Zo’n 400.000 Nederlandse gezinnen gaan dit jaar niet op vakantie omdat zij zich dat financieel niet kunnen veroorloven. Het gaat om gezinnen die leven in armoede, inclusief de stress en gezondheidsissues die dat vaak met zich meebrengt. Deze gezinnen zijn vaak al jaren niet op vakantie geweest. Om die reden zet de Vakantiebank zich in om zoveel mogelijk gezinnen per jaar een vakantie aan te bieden. De Vakantiebank krijgt hiervoor accommodaties ter beschikking van recreatieondernemers, particulieren of hotelketens.
Maar de vraag overtreft het aanbod vele malen. Jaarlijks staan er zo’n 1.000 gezinnen op de wachtlijst van De Vakantiebank. Er is dus nog werk aan de winkel en daar komt u in beeld!
Met uw hulp kunnen we nog meer gezinnen een onvergetelijke vakantieweek geven. Door een aantal weken van uw accommodatie(s) beschikbaar te stellen in de mei-, zomer- of herfstvakantie, zorgt u niet alleen voor een glimlach op hun gezicht, maar draagt u ook bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen én versterkt u uw eigen purpose marketing. Dit is dé kans om uw bedrijf te verbinden aan een prachtig goed doel.
Wij van De Vakantiebank (ANBI én met het hoogste Nederlandse Keurmerk, van het CBF!) regelen verder alles: de presentatie, de boeking, alle informatieverstrekking, de tijdige verzending van de gastenlijsten aan u, etc etc.
Ook particulieren kunnen hun accommodatie ter beschikking stellen. Als u iets kunt betekenen om dit onder hun aandacht te brengen middels een mail of flyer, dan horen we graag van u.
We hopen dat u even de tijd wil nemen om erover na te denken. Neem vooral contact op als u vragen heeft: Pim Loeff, 06 30442112/ pim@devakantiebank.nl
Bekijk ook andere artikelen...

Efteling breidt themagebied Baron 1898 uit met familieattractie Hooghmoed
De Efteling opent in de zomer van 2026 een nieuwe familieattractie naast de bekende dive coaster Baron 1898. De attractie krijgt de naam Hooghmoed en is gebaseerd op dezelfde verhaallijn rond baron Gustave Hooghmoed. De bouw start na de zomer. Met Hooghmoed breidt de Efteling het themagebied rond Baron 1898 verder uit en versterkt het […]

Scare Me viert 10 jaar horrorbeleving met jubileumeditie
Het onafhankelijke horror-evenement Scare Me bestaat dit jaar tien jaar en viert dat met een jubileumeditie van 24 oktober tot en met 22 november 2025 in Almere-Haven. Wat begon als een kleinschalig initiatief is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen evenement met landelijke bekendheid, twee gebouwen vol experiences en een buitengebied vol verrassingen. […]

Walibi Belgium viert 50 jaar als pionier in beleving en innovatie
Walibi Belgium bestaat deze zomer 50 jaar. Van 7 tot en met 27 juli 2025 viert het park deze mijlpaal met een uitgebreid feestprogramma vol nostalgie, iconische attracties en speciale events. De festiviteiten bereiken hun hoogtepunt op 26 juli met een nocturne, een droneshow en een bijzondere rommelmarkt met unieke stukken uit het parkverleden. Halve […]

Toeristische bestedingen Zuid-Limburg stijgen naar €1,6 miljard
Zuid-Limburg blijft sterk presteren als toeristische regio. In 2023 gaven toeristen en recreanten samen €1,59 miljard uit in de regio. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg. Het bedrag is 17% hoger dan in 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de uitgaven) als de dagrecreatie (54%) dragen hieraan bij. Toerisme blijft […]

Plopsa Group opent Plopsaland Deutschland en kondigt groots investeringsplan aan
Nieuwe naam, nieuwe koers en een investering van 100 miljoen euro in park en regioAfgelopen weekend opende Plopsaland Deutschland officieel zijn deuren. Het voormalige Holiday Park, dat al sinds 2010 onderdeel is van de Plopsa Group, zet met deze herpositionering een duidelijke stap richting verdere groei. De nieuwe naam verbindt het park sterker met de […]

Alterface breidt internationaal uit met nieuwe aanstellingen in VS, China en Korea
Het Belgische technologiebedrijf Alterface, specialist in interactieve attracties, kondigt drie nieuwe benoemingen aan ter versterking van zijn wereldwijde activiteiten. De uitbreiding markeert een nieuwe fase in de internationale groeistrategie van het bedrijf, met focus op de Verenigde Staten, China en Korea. Voor deze strategische markten verwelkomt Alterface: Deze benoemingen zijn gericht op het versterken van […]

DierenPark Amersfoort lanceert nieuw zomerevenement: ZOOmer Festival
DierenPark Amersfoort breidt deze zomer zijn publieksprogrammering uit met een nieuw evenement: het ZOOmer Festival, een sfeervol festivalbos voor het hele gezin. Van 23 tot en met 26 juli verandert het park ’s avonds in een levendige mix van muziek, foodtrucks en entertainment, midden tussen de dieren. “In dé dierentuin voor kinderen beleef je samen […]

WILDLANDS introduceert zomers avondevenement: WILDsummer
Na het succes van WILDnights in december, komt WILDLANDS Adventure Zoo Emmen deze zomer met een nieuwe avondbeleving: WILDsummer, Festival of the Sun. Van 19 juli tot en met 3 augustus 2025 is het parkdeel Serenga dagelijks ook ’s avonds geopend van 16.00 tot 21.00 uur (uitgezonderd 1 augustus). Met WILDsummer speelt WILDLANDS in op […]

Slagharen presenteert volledige programmering Wild West Summer Nights 2025
Attractie- & Vakantiepark Slagharen maakt de volledige line-up bekend van de Wild West Summer Nights 2025. Tijdens acht avonden in juli en augustus blijft het park open tot 21:00 uur, met een combinatie van attracties, livemuziek en familievriendelijk entertainment. Wat begon als een eenvoudige verlenging van de openingstijden is uitgegroeid tot een structureel zomerconcept. “Bezoekers […]

Europa-Park versterkt verblijfsaanbod met Silver Lake City. Thematisering, capaciteit en maatschappelijke waarde centraal
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]

Goodfuture lanceert UV-werende horecakleding van gerecycled polyester en koffiedrab
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]

Digitale detox als groeimarkt: Eurocamp speelt in op de behoefte aan luxe én rust
De vraag naar digitale rust neemt toe. In een tijd waarin schermtijd blijft stijgen en burn-outs vaker voorkomen, zoeken consumenten bewust naar vakantieconcepten die ontspanning bieden zonder in te leveren op comfort. Glamping, glamorous camping, past perfect in deze trend. Eurocamp speelt hierop in met een aanbod dat luxe en natuur combineert op toplocaties in […]