Op maandag 17 november wordt de jubileumeditie gevierd van de Nationale Netwerk Lunch: hét netwerkevenement voor ondernemers in de Nederlandse leisure industrie. Dit jaar is het thema: “De consument centraal!”
Bijna alle sectoren in de vrijetijd treden door verbreding buiten hun kaders, op zoek naar nieuwe impulsen. Het onderscheid tussen een theater, bezoekerscentrum, evenement of horeca vervaagt en er is steeds meer sprake van één markt, namelijk die van de consument.
Natuur én recreatie
Eén van de organisaties die de laatste jaren steeds meer opschuift van openbare voorziening naar een commerciële en recreatieve invulling is Staatsbosbeheer. Om toegankelijkheid in stand te houden, zoekt men actief de samenwerking met ondernemers. Directeur Sylvo Thijssen gaat in op enkele initiatieven van de afgelopen maanden.
Verwennen, verrassen en verleiden
Lekker eten en drinken is daarnaast ontzettend belangrijk voor het stimuleren van herhaalbezoek. Met een kant-en-klare appelpunt van de groothandel scoren we allang niet meer. Hoe het dan wel moet? Robert Visser van Albron (en afkomstig van CenterParcs) vertelt over foodstorytelling en de rol van het personeel.
Succesvol exportproduct
Van boek tot 5D-belevenistheater, dat is ANNE – de musical. In een half jaar tijd werd 100.000 kaarten verkocht, is de voorstelling wegens succes verlengd en zijn er plannen om de voorstelling te exporteren naar het buitenland. Directeur Peter Voortman van het speciaal gebouwde Theater Amsterdam vertelt over het succes.
Flashdeals veroveren de markt
De Hollandse consument is gek op kortingen. Hoe kunnen we daar nou het slimst mee om gaan? Met de juiste klantgegevens kunnen we inspelen op persoonsgebonden upsell aanbiedingen. Alles over de inzet van flashdeals door Thijs Dirkzwager van Groupon Nederland.
De Nationale Netwerk Lunch is een initiatief van Pleisureworld en wordt georganiseerd voorafgaand aan de opening van Recreatie Vakbeurs in Gorinchem (17 – 19 november).
Meer informatie en aanmelden: www.nationalenetwerklunch.nl.