Met één druk op de knop een gerecht op tafel: vakantieparken zien brood in SUPPER

Veel vakantie- en bungalowparken kennen de grootste uitdaging in de keuken. Zelfs voor sommige hotels zorgt de vraag om de juiste bezetting, een constante hoge kwaliteit en goede beleving voor kopzorgen in de organisatie.

De tijd van het simpele frietkot is voorbij. Misschien dat sommige campings er nog mee wegkomen (‘Mag ik twee grote puntzakken friet, een dienblad vol frikandellen en een beker mayonaise?’), maar de verwachtingen liggen bij de reguliere verblijfsgast steeds hoger. De druk op het personeelbestand is groter dan ooit, het aanbod van gekwalificeerde horecaprofessionals is beroerd.

We vissen allemaal uit dezelfde vijver om de juist kok achter het fornuis te hebben. Hele keukenbrigades uit het buitenland worden ingevlogen om er maar voor te zorgen dat vóór de schermen terrasjes openen, smakelijke diners worden voorgezet en het Frites Atelier complete plate service-gerechten kan bereiden. Televisieprogramma’s, trendy food, oneindig veel variatie: gastronomie moet meebewegen met de markt, maar hoe doe je dat als die aan de achterkant muur- en muurvast zit?

Met één druk op de knop binnen enkele minuten een diner van topkwaliteit

Daar was dan ineens SUPPER. De twee Nederlandse ondernemers achter dit merk, Louis Meisen en Arne Ramak, hebben jarenlange werkervaring als kok in diverse restaurants, op festivals en zelfs in een Michelinsterren-restaurant. Eerder richtten zij ook al We Design Food op, een conceptbureau voor de horeca.

 

Hoe los je de problemen van voedselverspilling en personeelstekorten op? Door razendsnel een hoogwaardig diner te kunnen serveren, precies afgestemd op de gast, zodat verspilling wordt voorkomen. Met de smaak én kwaliteit van een gerecht dat rechtstreeks uit de keuken lijkt te rollen. Door een team van topchefs en foodinnovators werd een heel assortiment ontwikkeld van maaltijden die vers ingevroren worden geleverd aan restaurants, die daarna razendsnel worden bereid in een speciale oven. Jarenlang is het concept gefinetuned en op locatie geïmplementeerd, en nu is SUPPER klaar om de horecawereld te veroveren.

 

SUPPER in het kort: https://youtu.be/207gKhHx268

De maaltijdoplossing die niet smaakt naar een compromis

Tijdens mijn bezoek aan de ‘keuken’ van SUPPER heb ik me tegoedgedaan aan een aantal gerechten om zelf te ervaren wat ik ervan vond. Heel bijzonder om te merken dat alles uitstekend op smaak werd geserveerd. Verrassend lekker waren de vegetarische gerechten. Er is een soort magazijnstelling met een tweetal combisteamers voor het opwarmen van de gerechten, die iedereen kan bedienen. Van ober tot (bij wijze van spreken) de receptionist: je hebt geen kok meer nodig!

Met heldere menukeuzeknoppen, duidelijke instructies met de juiste tijden voor het opwarmen en met foto’s van de gerechten voor het uitserveren op het bord. De maaltijden zijn ‘flash frozen’ en per portie verpakt. Verder worden ze pas bereid als ze besteld zijn.

Door deze werkwijze is er minder gespecialiseerd personeel nodig en blijft er meer tijd over voor de andere dingen die belangrijk zijn in deze krappe arbeidsmarkt. De focus van SUPPER ligt momenteel vooral op de hotellerie, en dan met name op hotelketens die een full-service oplossing willen. Binnenkort zal een eerste locatie openen bij verblijfsrecreatie: Marber Suites – Hoenderloo van Danny Pearl heeft de primeur.

Nu ook (nog) lekker eten op vakantie

Het doel van SUPPER is om de wereld van gastvrijheid te transformeren door Food as a Service aan te bieden. Meer gemak voor de recreatieondernemer, en een lekker diner voor de gasten. De inkoop van een SUPPER-gerecht ligt tussen de 8 en 12 euro per portie, maar op de menukaart kunnen deze maaltijden zeker voor 20 tot 27,50 euro worden aangeboden.

Omdat het om diepvriesgerechten gaat, kun je altijd genoeg op voorraad hebben en is bijbestellen erg makkelijk. De gerechten kunnen zelfs tot in de villa of bungalow worden geleverd, en er is zelfs een snackkaart voor ieder borrelmoment van de dag beschikbaar. En dit allemaal zonder de inzet van professionele chefs of de aanschaf van een dure keuken. Er zijn verschillende gerechten met diverse categorieën: rundvlees, kip, vis, vegetarisch en veganistisch. Er is momenteel een keuze uit 25 verschillende gerechten en er zijn nieuwe in ontwikkeling.

De referenties? Die zijn lovend. Veel keukens van 3- en zelfs 4-sterrenhotels maken al gebruik van SUPPER. We zijn erg benieuwd naar de smakelijke voortzetting van deze service!

Meer informatie: kijk op https://supperservices.com/

Hans van Leeuwen – Leisure ExpertPleisureworld

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.