Het B2B netwerk- en kennisplatform Pleisureworld bestaat 15 jaar en viert dat in 2016 met een feestelijk jubileumjaar. Naast alle bestaande activiteiten worden er tal van initiatieven gelanceerd, waaronder regionale vakdagen, een Innovatie Voucher, de maandelijkse Ondernemersdesk en de Masterclass Innovatie in Marketing. Als klap op de vuurpijl publiceert Pleisureworld vanaf volgende week zes weken lang gratis whitepapers met een verzameling van de 111 WereldTrends voor 2016.
Regionale vakdagen
Pleisureworld verzorgt de aftrap van het feestelijke jubileumjaar 2016 door ondernemers actief op te zoeken tijdens regionale vakdagen. De vakdagen hebben het thema “Hoe bereik je de gast?” en bieden een aantal inspirerende presentaties en workshops waaronder de 111 Wereldtrends voor 2016, de Opmars van de Camper en een workshop over (online) Marketing. De eerste regionale vakdag vindt aankomende maandag (25 januari) plaats tijdens de Caravana in Leeuwarden. Op dinsdag 16 februari vindt de vakdag plaats bij Omnium in Goes.
Innovatie Voucher
Ter ere van het jubileumjaar verloot Pleisureworld dit jaar een Innovatie Voucher met maar liefst 50% innovatiekracht. De Innovatie Voucher is goed voor een inspiratie- en klankbordtraject ter waarde van maar liefst € 5.000,-. Alle deelnemers aan één van de regionale vakdagen maken na het achterlaten van hun gegevens kans op deze voucher. De winnaar wordt bekendgemaakt op 1 september 2016.
Maandelijkse Ondernemersdesk
Nieuw is ook de Ondernemersdesk waar bedrijven zich met allerlei ondernemersvragen mogen melden. Dat betekent iedere laatste vrijdag van de maand een vrij toegankelijke inloopsessie en een één-op-één kennismaking met één van de Pleisureworld adviseurs, bestaande uit Hans van Leeuwen (senior adviseur) en Susanne Giesbers (marketingexpert). De Ondernemersdesk vindt van 14.00 tot 16.00 uur plaats bij DROOM in Elst. Er zijn slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar; geïnteresseerden dienen zich vooraf aan te melden via info@pleisureworld.nl.
Masterclass Innovatie in Marketing
In het najaar van 2016 organiseert Pleisureworld een 4daagse Masterclass Innovatie in Marketing in samenwerking met diverse internet- en marketingexperts. Ondernemers leren hier stap voor stap hoe ze zelf gericht met hun marketingaanpak aan de slag kunnen. Welke online (sales) kanalen zijn wel belangrijk en wat leveren deze op? Hoe kunnen we nog gerichter onze (potentiele) gast bereiken door campagnemanagement en contentcreatie? Al eerder bracht Pleisureworld ruim 600 deelnemers de kneepjes van het marketingvak bij tijdens leergang Best Marketeer.
Gratis whitepapers met de 111 WereldTrends
Voor 2016 heeft Pleisureworld alle trends en ontwikkelingen in de vrijetijdssector verzameld en deze worden in de eerste weken van het jaar gepubliceerd in wekelijkse gratis whitepapers. De eerste publicatie volgt op donderdag 28 januari en heeft het thema “Smaak & Beleving”. Ondernemers die de reeks whitepapers gratis in hun mailbox willen ontvangen, kunnen zich aanmelden via de website van Pleisureworld.
Over Pleisureworld
Pleisureworld is al jaren de bron van inspiratie voor bedrijven, organisaties en overheden en wordt daarbij ondersteund door TOP Partners; allemaal exclusieve bedrijven die actief zijn als toeleverancier. Hans van Leeuwen, initiatiefnemer Pleisureworld: “De huidige tijd vraagt om een slimme aanpak gericht op de consument die op zoek is naar unieke belevenissen. Wie een dagje uit wil of een vakantie boekt, heeft nog nooit zoveel keus gehad. Alleen die bedrijven die zich positief weten te onderscheiden, zullen de bezoekersaantallen nog zien stijgen. Onze aanpak als persoonlijk inspirator en klankbord voor de recreatieondernemer blijkt daarbij een schot in de roos.”