VVV Breda pop-up

Brainstormen over ‘VVV van morgen’

Bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers van Breda gaan de komende maanden samen van gedachten wisselen over hoe de VVV van morgen eruit ziet. Op 19 juli opent in de Bredase Houtmarkt hiervoor een Pop-up Infopunt.

Een nieuwe kijk op toerisme

Gemeente Breda heeft aan Breda Marketing de opdracht gegeven om een nieuw toerisme-informatiepunt in de binnenstad te ontwikkelen. Als leisurestad bij uitstek met jaarlijks meer dan 1,2 miljoen bezoekers wil Breda niet over één nacht ijs gaan. Onder het motto ‘Breda brengt het samen’ nodigt Breda Marketing bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers uit om mee te denken over hoe de VVV in de toekomst eruitziet en met elkaar een brede visie op toerisme te ontwikkelen.

Dit doen zij vanuit dit tijdelijk Pop-up Infopunt, van 19 juli tot en met 23 september. Iedereen met goede ideeën heeft de gelegenheid om die hier te uiten. In deze periode fungeert de locatie tevens als toeristisch informatiepunt. De opening van de VVV van morgen staat gepland voor voorjaar 2024.

Ambities van de stad

Directeur Hildegard Assies licht toe: “Breda staat in de top 10 van best bezochte steden van Nederland. Bezoekers komen hier graag om te winkelen, te dineren en te genieten van de prachtige historische en groene omgeving. Toerisme draagt bij aan de versterking van de Bredase economie, maar kent nog veel onbenut potentieel. We gaan daarom een gezamenlijke visie vormen over hoe toerisme kan bijdragen aan de internationale ambities van de stad en het leefgeluk van Bredanaars. Denk hierbij aan betere spreiding van bezoekers, inclusiviteit, gezondheid, duurzaamheid, cultuur en de lokale economie. Zaken die de leefbaarheid ten goede komen”.

Wethouder Carla Kranenborg – van Eerd vult aan: “Toerisme is heel belangrijk voor Breda en de binnenstad. Met dit Pop-up Infopunt maken we de stad aantrekkelijker voor bezoekers. Want natuurlijk zoeken mensen online naar informatie, maar bezoekers willen vaak óók een fysieke plek voor extra informatie. Een plek waar je de Bredase verhalen leert kennen en je de kracht van onze stad ervaart. En hoe mooi is het dat we ook dit weer op z’n Bredaas doen: samen.”

 

Tekst: Breda Marketing

Fotocredits: Bureau Duizenddingen i.o.v Breda Marketing

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.