duinoord

Nieuw all-inclusive in- & outdoor concept

Wie niet op tijd met zijn bedrijf weet in te spelen op de veranderende marktomstandigheden speelt met vuur. Wat ooit een traditioneel partycentrum was gelegen aan de Loonse en Drunense Duinen is nu uitgegroeid tot een volwaardige dagrecreatievoorziening met een afwijkend all-inclusive concept dat geheel in eigen beheer is uitgekiend. Het gaat immers om een totaal andere exploitatie opzet. Partycentrum Duinoord kent geen aparte entreekaartjes en losse horecaprijzen; de consument vindt er alles voor één vaste prijs. Uiteraard zijn wij benieuwd naar de kwaliteit van de catering en de attracties voor het vertier.

Jongere gooit het roer om
“De tijd van het partycentrum hebben wij achter ons gelaten,” vertelt Paul Meurs, telg uit de tweede generatie Meurs. “Wij zijn een echt familiebedrijf met vader John, moeder Christa, dochter Stefanie en zoon Paul en we overleggen alles samen. We zien dat de huidige consumenten een leuke dag willen beleven tegen een betaalbare prijs. Voordat men erop uit trekt wil men al weten wat er uitgegeven wordt.

De traditionele feesten en partijen zijn op z’n retour en de samenstelling van de verschillende groepen, families en gezelschappen zijn veranderd. Zelf heb ik de opleiding NHTV Vrijetijdsmanagement achter de rug en ook daar zag ik al dat de wereld van vrijetijdsbesteding aan het veranderen was. Wij hanteren bij Duinoord een all-in concept. Dat betekent dat men van tevoren weet wat men kwijt is. De hele dag onbeperkt eten, drinken en spelen is hier inbegrepen. Voor zowel jong als oud is er genoeg te doen. Bij ons is elke dag anders geprogrammeerd. Afhankelijk van het moment zijn we wel of niet geopend, met verschillende tarieven. Reserveren en betalen via internet heeft ook z’n voordelen voor de bezoekers en biedt ons het inzicht wat wij aan bezoek op een dag kunnen verwachten.”

Mix van sportieve activiteiten en lekker eten
“We zijn een in- & outdoor dagrecreatievoorziening met een oppervlakte van 60.000 m2: een uniek concept dat er in Nederland nog niet is. Voor onze belangrijkste doelgroepen van families, kinderfeestjes en schoolreisjes is er zowel binnen als buiten een breed scala aan activiteiten die je vooral samen kunt beleven. Er is voor zowel jong als oud iets te doen en dit maakt het zo aantrekkelijk. We hebben een binnenspeelkooi, speelhuisjes, springkussens, trampolines, bounce trampoline, tubingbaan, laserschieten, midgetgolfbaan, speeltoestellen, elektrische quadbaan, voetbalveldjes, volleybalveld, gps-tocht, doolhof en een klimbos.

Het is deze combinatie met een exclusieve horecastraat (foodcourt) met allemaal verschillende kraampjes waar je onbeperkt de hele dag eten en drinken kan halen. Het aanbod wordt voortdurend vers bijgevuld. Zo hebben we soep, brood, beleg, een pizzeria, pannenkoekenhuis, frietkar, grill, drankenbar en dessertformule. We hebben zowel binnen als buiten zitplaatsen. Om kinderen en ouders een echt vakantiegevoel te geven hebben wij een vriendelijke mascotte genaamd “Mazzel”. Deze eekhoorn doet twee keer per dag een dansje op ons centraal gelegen podium en tussen de dansjes door doet ons entertainment team de mini-disco.

De publiekstrekker is ons bijzondere klimbos. Daar wordt met een saferoller gezekerd met een 100% veiligheidsgarantie in gebruik.” Duinoord is hiermee één van de twee bedrijven in Nederland die werkt met een dergelijk veiligheidssysteem. “Er zijn hebben 6 verschillende routes voor kinderen vanaf 7 jaar en 1.30 meter. Voor de kleinere gasten in ons park hebben we een low rope parcours gemaakt om alvast de spanning te voelen. Het hoogste punt ligt op wel 17 meter.”

Elke dag weer anders
“We zijn niet het hele jaar geopend en hebben een maandkalender waar de dagen zichtbaar zijn waarop je kunt reserveren. In het begin was online tickets boeken nog niet mogelijk en daardoor was de wachtrij bij de entree te lang. Het duurde te lang voordat iedereen binnen was. Er waren te weinig gratis parkeer plaatsen. Onze medewerkers hebben we extra veel aandacht moeten geven om in te spelen op het gedrag van onze bezoekers. Ook met de grote afvalstromen was geen rekening gehouden. Ondanks de aanloopperikelen was de beste reclame voor ons de mond tot mond reclame die zijn werk deed.

De uitdaging is om boven break-even te draaien. We hebben gemiddeld zo’n 400 bezoekers per dag nodig. Het verschil aan bezoekers per dag schommelt nog te veel. Onze drukste dag leverde 1833 bezoekers en de minst drukste dag slechts 125. Het break-even punt ligt rond de 400 gasten maar hier en daar spelen we nog met de mogelijkheden om ons concept te verfijnen, daar we pas sinds 30 maart van vorig jaar geopend zijn. Zo hebben we na enkele maanden besloten om alle bekers en borden in een maatje kleiner te presenteren. Hierdoor wordt er minder eten en drank verspeeld. Mensen denken nu “we halen wel nieuw want het kost niets extra”. Onze tarieven zijn tot stand gekomen door goed te kijken naar wat een gast voor een dagje uit wil betalen waar hij meerdere keren per jaar naar toe gaat. Dat geldt ook voor de schoolreisjes en kinderfeestjes. Ook hebben wij inschattingen gemaakt van de hoeveelheid eten en drank dat men kan verorberen.”

Invulling van de unieke horecaformule
“Er zijn verschillende kraampjes bestaande uit: soep, brood, beleg (3 soorten soepen, verse broodjes (harde en zachte) salades en beleg), pizzeria (6 verschillende soorten pizza’s in punten gesneden), pannenkoekenhuis (laat je eigen pannenkoek vers maken met verschillende toppings), frietkar (friet, snacks, warme en koude sauzen), grill (hamburgers en gebakken eieren), drankenbar (6 soorten slushpuppy, 4 soorten milkshakes, allerlei soorten frisdrank en tegen betaling van € 1,50 een biertje of wijntje) en desserts (4 soorten softijs, 3 soorten dipping, koude sauzen, verse appeltaart, verse brownitaart, verse muffins, verse koekjes, slagroom, 12 soorten snoep, koffie en thee. Voor elke maand is er een aanbod van nieuwe gerechten zodat gasten die vaker komen telkens wat anders kunnen pakken. Zo is nu aspergesoep in het assortiment en tijdelijk een pizzapunt “gehakt”. De pannenkoek is verkrijgbaar met ananas, de frietkar heeft bamiblokken, en bij de grill krijg je warme groenten, bij het dessert fruit. Onze vaste horecaleverancier is DeliXL.

De totale verbouwing van de horeca is meer dan een bedrag van zes nullen geweest en ook de keukenapparatuur is ingesteld op grote hoeveelheden en snelle doorlooptijden. Er zijn diverse soorten ovens, magnetrons, pannenkoekencarrousel, bakplaten met bakwanden, koel installaties en vriezers, ouderwetse snackmuur, mixers, koffie machines, postmixapparaat, slushapparaten, milkshake- en softijsmachines. In de horeca werken 7 vaste medewerkers en 50 parttimers en in het park 14 vast en dertig 30 parttimers.”

Zijn er al nieuwe plannen?
“De start is zo veelbelovend geweest dat er al weer volop nieuwe plannen komen opborrelen. Zelfs dit jaar zullen we al enkele veranderingen doorvoeren. Wisselende gerechten per kraampje, laserschieten, tubingbaan, omroepsysteem buiten, nieuwe mascotte liedje, nieuwe klimbosroute, extra zitplaatsen, extra parasols, nieuwe wc-unit, nieuwe website, streetview tour door ons park en een gratis foto die je van onze website af kunt halen als je van onze tokkelbaan af gaat in route 5. Wat de plannen voor volgend jaar inhouden blijft nog even geheim!”

Dit redactionele artikel is tot stand gekomen met medewerking van Paul Meurs – manager Duinoord! All inclusive In- & Outdoor recreatie – www.duinoord.nl

Advies Recreatief Totaal
Kijk op www.duinoord.nl en je zult de informatie uit dit interview herkennen. De familie Meurs is een graag geziene gast op de vele #2daagse studiereizen van Pleisureworld en bezoekt ook regelmatig de congressen en netwerkbijeenkomsten. “Het gaat ook om de juiste inspiratie”, laat Paul weten en daarom is het goed regelmatig buiten de grenzen van je eigen bedrijf te kijken!

© 2020 Pleisureworld-Connect | Trendsetting in Leisure.
Top
Follow us: