Meld je aan voor de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ en deel kennis op het gebied van regiopromotie

Hoe zet je jouw regio nou succesvol op de kaart? Op 12 oktober aanstaande wordt de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ gehouden en deze dag staat in het teken van inspiratie van succesvolle campagnes en projecten op het gebied van regiopromotie. We geven een ieder de kans verbindingen te maken tussen alle losse initiatieven die er zijn in ons land. Dit wordt gedaan door onder andere het delen van kennis van inspirerende sprekers en de mogelijkheid tot netwerken met collegas uit het vak.

Activiteiten tijdens deze Vakdag

Vraagstukken zoals ‘Zijn toeristische bureaus effectief genoeg in het bereiken van de consument?’ en ‘Wat zijn de Critical success factors voor Destination product development’ komen aan bod. Ook worden er workshops gegeven over onder andere de Online marketing voor regio’s en hoe meer buitenlandgasten te bereiken binnen je regio. Uiteraard zijn er naast de presentaties en workshops ruimtes om met elkaar in gesprek te gaan over uiteenlopende onderwerpen. Op het ‘Innovatieplein’ wordt u ook nog eens verrast door bedrijven en organisaties binnen de vrijetijdsector, welke hun diensten en toeristische producten promoten. De gehele dag kan hier een praatje gemaakt worden over bijvoorbeeld nieuwe initatieven of wellicht wel mogelijke samenwerkingen. Bent u zelf geinteresseerd in een plek op het ‘Innovatieplein’, meld u dan aan als standhouder en profiteer van de vele voordelen.

Opleiden van studenten in het vak recreatie en toerisme

Opvallend is te zien hoe een traditioneel bedrijf, ooit begonnen als leverancier van recreatieteams en -programma’s is uitgegroeid tot een bedrijf dat studenten opleidt voor het vak in recreatie en toerisme. Met hun slogan “Cosmo – Hospitality starts with us!” geven zij behalve hun visitekaartje een signaal af aan de markt. De reden dat wij dit bedrijf onder de aandacht brengen is dat wij zien dat zij inspelen op de behoefte in de markt van het opleiden van studenten binnen dit vak in het werkveld. Het bijzondere aan deze club is dat zij in opdracht van drie ROC’s vier opleidingsprogramma’s op Mbo4 niveau verzorgen, een uitzendorganisatie zijn voor studenten, actief aan loopbaanbemiddeling doen en zelf ook (nationaal en internationaal) leerbedrijf zijn. Het initiatief heeft mij enorm verrast en de wijze waarop in de praktijk door ervaren deskundige docenten/trainers een leeromgeving dicht tegen het werkveld aan wordt gecreëerd, biedt meer perspectief en zorgt ervoor dat de studenten beter voorbereid worden. Studenten van Cosmo zullen ons team tijdens de Vakdag dan ook versterken en wordt er een presentatie gegeven over het bedrijf zelf en wat zij kunnen betekenen voor ondernemers in dit vakgebied.

Bijzondere locatie in Lelystad

Gemeente Lelystad, een van de uitstekende partners van deze dag, heeft voor de Vakdag op 12 oktober de bijzondere locatie Aviodrome aangeboden. Met vrijblijvende rondleidingen door Aviodrome maakt u kennis met de geschiedenis van deze locatie en hoort u over interessante ontwikkelingen.

Kom kijken, netwerken en inspiratie opdoen bij deze Vakdag, opgezet door Pleisureworld. Wij kijken uit naar uw informatieve en of inspirerende bijdrage tijdens deze dag!

Aanmelden als bezoeker of standhouder of wilt u meer informatie? www.zetjeregioopdekaart.nl. Heeft u vragen? Dan kunt u deze mailen naar info@zetjeregioopdekaart.nl

Actie! Wilt u uw relaties uitnodigen via een eigen campagne? Dan is er een actie code beschikbaar van 50,- euro korting per persoon. Vraag ons naar de voorwaarden en ontvang de code.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.