De consument centraal tijdens jubileumeditie Nationale Netwerk Lunch

Op maandag 17 november wordt de jubileumeditie gevierd van de Nationale Netwerk Lunch: hét netwerkevenement voor ondernemers in de Nederlandse leisure industrie. Dit jaar is het thema: “De consument centraal!”

Bijna alle sectoren in de vrijetijd treden door verbreding buiten hun kaders, op zoek naar nieuwe impulsen. Het onderscheid tussen een theater, bezoekerscentrum, evenement of horeca vervaagt en er is steeds meer sprake van één markt, namelijk die van de consument.

Natuur én recreatie
Eén van de organisaties die de laatste jaren steeds meer opschuift van openbare voorziening naar een commerciële en recreatieve invulling is Staatsbosbeheer. Om toegankelijkheid in stand te houden, zoekt men actief de samenwerking met ondernemers. Directeur Sylvo Thijssen gaat in op enkele initiatieven van de afgelopen maanden.

Verwennen, verrassen en verleiden
Lekker eten en drinken is daarnaast ontzettend belangrijk voor het stimuleren van herhaalbezoek. Met een kant-en-klare appelpunt van de groothandel scoren we allang niet meer. Hoe het dan wel moet? Robert Visser van Albron (en afkomstig van CenterParcs) vertelt over foodstorytelling en de rol van het personeel.

Succesvol exportproduct
Van boek tot 5D-belevenistheater, dat is ANNE – de musical. In een half jaar tijd werd 100.000 kaarten verkocht, is de voorstelling wegens succes verlengd en zijn er plannen om de voorstelling te exporteren naar het buitenland. Directeur Peter Voortman van het speciaal gebouwde Theater Amsterdam vertelt over het succes.

Flashdeals veroveren de markt
De Hollandse consument is gek op kortingen. Hoe kunnen we daar nou het slimst mee om gaan? Met de juiste klantgegevens kunnen we inspelen op persoonsgebonden upsell aanbiedingen. Alles over de inzet van flashdeals door Thijs Dirkzwager van Groupon Nederland.

De Nationale Netwerk Lunch is een initiatief van Pleisureworld en wordt georganiseerd voorafgaand aan de opening van Recreatie Vakbeurs in Gorinchem (17 – 19 november).

Meer informatie en aanmelden: www.nationalenetwerklunch.nl.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.