In de VS zijn Family Entertainment Centers (FEC) al vele jaren in ontwikkeling en inmiddels een bekend begrip geworden. De succesfactoren van een FEC zijn van veel verschillende factoren afhankelijk. Voor de Nederlandse markt is een exacte kopie van een Amerikaanse FEC dan ook geen optimale formule. Maar hoe pak je het dan wel aan? Tijdens het congres ‘What’s new in Business’ op 18 november in Gorinchem, gaven diverse succesvolle ondernemers in de dagrecreatie hun visie…
Het karting centrum van de gebroeders Coronel is in de loop der tijd uitgegroeid tot een veelzijdig recreatiebedrijf met onder meer lasergamen, klimmen, beauty en nog veel meer. Tim Coronel had voor de ondernemers in de zaal vooral een boodschap op het gebied van online kansen; “In de beginjaren waren wij er als een van de eersten bij om met Google adwords aan de slag te gaan. Dat was destijds nog heel goedkoop en daarmee kreeg je dus efficiënt mensen naar je bedrijf. Inmiddels hebben veel ondernemers dit kanaal ontdekt en zijn de advertentieprijzen flink gestegen. Daarom moet je op dit moment kijken naar de nieuwe social media in opkomst. Daar kun je nog relatief goedkoop klanten scoren. Maar wacht er niet te lang mee want dan ben je te laat. Gas geven, dus.”
De aanpak van Tim Coronel is ondernemend en vooral gericht op ‘gas geven’. Hij geeft tijdens zijn presentatie nog diverse tips voor meer rendement uit je promotiecampagne:
- Als je niet top-of-mind bent, dan zal je nooit wat verkopen. Zorg linksom of rechtsom dat je die top-of-mind positie bereikt.
- Adverteren in kranten heeft steeds minder effect; televisie blijft nog altijd een krachtig medium.
- Er liggen op dit moment echt belachelijke kansen op het gebied van social media. Als je je daar in verdiept, dan kun je echt scoren. Met Facebook, twitter en linked-in heb je al een groot deel van de markt te pakken. (zie: https://pleisureworld.nl//boostermediasolutions.com)
- Zet ook tekst in je foto’s (max 25% van de oppervlakte). Dat versterkt de boodschap en google kan dat inmiddels ook lezen en analyseren.
- Adverteer nu om likes te verkrijgen. Nu kost het nog weinig. Daar komt in de toekomst verandering in.
- Ga de interactie aan op social media. Stel vooral makkelijke vragen; die zorgen voor het meeste respons.
- Doe gerust af en toe een prijsactie. Van de inhakers is slechts 20% een ‘echte prijszoeker’; met de rest kun je in de toekomst meer geld verdienen.
Meer informatie: www.coronel.nl