De succesfactoren van Family Entertainment Centers in beeld

Wereldwijd zijn er grote verschillen in Family Entertainment Centers, alleen al als we kijken naar de talloze benamingen die er zijn: denk aan indoor playgrounds, children entertainment centers en binnenspeeltuin. Toch zijn er wel een aantal algemene trends en tips te ontdekken voor succes. Tijdens de 4e editie van het Family Entertainment Center congres op dinsdag 8 december a.s. komen een aantal bijzondere sprekers aan bod die hun ervaringen delen.

Het succes van jezelf laten opsluiten

Een enorme trend is de opkomst van de escape rooms. We zien de meest uiteenlopende thema’s voorbij komen, van griezelige tandartskamers tot mysterieuze laboratoria. Gemiddeld betaalt men € 20,- tot € 35,- per persoon en escape rooms vormen daarmee voor veel bedrijven een welkome extra inkomstenbron. De Voltage in Tilburg opende vorig jaar haar eerste twee escape rooms en heeft plannen voor een uitbreiding. Casper Dudok vertelt over het succes.

Horeca voor extra inkomsten

Het belang van de horeca wordt volgens alle experts en specialisten steeds belangrijker. Gemiddeld haalt een Family Entertainment Center zo’n 20-25% van zijn omzet uit horecaverdiensten, maar er zijn ook voorbeelden die tot wel 50% weten te behalen. Laurent Valcke van Valcke Bowling Centers kiest ervoor om in zijn nieuwste F.E.C. in Gent een uniek sportsbar concept naar de Benelux te halen: O’Learys. Op 8 december vertelt hij alles over de mogelijkheden en verwachte inkomsten.

Hoe bereik je de Vlaamse bezoeker?

Erg succesvol F.E.C. aan de Belgische grens is Toversluis. Maar liefst 80% van de vaste bezoekers bestaat uit Belgen. Wat is het geheim? Wel of niet met kortingen werken? En is horeca inderdaad zo belangrijk voor de Vlaming? Eigenaar Mario Spetic vertelt over zijn geheel eigen visie en aanpak.

De beste combinatie van factoren

Het aanbod aan mogelijke attracties voor een Family Entertainment Center is de afgelopen jaren alleen nog maar verder gegroeid. Kiezen we voor een mini-bowling, super trampoline, inflatables, botsauto’s of één van de andere activiteiten? En wat is dan de beste combinatie voor winstmaximalisatie? Tijdens het Family Entertainment Center congres op dinsdag 8 december zal Robert van den Boom (Van den Boom Bouwadvies) ingaan op de vraag welke factoren kunnen leiden tot succes.

Ook meepraten over de Family Entertainment Centers? Meld u dan aan voor dit congres. Deelnemers ontvangen tevens een exemplaar van de TrendSpecial “Family Entertainment Centers in Nederland”. Tevens vindt na afloop de eerste uitreiking van de Family Entertainment Center Award plaats voor het beste F.E.C. van Nederland. Meer over het Family Entertainment Center congres is te vinden via pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.