgoed, educatie en innovatie
Na een restauratie van meer dan vier jaar is het monumentale ARTIS-Aquarium klaar voor de toekomst. Wat ooit werd gebouwd als technisch wonder in 1882, is nu een voorbeeld van hoe erfgoed en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan. In 2026 opent het aquarium opnieuw zijn deuren, met een vernieuwd concept waarin water, ecologie en […]

Avonturenboerderij Molenwaard genomineerd voor twee publieksprijzen in Zuid-Holland
Avonturenboerderij Molenwaard maakt kans op twee bekende publieksprijzen: ‘Leukste Uitje van Zuid-Holland’ van Go-Kids en ‘Beste Dagje Weg van Zuid-Holland’ van DagjeWeg.NL. Beide verkiezingen lopen van 1 juni tot en met oktober 2025. In deze periode kan het publiek stemmen op hun favoriete uitjes in de provincie. Leukste Uitje van Zuid-Holland Deze verkiezing is een […]

Herre Dijkema vertrekt als directeur van TVAN
Herre Dijkema vertrekt per 1 augustus 2025 als directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN). Hij wordt de nieuwe directeur van de Koninklijke NVRD, de brancheorganisatie voor afval- en reinigingsdiensten in Nederland. Dijkema trad in 2017 aan bij TVAN en groeide uit tot een herkenbaar boegbeeld in de vrijetijdssector. Onder zijn leiding ontwikkelde TVAN zich […]

GaiaZOO viert 20-jarig bestaan met overname, kunst en aandacht voor natuurbescherming
GaiaZOO bestaat dit jaar 20 jaar. Het jubileum wordt gevierd met een feestelijk weekend op 31 mei en 1 juni. Tegelijkertijd wordt een belangrijke stap gezet in de toekomst van het park. Per 1 juni 2025 wordt GaiaZOO namelijk officieel overgenomen door Koninklijke Burgers’ Zoo. De overname markeert een nieuw hoofdstuk. GaiaZOO kan hierdoor verder […]

Camperonderzoek 2025: Van sociale voorkeur tot smaakgrenzen. Kampeerder kiest bewust en eet lokaal
De moderne kampeerder blijkt verrassend selectief. Niet alleen qua uitrusting of bestemming, maar ook in sociale omgang. Uit het Groot Nationaal Camperonderzoek 2025 van camperdeelplatform Goboony blijkt dat stereotypen en voorkeuren ook op de camping volop leven. 43% beoordeelt medekampeerders op hun campertype. 70% geeft de voorkeur aan buren met een vergelijkbare leeftijd of reissamenstelling. […]

Diergaarde Blijdorp zet educatieve standaard met digitale expeditie: 21.000 uur edutainment in 14 weken
Diergaarde Blijdorp breidt zijn rol als koploper in edutainment verder uit. Met de app Expeditie Blijdorp biedt het park een innovatieve manier van leren en beleven. In slechts 14 weken leverde de app ruim 21.000 uur educatieve interactie op, het equivalent van 21.000 biologielessen. De app is een digitaal verlengstuk van het fysieke parkbezoek. Via […]

Zaanse Schans klimt naar tweede plek in landelijke top dagattracties, erfgoedlocatie passeert het Rijksmuseum
De Zaanse Schans is in 2024 opgeklommen tot de tweede plek in de ranglijst van best bezochte dagattracties van Nederland. Met meer dan 2,6 miljoen bezoekers laat de erfgoedlocatie het Rijksmuseum achter zich. Dat trok dit jaar 2,5 miljoen bezoekers. De Efteling behoudt de eerste positie met 5,6 miljoen bezoeken. De cijfers komen uit de […]

Maastricht heeft het sterkste stadsmerk van Nederland
Maastricht is uitgeroepen tot het sterkste stadsmerk van Nederland. Dat blijkt uit het nieuwe Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Voor dit onafhankelijke onderzoek is gekeken naar alle 342 Nederlandse gemeenten. Maastricht eindigt dit jaar voor het eerst op de eerste plaats. De stad scoort hoog op drie belangrijke onderdelen: bekendheid, waardering […]

Polyned sluit zich aan als trotse partner van PleisureWorld: Iconische overkappingen voor de leisurebranche
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]

Europa-Park viert 50-jarig jubileum: Feesten onder de sterren
In 2025 viert Europa-Park zijn 50-jarig bestaan. Wat ooit begon als een park met vijftien attracties en eenn toegangsprijs van omgerekend 2,50 euro, is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend leisuremerk in Europa. Met meer dan 100 attracties, zes hotels en een eigen waterpark is het park meer dan een dagje uit, het is een bestemming […]