Kennistafels – Vakantiehuis van de Toekomst De vakantieparkenindustrie is een branche die draait op service. Altijd klaarstaan voor de gasten, razendsnel problemen uit de weg gaan of oplossen, above and beyond. Maar toch ontkomt ook onze onalledaagse branche niet aan het leven van alledag. Die twee elementen lijken te botsen: in hoeverre moeten we technieken die we dag in, dag uit gebruiken voor ons werk, school of thuis toestaan in een omgeving waar je juist níet aan die sleur wil denken?
Door de krimp van personele bezetting en tegelijkertijd de groei van technologie is het niet zo raar dat ‘de mens’ verdwijnt uit dagelijkse processen. Zelfscankassa’s, tanken met de pas, fastfood bestellen aan de zuil, we kunnen er allemaal over meepraten. Dat we in de Albert Heijn of aan de pomp niet hoeven te praten met een daadwerkelijke medewerker is tot daar aan toe, maar hoe kun je nu een servicegerichte organisatie runnen als de menselijke maat vermindert?
Bij de Kennistafel ‘Receptieloos Inchecken’ nemen we dit soort processen onder de loep en kijken we naar hoe je ‘Inchecken nieuwe stijl’ kunt implementeren, zonder de essentie van ons vak uit het oog te verliezen. Gasten die hun reisbescheiden thuis al ontvangen (pre-arrival) in een envelop en niet meer langs de balie hoeven, of die met een app op hun telefoon zelf de slagboom of hun huisje openen. Zeg maar dag tegen de lange rij terwijl een overwerkt personeelslid de zoveelste sleutel kwijt is die eigenlijk aan het goede haakje zou hangen.
Een afname van medewerkers hoeft helemaal geen afname in service te betekenen. Sterker nog: de hedendaagse consument kan het, mits je het goed doet, zelfs ervaren als een oplossing die het beste biedt van twee werelden. En daarover hoort u meer op deze vakdag! Schrijf u dus snel in.
Met ideeën uit de praktijk, anekdotes en toepasselijke voorbeelden reikt de Kennistafel ‘Receptieloos Inchecken’ een groot aantal handvatten aan dat je kunt inzetten voor je eigen bedrijf, waarmee je met kop en schouders uit kunt steken op het gebied van persoonlijke service zonder personele inzet. En dat gaat verder dan het inchecken op zichzelf.
Overigens is er een groot misverstand dat we gelijk uit de weg willen ruimen: contactloze service betekent niet dat je helemaal geen mensen meer moet hebben. Integendeel: het betekent dat je de mensen die er wél zijn, efficiënter en persoonlijker kunt inzetten. In plaats van repetitieve handelingen uit te voeren achter een desk, kan uw team op het park aanwezig zijn, gerichte problemen oplossen en proactief te hulp schieten.
Pre-arrival belevingen, tickets in de wallet, van balen aan de balie tot een contactloos welkom. U gaat het allemaal horen tijdens de Kennistafel op dinsdag 7 oktober 2025 op de locatie van Safari Resort Beekse Bergen.
Meld je aan!
Maximaal 50 deelnemers
Programma kennistafel Nr.3
Onderwerp : Receptie loos, Contactloze service: inchecken zonder receptie wint terrein,
ook bij u?
Datum : Dinsdag 7 oktober 2025
Locatie : Safari Resort Beekse Bergen
13.00 – 13.30 uur Inloop, ontvangst met smart lunch, gastheer Rick Melchers
13.30 – 13.45 uur Trends & ontwikkelingen Receptie loze aankomst. Toepassingen bij Micro & Mini Resorts en hoe ziet de ideale pre-aankomst campagne eruit m.b.t. de inzet en de optimalisering van de MIJNOMGEVING door Leisure Expert & Trendwatcher Hans van Leeuwen
13.45 – 14.05 uur Hoe ziet de praktijk eruit van de receptie loze aankomst en welke nieuwe ontwikkelingen komen eraan? Door Safari Resort Beekse Bergen.
14.05 – 14.25 uur “Donkere Duinen – Den Helder”, Een nieuw 6* resort in ontwikkeling! Het verhaal over de doorontwikkeling van het succesvolle verhaal achter de Vrienden van PUUR Exloo door het nieuwe project TEAM Nort! Door Hielke Tillema & Dominique Langer
14.25 – 15.45 uur Netwerk pauze – Rondleiding (backstage) – Safari Resort
16.00 – 16.20 uur Meer groei door optimalisering klantervaringen van jouw organisatie. Praktische tips door Menno van de Wetering (Amplixs) met vertaling naar pre-aankomst en MIJNOMGEVING
16.20 – 17.00 uur Paneldiscussie experts o.l.v. gastheer Rick Melchers
Aanmelden: Kijk op Ticket – Deelname kennistafel 3 | Vakantiehuis van de Toekomst
Kosten: Inschrijfkosten zijn € 125.—p.p.
Publicatie WhitePaper: Alle deelnemers ontvangen “gratis” exemplaar, Receptieloze aankomst
Dat en veel meer bespreken we op dinsdag 7 oktober tijdens de Kennistafel ‘Receptie loze aankomst Boek nu uw tickets via deze pagina, dan zien én spreken we u heel graag tijdens dit evenement.
7 oktober 2025: Kennistafel 3: Receptieloze aankomst & pre-arrival & tickets | Vakantiehuis van de Toekomst