Family Entertainment Centers op z’n Hollands

In de VS zijn Family Entertainment Centers (FEC) al vele jaren in ontwikkeling en inmiddels een bekend begrip geworden. De succesfactoren van een FEC zijn van veel verschillende factoren afhankelijk. Voor de Nederlandse markt is een exacte kopie van een Amerikaanse FEC dan ook geen optimale formule. Maar hoe pak je het dan wel aan? Tijdens het congres ‘What’s new in Business’ op 18 november in Gorinchem, gaven diverse succesvolle ondernemers in de dagrecreatie hun visie…

Het karting centrum van de gebroeders Coronel is in de loop der tijd uitgegroeid tot een veelzijdig recreatiebedrijf met onder meer lasergamen, klimmen, beauty en nog veel meer. Tim Coronel had voor de ondernemers in de zaal vooral een boodschap op het gebied van online kansen; “In de beginjaren waren wij er als een van de eersten bij om met Google adwords aan de slag te gaan. Dat was destijds nog heel goedkoop en daarmee kreeg je dus efficiënt mensen naar je bedrijf. Inmiddels hebben veel ondernemers dit kanaal ontdekt en zijn de advertentieprijzen flink gestegen. Daarom moet je op dit moment kijken naar de nieuwe social media in opkomst. Daar kun je nog relatief goedkoop klanten scoren. Maar wacht er niet te lang mee want dan ben je te laat. Gas geven, dus.”

De aanpak van Tim Coronel is ondernemend en vooral gericht op ‘gas geven’. Hij geeft tijdens zijn presentatie nog diverse tips voor meer rendement uit je promotiecampagne:

  • Als je niet top-of-mind bent, dan zal je nooit wat verkopen. Zorg linksom of rechtsom dat je die top-of-mind positie bereikt.
  • Adverteren in kranten heeft steeds minder effect; televisie blijft nog altijd een krachtig medium.
  • Er liggen op dit moment echt belachelijke kansen op het gebied van social media. Als je je daar in verdiept, dan kun je echt scoren. Met Facebook, twitter en linked-in heb je al een groot deel van de markt te pakken. (zie: https://pleisureworld.nl//boostermediasolutions.com)
  • Zet ook tekst in je foto’s (max 25% van de oppervlakte). Dat versterkt de boodschap en google kan dat inmiddels ook lezen en analyseren.
  • Adverteer nu om likes te verkrijgen. Nu kost het nog weinig. Daar komt in de toekomst verandering in.
  • Ga de interactie aan op social media. Stel vooral makkelijke vragen; die zorgen voor het meeste respons.
  • Doe gerust af en toe een prijsactie. Van de inhakers is slechts 20% een ‘echte prijszoeker’; met de rest kun je in de toekomst meer geld verdienen.

Meer informatie: www.coronel.nl

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.