Miko’s World: The story based snow park

Het idee

Sneeuw- en ijsparken verruilen voor een locatie die eruitziet als een industrieel gebouw met wat sneeuw en ijs, in een opkomende winteromgeving voor de gasten om verliefd op te worden. Maak dit concept interessant en geschikt voor bijna elke locatie ter wereld. Dit is de basis voor Miko’s World, ‘s werelds eerste winterse fun concept dat de gasten uit hun gewone wereld haalt en ze onderdompelt in een winterse fantasiewereld.

 

Het verhaal

Miko’s Wereld is gebaseerd op de IP Miko, een jonge marmot die met zijn familie en vrienden in de schilderachtige Alpen woont, waar hij allerlei spannende avonturen beleeft.
Het verhaal van Miko is terug te vinden in Miko’s World. De concepten omvatten een Miko’s merchandise winkel.

Het concept

Miko’s Wereld is een “Plug and Play”-concept. Het enige vereiste is een leeg gebouw of tijdelijke structuur, met normale airconditioning temperatuur en standaard voorzieningen.
Miko’s Wereld omvat alles wat een attractie nodig heeft, inclusief kaartverkoop, F&B en merchandise shop. Miko’s Wereld is ontwikkeld voor elke maat. Om je te inspireren hebben we 4 voorbeelden ontwikkeld. Variërend van 600 m² / 6500 sq.ft. tot 5000 m² / 53.800 sq. ft. Attracties in Miko’sWorld zijn gemakkelijk te veranderen of te updaten,

 

Het bedrijf

Natuurlijk heeft elke locatie zijn eigen businessmodel. Voor verschillende locaties hebben we het businessmodel, resulterend in IRR’s >20%, brutomarges >30% en ROI vanaf 3 jaar.

 

Personage verhaal

Het verhaal is gebaseerd op de avonturen van de marmottenfamilie en hun vrienden die in de Alpen wonen. De familie bestaat uit Miko (zoon), Maya (dochter), Mutti (moeder) en Max (vader).
De hoofdpersoon is Miko. Hij en zijn zus Maya gaan samen met hun vrienden op spannende avonturen. Er zijn 8 vrienden en alle personages hebben hun eigen profiel voor een consistente verhaallijn.

 

Film

Er is een spannende 3D-film gemaakt genaamd “Miko en de betovering van de steen”, waarin Miko een magische steen tegenkomt die de seizoenen omkeert.

 

Merchandising

Het merchandisingprogramma biedt een grote verscheidenheid aan assortiment. Het bestaat uit schattige pluche souvenirs, spelletjes, kleding en nog veel meer.

Spellen en attracties

Er zijn meer dan 60 sneeuw- en ijsspellen en attracties voor alle leeftijdsgroepen. Zo’n 20 daarvan zijn te vinden in de eerste Miko’s World die binnenkort opengaat, waaronder veel sneeuwspeeltoestellen, botsauto’s op het ijs, sneeuwscooters, glijbanen, schaatsen, een 3D-theater en meer. Lichtprojecties, AR & VR-spellen, straatkarakters, animatronics maken
deel uit van een geweldige ervaring.

Zie ook www.mikosworld.com

 

 

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.