Nichemarkt, het succes voor de kampeerbranche?

De bijzondere nichemarkt heeft de toekomst. Eén van de ondernemers die dit goed in de gaten heeft, is Jeroen Slager van Camping ’t Reestdal in het Overijsselse Balkburg. Daar runt hij al bijna twintig jaar een camping voor álle gezinnen; ook voor kinderen met een beperking! Wie meer wil weten over bijzondere nichemarkten met een bijzonder verhaal, sluit zich aan bij de “Tour behind the Scenes” van donderdag 2 oktober a.s.

Ook voor gezinnen met speciale aandacht
Naast een “gewone” camping is ’t Reestdal er in het bijzonder voor gezinnen die kinderen hebben met ASS en/of ADHD, en kinderen die te maken hebben met een ontwikkelingsachterstand. Er is onder andere één op één begeleiding voor kinderen met een beperking. Vorig jaar werd het eerste MotorikPark in Nederland geopend: een speelconcept dat zich onderscheidt door een veelheid aan bewegingsfuncties op verschillende niveaus voor allerlei doelgroepen.

Kijkje achter de schermen
Tijdens de “Tour behind the scenes” krijgen collega-ondernemers in leisure een uniek kijkje achter de schermen bij eigenaar Jeroen Slager. Naast het bijzondere “zorg”-concept zal Jeroen een tipje van de sluier oplichten over het nieuwe exploitatie- en verdienmodel van de horeca, het succes van het privé sanitair en de komst van een nieuwe camperformule.

De Speeltuinbende komt eraan
Ondernemers met een eigen vorm van verblijfsaccommodatie zijn van harte uitgenodigd om aan te sluiten deze middag. Het programma bestaat uit een plenair programma met een aantal gastlezingen waaronder de NSGK Speeltuinbende. Aansluitend volgt een rondleiding over de highlights van de camping. Belangrijkste doel is het uitwisselen van ervaringen en inspiratie opdoen! Na afloop is er de mogelijkheid om vrijblijvend bij het vijfgangen verrassingsmenu van de kok aan te sluiten.

Meer over deze bijeenkomst is te vinden via pleisureworld.nl/events

Exploring Trends
Deze “netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.