Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /mnt/shared-stack/plugins/elementor-pro/3.17.0-cloud6/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36 Inspiratie voor studenten in opleiding

Inspiratie voor studenten in opleiding

donderdag 12 maart 2015 – Er bereiken ons wekelijks meerdere verzoeken van studenten in opleiding van uiteenlopende richtingen waaronder de NHTV – Fontys Hogescholen – Tilburg – Eindhoven – Maastricht – Den Haag – Saxion – INHolland – Hogeschool Van Hall Larenstein (VHL) en Instituut Nooteboom. Het zijn vaak opdrachten van eerste en tweedejaars studenten die aan het begin staan van hun carrière in de vrijetijd.

Onze verantwoordelijkheid als experts is dat wij juist deze “nieuwkomers” helpen in hun ambities omdat zij de toekomst zijn en onderdeel uitmaken van de huidige tijd waarin alles zo snel verandert. Het maakt mij scherp en ik weet hierdoor wat er leeft onder deze jongere generaties. Uit mijn persoonlijke ervaringen bij colleges en instituten maak ik op dat de kennis van hoe het speelveld van sport- recreatie en toerisme eruit ziet, beperkt is. Zonder praktische kennis lukt het de instellingen ook niet om cursisten iets bij te brengen. Wat mij betreft zou er voor alle opleidingsinstituten een cursus basisvaardigheden in recreatie & toerisme op het programma moeten staan.

Graag willen wij u William van Houte introduceren van Fontys Hogeschool Tilburg. Hij had deze week McDonalds op zijn bucketlist staan.

Vijf vragen aan trendwatcher Hans van Leeuwen over de toekomst van de gele M
Vorig jaar draaide McDonalds wereldwijd en in Nederland fors minder omzet. Concurrentie ligt op de loer en gisteren werd bekend gemaakt dat McDonalds in Nederland een proef start met tafelbediening. Maar is dat wel een goede zet?

Allereerst even over de hamburger zelf, waarom is het broodje met vlees ertussen ineens zo hip?
Van Leeuwen: ”Het is betaalbaar en je kan er creatief mee omgaan. Er zijn zoveel mogelijkheden met zo’n broodje. Het zit echt ingebakken in onze cultuur. Daarnaast kun je er een verhaal van maken.”

Vorig jaar liep de omzet van McDonalds in Nederland fors terug. Terwijl creatieve burgerrestaurants met de meest gekke creaties overuren draaien. Moet McDonalds ook niet iets gaan veranderen qua aanbod?
”McDonalds krijgt dat niet voor elkaar, daar is de keuken en counter niet op gericht. Wat wel een revolutie zou zijn is het toevoegen van de jospergrill (grill en oven op houtskool in één, red.) Stel dat ik de McDonalds zou mogen advisere,n dan zou ik die grill adviseren. Dan krijg je echt een beleving.”

Nu is vandaag bekend geworden dat McDonalds een proef start met tafelbediening, is dit een goede zet of kunnen ze beter iets anders veranderen?
”Het is niets anders dan het bestellen uit het luikje. Het verandert niets aan het concept. Wat is nu het verschil dat je zelf het dienblad meeneemt of dat iemand het brengt? Ze kunnen beter gaan inzetten op storytelling. De echte hamburger in de zaak brengen, dat ambachtelijke. Dat heeft McDonalds nodig.”

Is bezorging, net als in Amerika, geen goed idee?
“Dat altijd, maar dat houdt niet in dat het meer omzet oplevert. Het enige wat je daarmee krijgt, is dat je klanten wegkaapt bij concurrentie.”

Welke hamburger vind jij het lekkerst?
”Die heb ik niet want ik vind de burgers bij McDonalds niet te eten. Ik bestel altijd de kipnuggets met kleine frietjes zonder zout, nog beter voor je gezondheid ook.”

William van Houte
Mijn LinkedIn profiel is te vinden op: https://nl.linkedin.com/pub/william-van-houte/15/a8b/97b/nl

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.