Fien & Teun, het vrolijke boertje en boerinnetje die al jaren geliefd zijn bij jonge gezinnen, schitteren vanaf 16 april opnieuw op het witte doek. Hun vierde bioscoopfilm Fien & Teun gaan op schattenjacht ging op zaterdag 5 april feestelijk in première bij Kinepolis Dordrecht. De eerste reacties waren enthousiast en de belangstelling groot.
In deze nieuwe film logeert neefje Sem op de boerderij. Samen met Fien, Teun én de boerderijdieren ontdekken ze een oude boot, piratenkleding en… een mysterieuze schatkaart. Wat volgt is een vrolijk en spannend avontuur waarin vriendschap, samenwerking en fantasie centraal staan.
Meer dan alleen een film
De bioscoopfilm maakt deel uit van een bredere strategie van Van Hoorne Studios om Fien & Teun te positioneren als totaalbeleving voor jonge gezinnen. Wat begon als een tv-serie is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdig merk, met eigen theaterproducties, merchandise, een themapark (Avonturenboerderij Molenwaard) én een familieverblijfslocatie (Familie Resort Molenwaard).
Ook deze vierde film werd geproduceerd door Van Hoorne Studios, in coproductie met het Vlaamse Montana Media. De regie was in handen van Matthias Temmermans, en de distributie wordt verzorgd door Dutch FilmWorks.
Kindvriendelijke beleving als groeimodel
De kracht van Fien & Teun ligt in de herkenbare verhaallijnen en de vertaling van het merk naar fysieke locaties waar kinderen niet alleen kunnen kijken, maar ook beleven. Daarmee speelt Van Hoorne Studios slim in op de behoefte aan betekenisvolle uitjes voor jonge gezinnen, waarin educatie en entertainment hand in hand gaan.
Met de vierde bioscoopfilm blijft het merk zich ontwikkelen en laat het opnieuw zien hoe sterk kinderentertainment kan zijn als het wordt ingebed in een totaalconcept.
Bekijk ook andere artikelen...

Vakantie in eigen land dreigt luxeproduct te worden. Recreatiesector luidt noodklok
De btw-verhoging op recreatie en oplopende lokale lasten zorgen voor toenemende zorgen binnen de branche. ‘Als we nu geen halt toeroepen, prijzen we de Nederlander zijn eigen land uit.’ De Nederlandse recreatiesector slaat alarm. Vakantie in eigen land, lang een populair alternatief voor vliegvakanties, dreigt onbetaalbaar te worden voor een groeiende groep Nederlanders. De combinatie […]

Efteling investeert €105 miljoen in innovatie, erfgoed en duurzaamheid. Derde opeenvolgende topjaar bevestigt internationale koers
De Efteling heeft 2024 afgesloten als een strategisch succesvol jaar, waarin niet alleen bezoekersaantallen en omzet opnieuw stegen, maar waarin ook stevig werd geïnvesteerd in vernieuwing, beleving en verduurzaming. Met ruim 5,6 miljoen bezoeken, een omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro, zet het attractiepark zijn stabiele […]

Glampings.com haalt €1 miljoen groeikapitaal op. ‘Glamping wordt volwassen markt’
De glampingmarkt zit stevig in de lift en Glampings.com, het snelgroeiende platform voor luxe kampeervakanties in Europa, krijgt nu extra wind in de zeilen. Het bedrijf ontvangt een kapitaalinjectie van €1 miljoen van prominente investeerders uit de fintech- en e-commercesector, waaronder Mike de Boer (KNAB) en André Grimbergen (Albelli). Ook het investeringsfonds Bright Business van […]

Dormio Group breidt internationaal uit. 61 locaties in zes landen
In een markt vol uitdagingen blijft Dormio Group groeien. Met nieuwe projecten, overnames en samenwerkingen is het aantal locaties onder de vlag van Dormio gestegen van 41 naar 61 en zijn de activiteiten verspreid over zes landen. De Nederlandse groep breidt daarmee haar internationale aanwezigheid uit en laat zien wat mogelijk is in de moderne […]

Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO over. Samenwerking uit visie en vertrouwen
In het jaar dat GaiaZOO haar twintigjarig jubileum viert, slaat de Kerkraadse dierentuin een nieuwe weg in. Vanaf 1 juni 2025 wordt Koninklijke Burgers’ Zoo de nieuwe eigenaar. De overname is geen kwestie van alleen eigendomsoverdracht, maar vooral een strategische samenwerking tussen twee dierentuinen die dezelfde visie delen op natuurbehoud, educatie en hoogwaardige bezoekersbeleving. Twee […]

Toverland zoekt ruim 200 scare actors voor grootste editie Halloween Nights tot nu toe
Attractiepark Toverland maakt zich op voor de grootste editie van de Halloween Nights tot nu toe. Tijdens dertien avonden in en rondom de herfstvakantie zorgen scare actors voor een intense beleving in diverse scare zones en Haunted Experiences. Om alle personages tot leven te brengen, is het park op zoek naar meer dan 200 acteurs, […]

Walibi Belgium viert jubileumjaar met opening nieuwe zone Dock World
Walibi Belgium markeert zijn 50-jarig bestaan met een belangrijke uitbreiding: vanaf 5 april 2025 opent het attractiepark de nieuwe thematische zone Dock World. Met een investering van 35 miljoen euro benadrukt het park zijn ambitie om voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren. Dock World: meeslepende beleving in industriële sfeer De nieuwe zone Dock World dompelt […]

Plopsa kiest voor uniforme merkstrategie: Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes
Plopsa zet een strategische stap vooruit door Holiday Park Germany en Plopsa Coo te hernoemen naar Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes. Deze wijziging past binnen de bredere Europese groeistrategie waarbij het bedrijf één krachtig en herkenbaar merk creëert voor al haar outdoor themaparken. De lancering van een vernieuwde website deze week ondersteunt dit streven naar […]

Plopsaland De Panne viert 25-jarig jubileum met nieuwe parade en feestjaar vol hoogtepunten
Plopsaland De Panne heeft afgelopen weekend het jubileumseizoen officieel afgetrapt. Het Belgische themapark bestaat 25 jaar. Hoogtepunt van de feestelijke opening was de première van de nieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijk spektakel met acht thematische praalwagens, tientallen dansers, de bekende Studio 100-figuren en een speciaal gecomponeerd paradelied. De parade is vanaf nu dagelijks te […]

BillyBird Drakenrijk start bouw binnenspeeltuin
BEESEL – Begin maart 2025 is BillyBird Drakenrijk gestart met de bouw van de binnenspeeltuin. Hiermee wordt er een belangrijke stap gezet in het BillyBird concept waar ook binnen spelen bij hoort. De binnenspeeltuin gaat naar verwachting in maart 2026 open. De entree van de binnenspeeltuin is inbegrepen in een ticket van Drakenrijk en voor […]

Plopsaland Resort beleeft succesvolste jaar ooit
2024 gaat de geschiedenisboeken in als een absoluut recordjaar voor het Plopsaland Resort. Met een omzetgroei van 15% en een totaal van 1.388.732 bezoekers in Plopsaland De Panne bevestigt het resort opnieuw zijn sterke positie als topbestemming voor gezinnen. Het Studio 100 Theater De Panne ontving 150.000 theaterbezoekers en Plopsaqua De Panne mocht 271.433 zwemmers verwelkomen. Ook de verblijfsaccommodaties […]

Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt
Rivierenland – Jaarlijks reikt Stichting Bureau Toerisme tijdens het netwerkevenement Opening Toeristisch Seizoen de Toerisme Award uit. De award is een erkenning voor uitzonderlijk ondernemerschap, visie en doorzettingsvermogen binnen de vrijetijdsector. Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt Dit jaar viel de eer te beurt aan Nathalie van Verschuer – des Tombe van Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. De award-winnaar werd […]